مقالات

نقد و بررسی سنگ یاقوت کبود و سرخ

سنگ یاقوت

نقد و بررسی سنگ یاقوت کبود و سرخ

از زیبا ترین گونه های سنگ های گران بها و زینتی، می توان به سنگ یاقوت سرخ و کبود اشاره نمود. سنگ یاقوت کبود و سرخ در جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. به همین خاطر این سنگ از قیمت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

در این مطلب به صورت تخصصی به نقد و بررسی سنگ یاقوت کبود و سرخ پرداخته ایم. قیمت سنگ یاقوت را برای شما شرح داده ایم و نحوه شناسایی سنگ یاقوت سرخ و کبود اصل را به طور کامل توضیح داده ایم. با فروشگاه آنلاین جواهرات نقوی همراه باشید.

سنگ یاقوت

نقد و بررسی سنگ یاقوت کبود و سرخ

معرفی سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ، یکی از معدود سنگ هایی به شمار می آید که توجه بسیاری از افراد را در سر تا سر جهان به خود جلب کرده است. یاقوت قرمز یکی از با دوام ترین سنگ های قیمتی محسوب می شود که از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشد.

این سنگ جزو اندک سنگ های قیمتی است که رنگ آن به اشباع کامل می رسد. البته نا گفته نماند که سنگ یاقوت سرخ یکی از گران ترین سنگ های قیمتی می باشد. به طوری که قیمت سنگ یاقوت سرخ معدنی 100 هزار دلار در هر قیراط (دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان در ازای هر قیراط) از آن خود کرده است.

لازم است بدانید که هر 5 قیراط معادل 1 گرم می باشد. سطح بندی و تعیین سنگ یاقوت سرخ، مانند قیمت سنگ یاقوت سرخ برمه هم به مهارت، تجربه و دانش فراوان در خصوص این نگین با ارزش دارد. چرا که نمونه های صنعتی سنگ یاقوت سرخ به روش های مختلفی تولید می شوند که کار شناسایی و تشخیص سنگ ر سرخ اصلی از تقلبی آن را دشوار کرده اند.

لازم به ذکر است که در بین سنگ های قیمتی، این نگین با ارزش، دارای بیش ترین بهسازی در سراسر جهان می باشد و بیش تر از هر نمونه سنگ قیمتی دیگر، مورد بهسازی قرار می گیرد.

سنگ یاقوت

معرفی سنگ یاقوت سرخ

نگین یاقوت سرخ نمونه قرمز کروندوم می باشد. رنگ سرخ آن به دلیل وجود مقادیر بسیار کم کرومیوم در ساختار آن است. سایر رنگ های دیگر کروندوم با نام سافایر شناخته می شوند.

معرفی سنگ یاقوت کبود

رنگ سنگ یاقوت کبود، به دلیل وجود آبی گل ذرتی می باشد. به طور کلی این سنگ با ارزش، پس از الماس به عنوان سخت ترین ماده شناخته می شود. از این رو مورد پسند بسیاری از افراد در سر تا سر دنیا قرار گرفته است. سنگ یاقوت کبود در اسید ها حل و ذوب نمی شود. هم چنین در کار های تزیینی و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از خواص سنگ یاقوت کبود، درمان و بهبود عملکرد اعصاب و همین طور نظم بخشید به کارکرد ذهن می باشد. به همین خاطر یکی از گران قیمت ترین سنگ ها به شمار می آید.

بررسی بیش ترین قیمت یاقوت سرخ

در سال ۲۰۱۵ در خانه حراجی در ژنو در دوازدهم ماه می شبی بزرگ و فراموش نشدنی رقم خورد. چرا که این خانه نه تنها به کرد بیش ترین مقدار فروش یک شبه جواهرات جهان را با رقم ۱۶۱ میلیون دلار از آن خود کرد، بلکه هم چنین موفق شد یاقوتی ۲۵٫۵۹ قیراطی را به ارزش ۳۰ میلیون دلار به فروش برسانند. در این صورت دو رکورد جدید در زمینه قیمتی ترین گوهر رنگی و همین طور قیمتی ترین روبی جهان را به نام خود ثبت نمود.

هنگامی که قیمت یاقوت سرخ معدنی حدوداً ۵ گرمی دقیقا ۳۰،۳۳۵،۶۹۸ دلار تخمین زده شد و دقیقا با همین قیمت فروخته شد، باعث شد یکی از حیرت برانگیز ترین و بزرگ ترین اتفاقات فروش جواهرات جهان رقم بخورد.

برای این که بیش تر نسبت به این فروش درک داشته باشید لازم است بدانید که ارزش این نگین که با نام سان رایز شناخته می‌شود، به ۳ برابر رکورد قبلی قیمت یاقوت سرخ جهان دست پیدا کرده است. تا هم از آن به عنوان قیمتی ترین یاد شود و هم جایگاه قیمتی ترین گوهر جهان را نیز برای خود به دست آورد.

سنگ یاقوت

بررسی بیش ترین قیمت سنگ یاقوت کبود

رکورد قبلی قیمت یاقوت سرخ معدنی با وزن 8.6 قیراط با ارزش قابل توجه 8.6 میلیون دلار در حراج ماه نوامبر در سال ۲۰۱۴ سادبیز ژنو فروخته شده بود.

سنگی به نام گراف شبیه به سانرایز از معدن موگوک برمه استخراج شده بود. اما لازم است بدانید که هر قیراط آن به ارزش یک میلیون دلار قیمت گذاری شده بود.

البته این تمام ماجرا نیست، چرا که سنگ سانرایز که با نام طلوع شناخته می شود، یکی از قیمتی ترین ها در نوع خود از نظر قیراط به شمار می آید، به شکلی که قیمت هر قیراط یاقوت آن بیش از 1.2 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. قیمتی که حتی با رقم فروش هر قیراط مغرور مرغوب ترین الماس های به یک میزان می رسد.

برند فرانسوی جواهر ساز کارتیه که از سانرایز در ساخت انگشتر الماس نشانی استفاده کرده بود، اکنون رکورد بیش ترین قیمت که با فروش یک قطعه از جواهراتش را به دست آورده است تا ۳۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

برند کارتیه سانرایز را تراشی کوسن شکل داده و از آن به عنوان یک نگین انگشتر بر روی دو الماس 2.47 و 2.7 قیراطی با تراشی به شکل سپر مورد استفاده قرار داده بود.

بررسی قیمتی ترین نمونه های یاقوت کبود

بر اساس گزارش های به دست آمده از سی ان ان، یکی از گران بها ترین سنگ ها که قیمتی بالا تر از قیمت یاقوت کبود غیر آفریقایی دنیا را دارد، با نام ستاره آبی در سریلانکا رونمایی شده است. اما صاحب این گوهر ترجیح داده است به خاطر شرایط امنیتی حفظ این سنگ، نامش مخفی بماند.

این گوهر بیش از ۱۴۰۰ قیراط وزن دارد و به عنوان یکی از گران بها ترین گوهر های دنیا شناخته می شود. جالب است بدانید که قیمت این سنگ یاقوت کبود حداقل ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در ماه می در حراج ساندبیز ژنو که مجموعاً با فروش 160.9 میلیون دلار، باعث شد تا یکی از پر درآمد ترین شب های فروش جواهرات تاریخ رقم بخورد. چرا که غیر از رکورد های متفاوتی که از فروش سانرایز به دست آمد، چند رکورد مورد توجه دیگر هم در قیمت سنگ یاقوت کبود و فروش سایر قطعات جواهر کسب شد تا سادبیز شب پر درآمد و پر افتخار خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند!

ناگفته نماند که قیمت سنگ یاقوت کبود اصل به بیش ترین مقدار خود در این شب رسید. اول این که یک جفت گوشواره سنگ یاقوت کبود از کارتیه به ارزش 3.4 میلیون دلار به فروش رسید و همین امر باعث شد تا رکورد قیمتی ترین گوشواره با این نگین را به نام خود به ثبت برساند.

رکورد بعدی نیز به یکی از جواهرات کارتیه باز می گردد که به وسیله یک سنجاق سینه ساخته شده از نگین یاقوت کبود و الماس شکسته شده با ارزش 6.16 میلیون دلار به عنوان رکورد با ارزش ترین جواهر سنگ یاقوت کبود را از آن خود نمود.

سنگ یاقوت

بررسی قیمتی ترین نمونه های سنگ یاقوت کبود

اما رکورد سوم مربوط به یک گردنبند مروارید دو رشته ای است، که با قیمت بیش از ۷ میلیون دلار توانست رکورد تازه ‌ای را برای قیمتی ترین گردنبند مروارید طبیعی دو رشته ای دنیا خلق کند و قیمت سنگ یاقوت کبود اصل باعث شد تا توجه تمام علاقمندان به سنگ های قیمتی را به خود جلب کند.

تعیین میزان ارزش و قیمت سنگ یاقوت

به طور کلی عوامل مختلفی بر روی قیمت گذاری یاقوت برمه قرمز و سایر سنگ های یاقوت اثر گذار می باشند. که از مهم ترین آن ها می توانیم به درجه بندی کیفیت اشاره کنیم. در ادامه تصمیم داریم چهار عامل اصلی و تاثیر گذار را در مورد قیمت سنگ یاقوت اصل برای شما شرح خواهیم داد.

رنگ

رنگ یکی از مهم ترین فاکتور ها در قیمت‌ گذاری کانی های رنگی و قیمت سنگ یاقوت اصل می باشد. به طور مثال نوع قرمز سنگ یاقوت می تواند دارای رنگ قرمز نارنجی یا قرمز مایل به بنفش باشد، اما مرغوب ترین و زیبا ترین رنگ آن سرخ خالص همراه با مقدار کمی از رنگ بنفش می باشد که به آن دانه اناری سرخ گفته می شود.

لازم به ذکر است که قیمت سنگ یاقوت قرمز معدنی زمانی که رنگ قرمز آن با رنگ بنفش و یا نارنجی و یا حتی با رنگ قهوه‌ای همراه شود، کاهش پیدا می‌ کند و از طرف دیگر رنگ قرمز باید از درصد خوبی برخوردار باشد. چرا که پایین بودن غلظت رنگ عاملی موثر در جهت تغییر رنگ قرمز به رنگ صورتی می باشد. به همین منظور قیمت سنگ یاقوت سرخ برمه با افزایش میزان سرخی بیش تر می شود.

پاکی

پاکی سنگ به این معنی است که سنگ از هر گونه نا خالصی های داخلی و مشکلات سطحی پاک و عاری باشد. این مسئله یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ یاقوت اصل می باشد. به عبارت دیگر مانند سایر سنگ های با ارزش و قیمتی سنگ یاقوت سرخ و یا سنگ یاقوت کبود هر چه پاک تر باشند قیمت آن ها نیز متعاقباً بالا خواهد بود.

با در نظر گرفتن این که وجود نا خالصی ها در سنگ نه تنها از زیبایی سنگ می کاهد، بلکه در درخشش استحکام و رنگ سنگ نیز تأثیر گذار است. توجه داشته باشید که سنگ قرمز پاک بسیار کمیاب بوده و از قیمت یاقوت قرمز خالص بسیار زیاد می باشد.

برش

هر چه برش سنگ یاقوت با دقت بیش تری انجام شده باشد، می ‌تواند رنگ و جلای بهتری روی آن صورت پذیرد و از این رو باعث افزایش قیمت سنگ یاقوت قرمز می شود. در زمان خرید به شکل هندسی سنگ برش خورده توجه داشته باشید، چرا که باید از قرینگی و یکنواختی برخوردار باشد.

در صورتی که برش سنگ گرد است باید در تمامی قسمت ها هم گرد باشد و همه صفحات برش خورده بر روی سطح سنگ از نظم و ترتیب خاصی پیروی کند. در غیر این صورت از ارزش و قیمت یاقوت سرخ معدنی و یا دیگر انواع سنگ یاقوت کاسته خواهد شد.

سنگ یاقوت

بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ یاقوت

وزن

واحد اندازه گیری وزن سنگ های با ارزش و نیمه گران بها بر حسب قیراط می باشد. یک قیراط 0.2 گرم و یا هر ۵ قیراط یک گرم است. هر چه وزن سنگ بیش تر باشد قیمت سنگ یاقوت سرخ برمه و سایر انواع آن نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند.

چرا که هر چه سایز و وزن بیش تر شود کمیاب و نادر تر بوده و از ارزش بسیار بیش تری برخوردار می باشد. از این رو تاثیر مستقیم به روی افزایش قیمت سنگ یاقوت اصل و یا تازه تراش خورده دارد به طور کلی سنگ بزرگی که رنگ و درجه خلوص آن زیاد باشد بسیار کمیاب و نادر بوده و در صورت وجود حتی چند برابر الماس نیز ارزش دارد!

بررسی قیمت سنگ یاقوت تراش نخورده

این امکان وجود دارد که برای شما سوال پیش آید که قیمت سنگ یاقوت سرخ تراش نخورده چقدر است و برای فروش آن باید به کجا مراجعه نمود؟

سنگ یاقوت راف به شدت قیمت متغیری دارد و به طور کلی به میزان خلوص آن بستگی دارد. این که چند درصد از آن راف قابلیت تبدیل شدن به نگین را دارا می باشد. علاوه بر مورد گفته شده، به محل استخراج، رنگ و سایر موارید که پیش تر گفته شد، نیز بستگی دارد.

سنگ یاقوت

بررسی قیمت سنگ یاقوت تراش نخورده

به منظور تعیین قیمت سنگ یاقوت سرخ تراش نخورده باید به کارگاه های تراش کاری مراجعه نمایید تا با توجه به ویژگی های سنگ، وزن، پاکی و… کارشناس قیمت سنگ یاقوت تراش نخورده را برآورد کند. به طور مثال قیمت سنگ یاقوت سرخ تراش نخورده آفریقایی با رنگ مایل به صورتی و خلوص نسبتا خوب 4 دلار به ازای هر قیراط می باشد.

نکاتی در مورد قیمت سنگ یاقوت کبود کشمیری و انواع دیگر آن

کشمیر ایالت واقع شده در شمال غربی هندوستان است که یکی از خاص ترین انواع سنگ یاقوت کبود را دارا می باشد. سنگ های یاقوت کبود استخراج شده از این منطقه دارای رنگ به شدت خاص و جذاب هستند. به دلیل کبود بودن این سنگ ها آن ها با نام کبود مخمل نما نیز شناخته می‌شوند. هر چه گوهر سنگین تر و پررنگ تر باشد ارزش آن به شدت بالا تر می رود.

در مورد قیمت سنگ یاقوت کبود باید به این نکته اشاره کرد که قیمت یاقوت کبود اصل و معدنی با پاکی و خلوص بالا بسیار زیاد بوده و بیش تر سنگ فروشان به با کیفیت ترین نوع سنگ ها را نمی توانند عرضه نمایند و در مورد قیمت یاقوت کبود آفریقایی یاقوت کبود کشمیری نظر بدهند. چرا که بسیار کمیاب و نادر هستند.

سنگ ۵ قیراطی زلال آن ایده آل ترین نوع این سنگ به شمار می ‌آید. در مورد برش سنگ باید به این نکته توجه داشته باشید که به بهترین شکل برش خورده باشد. چرا که برش صحیح و درست سنگ می تواند باعث افزایش انعکاس نور شود. هم چنین قیمت یاقوت اصل را نیز افزایش می دهد.

سنگ های دو، سه و چهار قیراطی نیز قیمت‌ های بالایی دارند. در زمان خرید حتما از اصل بودن سنگ یاقوت اطمینان خاطر کسب کنید. چرا که نباید هزینه سنگ یاقوت اصل را بابت یک سنگ بی کیفیت یا کم کیفیت پرداخت نمایید!

البته ناگفته نماند که سنگ های یاقوت کبود و سرخ زیادی در بازار ایران وجود دارند که با وجود اصل بودن از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. یا اصلاحات کمی بر روی آن ها اعمال شده است تا جذاب تر به چشم بیایند. اما قیمت آن ها در مقایسه با نوع کشمیری یا برمه به شدت پایین تر است.

در صورتی که در ساخت انگشتر یاقوت کبود و یا انگشتر یاقوت سرخ از طلا یا نقره استفاده شود بسیار جلوه زیبا تری از خود به نمایش خواهد گذاشت. کوچک ترین ابعاد این سنگ غالبا 2 قیراط بوده و سنگ 5 قیراطی به عنوان نمونه ایده‌آل آن شناخته می ‌شود.

استفاده از طلا به همراه نگین یاقوت به عنوان بهترین ترکیب شناخته شده است. چرا که هر دو نمونه یکدیگر را از نظر ارزش زیبا شناختی و اهمیت پشتیبانی خواهند کرد.

در کشور سریلانکا بیش از ۵۰ نمونه سنگ قیمتی کشف و استخراج شده است که گران بها ترین و با ارزش ترین سنگ های یاقوت کبود شناخته شده است. هم چنین می توان گفت قیمت سنگ یاقوت کبود آفریقایی از دیگر انواع آن بیش تر بوده و معادن این کشور کیفیت بیش تری نسبت به سایر معادن موجود دارند!

بررسی قیمت سنگ یاقوت برمه در کشور ایران

رنگ سرخ چشم نواز و کیفیت بی نظیر این گوهر باعث شده است تا یاقوت برمه با این نام شناخته شود. به طوری که حتی دیگر یاقوت های سرخ کشف شده در مناطق دیگر در صورتی که با این یاقوت مشابهت رنگی داشته باشند، با نام یاقوت برمه خوانده می شوند! با در نظر گرفتن رنگ، اندازه و خلوص قیمت سنگ یاقوت برمه در جهان بین ۳۰۰ تا ۳۰ هزار دلار در هر قیراط متفاوت است.

البته لازم است بدانید که می ‌توان سنگ یاقوت برمه را با مبالغی کم تر نیز خریداری کرد. با توجه به خصوصیات و ویژگی ‌هایی که سنگ های یاقوت دارا می باشند، نمی ‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن ها در نظر گرفت و به همین دلیل قیمت یاقوت در بازار تهران و کشور ایران نیز متفاوت است و ممکن است با قیمت ‌های مختلفی سنگ یاقوت به فروش برسد.

سنگ یاقوت

بررسی قیمت سنگ یاقوت برمه در کشور ایران

قیمت هایی که اعلام شده است بر اساس بیش ترین و کم ترین قیمت یاقوت در بازار تهران می باشد (قیمت های جهانی با قیمت بازار ایران تفاوت چندان زیادی ندارد) لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در زمان تعیین قیمت سنگ یاقوت برمه در ایران، معیار های جهانی مانند رنگ، وزن، نحوه تراشکاری و کیفیت در نظر گرفته می ‌شود و این امکان وجود دارد که با یافتن این گوهر با داشتن خصوصیات بهتر و یا ضعیف تر شاهد افزایش یا کاهش قیمت سنگ یاقوت در بازار تهران و ایران باشیم.

معرفی نادر ترین گونه های سنگ یاقوت سرخ

کیفیت طبیعی الماس سانرایز از هر نظر مانند ترکیب و تعدیل فیزیکی شیمیایی در امان نمانده است. به منظور حفظ مرغوبیت طبیعی آن به هیچ عنوان در معرض حرارت دیدن قرار نگرفته است و همین مسئله می ‌تواند تضمینی برای گواهینامه های کیفیت و سلامت شرکت های جواهرسازی معتبر به شمار آید.

در مورد کیفیت آن می ‌توان گفت که سانرایز از نمونه مرغوب و بسیار نادری محسوب می شود. به همین خاطر رنگ قرمز خوش رنگ و چشم نوازی را دارا می باشد که به رنگ خون کبوتر تشبیه می شود. زیبایی و مرغوبیت ممتاز این سنگ در سطحی بوده که برخلاف تمام پیش ‌بینی‌ ها قیمت آن پیش از 11.7 تا 17.5 میلیون دلار و در نهایت تقریباً به دو برابر ارزش آن برآورد شده، به فروش رسیده است.

نکاتی جالب در مورد قیمت سنگ یاقوت کبود

در سال ۱۹۹۶ یک سنگ یاقوت ستاره ‌ای ۶۳۰۰۰ قیراطی با وزن ۱۲ کیلوگرم در برمه میانمار پیدا شد. این کریستال بزرگ ترین سنگ از نظر نوع ستاره ‌ای در دنیا به شمار می آید. برای بررسی این که آیا همه این قطعه سافیر خالص است، اعضای شرکت ام جی ای داخل آن را با مته به صورت دقیق سوراخ نمودند و بعد از تایید آن را خریداری کردند.

نکته جالب در مورد این کریستال این است که در ابتدا  این سنگ در واقع ۴۰.3 کیلو گرم همراه با سنگ ‌های قیمتی دیگر بوده است. در سال ۱۹۹۵ نیز در ماداگاسکار بزرگ ترین سنگ از این نوع در جهان به وزن ۹۱ هزار قیراط پیدا شد این سافیر پس از تراش ۹۶۱ هزار و ۵۰۰ قیراط کاهش پیدا کرد. که این احتمال وجود دارد رکورد دار ترین و بزرگ ترین سنگ تراش خورده دنیا باشد!

همین مسئله باعث افزایش قیمت سنگ یاقوت کبود آفریقایی خواهد شد. لازم است بدانید که این سنگ دارای بیش ترین قیمت سنگ یاقوت کبود اصل دنیا خواهد بود. چرا که به مبلغ ۵۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده است!

همین طور سافیر ادوارد و استوارت، دو نگین کبود به شمار می آیند که شهرت بسیار زیادی دارند. این سنگ ها در تاج پادشاهی انگلیس جا خوش کرده اند!

چهره سه رئیس جمهور آمریکا، واشنگتون، لینکلن و آیزنهاور در سه قطعه سافیر که در یک به وزن حدود 2 هزار قیراط می باشند، حکاکی شده است. سافیر لوگان 423 قیراطی هم یکی از بزرگ ترین سافیر های دنیا محسوب می شد. در سال 2009 معدن کاران بخش راتناپورا سریلانکا یک سافیر 880 قیراطی به اندازه یک تخم مرغ در لا به لای آبرفت ها پیدا کردند. کارشناسان قیمت تقریبی این سنگ یاقوت کبود خام را بیش از یک میلیون دلار برآورد کرده اند.

قیمت سنگ یاقوت سرخ برابر با قیمت یک شهر

در یکی از داستان ‌های مارکوپولو در مورد قیمت سنگ یاقوت سرخ این چنین بیان شده است: فردی به نام قوبلتی خان (یکی از مواد نوادگان چنگیز مغول) به پادشاه سیلان (سریلانکایی امروزی) پیشنهاد یک شهر در مقابل قیمت یاقوت اصل قدیمی را می ‌دهد.

سریلانکا به عنوان جزیره سنگ ‌های قیمتی شناخته می‌شود و به خاطر داشتن سنگ های سرخ با رنگی جذاب و ملایم بسیار شهرت پیدا کرده است.

مارکوپولو در جایی از کتاب معروف خود می گوید: یاقوت های سرخ هیچ کشوری به زیبایی نوع سریلانکایی آن نیست که اغلب ذخایری روبی سریلانکا در قسمت جنوب غربی این جزیره و در مکان راتنا پورا قرار دارند.

معادن این گوهر در این منطقه بسیار با کیفیت می باشند و رنگ این سنگ ها به صورت قرمز روشن و صورتی دیده می ‌شوند. به همین منظور قیمت یاقوت برمه قرمز (به دلیل شباهت مشخصی که به یاقوت برمه دارد)، استخراج شده از این مناطق بسیار گران‌ تر از دیگر مناطق می باشد.

سنگ یاقوت

نکاتی در مورد قیمت سنگ یاقوت

البته در این سنگ ها مقداری رنگ ارغوانی نیز به چشم می خورد که با فرآیند حرارتی می توان آن ها را از بین برد. نگین هایی با وزن بیش تر از ۵ قیراط، این روبی های بسیار خوش رنگ چشم نواز و گران قیمت هستند. با در نظر گرفتن قیمت یاقوت برمه قرمز و خواص ویژه آن این گوهر در رودخانه ‌های این منطقه هنوز جست و جو برای یافتن این سنگ ادامه دارد.

ارزش دو سنگ هم وزن ۲۰ قیراطی در بهترین کیفیت که مربوط به منطقه سافیر کشمیری روبی برمه با سنگی به همان مشخصات کانیایی اما در بد ترین کیفیت گوهری مانند برخی از مناطق هند و آفریقا می ‌توانند تا ۱۰ هزار برابر تفاوت قیمت داشته باشند. گوهر سنگ اولی هر قیراط به ارزش ۲۰ هزار دلار و دومی کم تر از دو دلار ارزش گذاری شده است!

سنگ ماه تولد

سنگ یاقوت کبود و سنگ یاقوت سرخ، از آن جایی که از ارزش مادی و معنوی بیسیار زیادی برخوردار می باشند و در دسته سنگ های طبیعی قرار می گیرند، بر اساس علم ستاره شناسی، در دسته سنگ های ماه تولد نیز قرار می گیرند.

سنگ یاقوت کبود در دسته سنگ های ماه تولد اسفند، سنگ های فرعی شهریور ماه، سنگ ماه تولد مهر و سنگ اصلی اردیبهشت ماه می باشد. همین طور سنگ یاقوت سرخ جزو دسته سنگ ماه تولد تیر، دسته سنگ های ماه تولد آبان، دسته سنگ های فرعی آذر ماه و مجموعه سنگ های ماه دی جا خوش کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *