مقالات

سنگ ماه تولد تیر

سنگ ماه تولد تیر

سنگ ماه تولد تیر

شاید برای شما هم سوال باشد در بین نگین ها و گوهر هایی که در طبیعت یافت می شود، کدام یک سنگ ماه تولد تیر به شمار می آیند. در این مطلب به صورت تخصصی سنگ های ماه تولد تیر را معرفی خواهیم کرد.

شما در ادامه این مطلب با یاقوت سرخ که اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر می باشد آشنا خواهید شد. همین طور از فواید این سنگ ماه تولد تیر خواهیم گفت. از دیگر سنگ های ماه تولد تیر می توانید به زمرد، مون استون و مروارید اشاره کنیم که در این مطلب با یک به یک آن ها آشنا خواهید شد و ویژگی های به همراه داشتن هر یک را به صورت کامل خواهید دانست.

با فروشگاه نقوی همراه باشید.

حقایقی در مورد سنگ ماه تولد

افراد زیادی رابطه و وابستگی بسیار عمیقی با سنگ های ماه تولد خود دارند. این طرز فکر یک تفکر قدیمی و باستانی در بین بیش تر مردم به شمار می آید. سنگ های ماه تولد می توانند مسیری برای ارتباط میان ماه تولد شما و جواهرات محسوب شوند.

لازم است بدانید که سنگ های ماه تولد متعلق به هر ماه متفاوت می باشند و هر سنگ ماه تولد شامل خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در واقع از باور های گذشتگان و نتایج علمی به دست آمده است.

مطلبی که در حال حاضر در حال مطالعه آن هستید، در مورد سنگ ماه تولد تیر بوده و سنگ های این ماه تولد را به صورت کامل برای شما معرفی خواهد نمود. توجه داشته باشید که مطالب درج شده در این مطلب تحت عنوان سنگ ماه تولد تیر، به طور جهانی یکسان اعلام شده اند و در دسته بندی اصلی به شمار می آیند.

اما توجه داشته باشید باشید که در این مطلب نیز به بیان اعتقادات و باور های فرهنگ های گذشته‌ پرداخته شده است. از این رو بیان آن ها به منظور تایید آن ها نیست. در واقع تنها مواردی مورد تایید می باشند که خواص ویژه همان گوهر به شمار می آیند که در احادیث معصومین (ع) و کتب علمی به آن ها پرداخته شده است.

یاقوت سرخ، اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر

اصلی ترین و بهترین سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ می باشد. این سنگ ماه تولد تیر یک نوع نگین از خانواده کرندوم به شمار می آید. این خانواده در واقع اگر نسبت خلوص بالایی داشته باشند، فاقد هر گونه رنگ بوده و یاقوت سفید پدید می آید. در نتیجه رنگ ها نتیجه نا خالصی های شیمیایی در این نگین ها می باشند.

وجود میزان اندکی عنصر کروم سبب رنگ قرمز یاقوت سرخ می باشد. مرغوب ترین نوع این سنگ ماه تولد تیر ماهی ها در کشور برمه و در ناحیه ماگوک یافت شده است. لازم به ذکر است که یاقوت سرخ در سنگ های رودخانه ای هم قابل یافت شدن می باشد.

بهترین و گران بها ترین یاقوت برمه ای به کار گرفته شده در انگشتر یاقوت سرخ که انگشتر ماه تولد تیر می باشد، نوع ستاره ای است که با نام خون کبوتر نیز شناخته می شود. چرا که رنگ آن همانند رنگ خون کبوتر می باشد.

سنگ ماه تولد تیر

معرفی زمرد، اولین سنگ ماه تولد تیر

داخل این جنس یاقوت شیء وجه نورانی با نظم بسیار ویژه و خاصی ساخته شده است. زمانی که شما نگین را می چرخانید، محور ستاره نیز می چرخد. یاقوتی که در کشور تایلند استخراج می شود، رنگ به نسبت تیره تری دارد و رنگ آن مایل به قهوه ای می باشد.

در کشور پاکستان و در دره هونزا گونه هایی از این سنگ ماه تولد تیز وجود دارد که طول برخی از قطعات آن تا 50 میلی متر می رسد. میزان بسیار کم و اندکی از این سنگ ماه تولد تیر در ایران، افغانستان، هند، بریل، کمبوج و استرالیا مشاهده و استخراج شده است.

خواص و ویژگی های همراه داشتن یاقوت سرخ، سنگ ماه تولد تیر

به همراه داشتن سنگ های ماه تولد می توانند برای هر شخصی انرژی های مثبت ویژه ای را به همراه داشته باشند. به طور مثال به همراه داشتن این سنگ ماه تولد تیر برای متولدین این ماه، باعث کنترل و متعادل سازی چاکرای اول بدن یعنی ستون فقرات یا ریشه می شود.

این سنگ ماه تولد تیر باعث ورود هیچان و شور به زندگی روزمره تیر ماهی ها می شود. هم چنین این افراد را از نیت های بد و پلید محافظت می کند. از دیگر ویژگی ها و فواید به همراه داشتن این سنگ ماه تولد تیر می توانیم به حل شدن مشکلات و آزادی از سختی های شدید اشاره کنیم.

در صورتی که فردی تیر ماهی یاقوت سرخ را به همراه داشته باشد، خون وی را از سموم پاک می کند. همین طور به تقویت و بهسازی عملکرد سیستم خون و دفاع در برابر عفونت های درونی کمک می کند. لازم به ذکر است که این سنگ ماه تولد تیر می تواند غده آدرنال فرد را تحریک کند!

یاقوت سرخ، گوهری است که به جذب ثروت و برکت شهرت دارد. به همراه داشتن این سنگ ماه تولد تیر می تواند منجر به ایجاد قدرت و استقامت در فرد شود. هم چنین به از بین رفتن ترس های بسیار بزرگ کمک می کند. در صورتی که کسی یاقوت سرخ را در خواب ببیند، نشانه ورود ثروت به زندگی وی می باشد.

معرفی مروارید، دومین سنگ ماه تولد تیر

مروارید دومین سنگ ماه تولد تیر می باشد. مروارید در واقع گوهری بسیار نرم به شمار می آید که در حدود 2 درصد آن را آب تشکیل داده است. به همین خاطر نباید در محل ها و محیط های بسیار گرم نگهداری شود. چرا که باعث خشک شدن و به وجود آمدن ترک هایی مویی بر روی سطح آن خواهد شد.

در این مورد که سنگ ماه تولد تیر در آب شور باشد با آب شیرین، مروارید طبیعی باشد با پرورشی، تولید آن به علت یک مکانیسم دفاعی در مقابل وارد شدن شیء خارجی مانند شن یا ماسه به داخل صدف می باشد که در نهایت باعث ایجاد تحریک می شود. این تحریک ایجاد شده توسط شیء خارجی در داخل صدف، منجر به وجود آمدن مروارید می شود.

زمانی که این مواد تحریک کننده داخل پوسته جای می گیرند، لایه هایی از آراگونیت یا همان صدف مروارید در اطراف و پیرامون شیء متحرک به وجود می آید، تا زمانی که به ندرت مروارید جامد تشکیل شود. بازتاب نور از سطح این لایه های همپوشانی همان موضوعی می باشد که منجر به تولید خصوصیت درخشندگی این سنگ ماه تولد تیر می شود.

امروزه می توانیم به طور چشم گیری مروارید را به صورت کشت شده در کشور ژاپن مشاهده کنیم. در آب های با دمای بالا تر در قسمت جنوب شرقی اقیانوس آرام، در دریای جنوبی صدف هایی با ابعاد بزرگ تر دیده می شوند.

مروارید پرورشی و مروارید سیاه در جزیره تاهیتی پرورش داده می شود که ابعاد و اندازه بزرگ تری نیز دارند. مروارید آب شیرین غالبا در کشور چین پرورش داده می شود.

سنگ ماه تولد تیر

معرفی مروارید، دومین سنگ ماه تولد تیر

کیفیت و مرغوبیت این سنگ ماه تولد تیر بر مبنای درخشش مروارید، لرزش، جلا و هم چنین باز تاب نور و درخشنگی سطح آن قیمت گذاری می گردد.

مروارید زیبا و بدون عیب و نقص، عاری از هر گونه ترک و یا خال می باشد. لازم است بدانید که از دیگر عواملی که بر روی قیمت مروارید تاثیر گذار هستند می توانیم از یکنواختی و نظم در شکل و ظاهر هم چنین ابعاد و درجه رنگ آن نام ببریم.

فواید استفاده از مروارید برای متولدین ماه تیر

مروارید داخل صدف از نظر تاریخی به عنوان سمبلی از خلوص، پاک دامنی و ایمان محسوب می شود. هم چنین کمال شخصیتی انسان را ارتقا می بخشد و به شفاف سازی ذهن و هر چه بهتر فکر کردن فرد کمک می کند.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد تیر، می تواند باعث تقویت توانایی های فردی شده و کانال تمیز و روشنی را برای رویارویی با حکمت و رهنمود های معنوی برای شخص ایجاد کند.

در دوره ای مشخص، در داستان ها و افسانه های عصر باستان در مورد مروارید چنین تفکر داشتن که آن ها اشک های خدایان و فرشته ها می باشد. از این گوهر ارزشمند به عنوان سنگ ماه تولد تیر نیز در داستان های کهن یاد شده است.

یکی از تاریخی ترین گردنبند های مروارید مربوط به چهار هزار سال پیش بوده و متعلق به یکی از ملکه های ایرانی هخامنشی می باشد. لازم به ذکر است که از این گردنبند نفیس و ارزشمند در موزه لوور فرانسه نگهداری می شود.

زیورآلات مروارید ملکه شبا پس از گذشت قرن ها به افسانه ای مبدل شده است که بر اساس گفته ها و نقل قول ها، کلئوپاترا تنها شراب را با مروارید زمینی قرار گرفته در جام می نوشید ‌تا از خود در برابر زهر محافظت کند.

در چین باستان، بر این باور بودند که مروارید، سنگ ماه تولد تیر، در اصل آب دهان اژدهایان می باشد. این مربوط به زمانی است که آن ها در هوا برای به وجود آوردن باران پرواز می کنند. به همین خاطر عده بسیار زیادی از چینی ها این سنگ ماه تولد تیر را به عنوان سحر و جادو در مقابل آتش می پوشند.

این گوهر ارزشمند تمامی چاکرا ها را متعادل می سازد و به همراه داشتن آن باعث التیام آن ها می شود. مروارید، می تواند انرژی منفی را از فردی که آن را همراه دارد، به خود جذب کرده و از فرد دور نماید. هم چنین می تواند به فرد برای مشاهده و رویارویی با حقیقت خود کمک کند.

این سنگ ماه تولد تیر، به شکل مستقیم با چاکرا سوم یعنی ناف و چاکرای هفتم یعنی تاج در ارتباط می باشد. لازم است بدانید که مروارید علاوه بر این دومین سنگ ماه تولد تیر می باشد، سنگ اصلی ماه تولد خرداد نیز به شمار می آید.

معرفی سومین سنگ ماه تولد تیر، زمرد

زمرد در دسته گونه ای از خانواده کانی بریل قرار می گیرند. علت نام گذاری این سنگ ماه تولد تیر، به دلیل رنگ سبز چشم نواز آن می باشد. این گونه از سنگ های ماه تیر در صورتی که بیش تر از 5 قیراط وزن داشته باشند، از یک قطعه الماس بدون عیب با درجه و خلوص پاکی بالا گران قیمت تر می باشند.

امروزه پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است تا بتوان زمرد را به یک سبز بسیار زیبا و مرغوب تبدیل نمود. اما لازم است بدانید که زمرد طبیعی با کیفیت و رنگ زیبا، جزو نادر ترین گوهر ها به شمار می آید.

این سنگ ماه تولد تیر، در افسانه های مربوط به سرخ پوستان به شیطان (ابلیس) تعلق داشته است. افسانه ها به این نکته اشاره می کنند که زمرد از سر شیطان زمانی که از بهشت و درگاه خداوند رانده شده، افتاده است.

سنگ ماه تولد تیر

معرفی سومین سنگ ماه تولد تیر

این نوع سنگ ماه تولد تیر نمایان گر و سمبل دانش به شمار می آید و برای مالک خود این امکان را فراهم می کند تا در اهداف خود متمرکز شود.

فردی که زمرد را با خود همراه می کند، رفتار و منشی آرام داشته و احساسات را به میزان قابل توجهی درک می کند. در صورتی که متولد ماه تیر هستید و تصمیم دارید که این سنگ ماه تولد تیر را با خود همراه داشته باشید، به شما پیشنهاد می دهیم که از آن به عنوان گوشواره استفاده کنید.

ویژگی های به همراه داشتن زمرد سنگ سوم ماه تولد تیر ماه

اگر برای شما هم سوال شده است مهم ترین خواص به همراه داشتن زمرد چیست، این بخش از مطلب را از دست ندهید.

بر اساس افسانه های عصر باستان که تا به امروز نقل قول شده اند، این سنگ ماه تولد تیر، به اسطوره روم مرکوری، وحی رسان خدایان که یونانیان آن را با نام هرمس (Hermes) می شناسند، تعلق دارد.

به همین دلیل در تاریخ از زمرد، در اغلب موارد به عنوان گوهری ارزشمند برای ایمن نگه داشتن مسافرین نام برده شده است.

استفاده و به همراه داشتن انگشتر زمرد و یا گردنبند زمرد یا دستبند این سنگ ماه تولد تیر، برای ریکاوری بعد از یک دوره بیماری عفونی بسیار مثمر ثمر می باشد. هم چنین می توان با همراه داشتن زمرد، به بهبود سینوس ها، ریه ها و عضلات کمک نمود.

از برخی فرهنگ ها نقل قول شده است که استفاده از این سنگ ماه تولد تیر در هر شکل و شمایل، می تواند باعث بهبود قوه بینایی شده و سموم کبد را دفع کند.

از دیگر فوایدی که در مورد زمرد، سومین سنگ تیر ماه نقل قول شده است، محرک ظرفیت ذهنی فرد و افزایش حافظه می باشد. زمرد این امکان را فراهم می کند تا هوش و عقل با درک و بینش ترکیب شده و اجازه می دهد تا فقط یک گزینه برای انتخاب درست انجام پذیرد.

زمرد ها، این گوهر های ارزشمند و قیمتی به این شهرت دارند که هم عاطفه و هم قلب فیزیکی را بهبود می بخشند. این سنگ ماه تولد تیر حاوی نیروی قدرتمندی است که از آن به عنوان یک جواهر باز سازی و درمان گری در جهت نیرو بخشی به چشم ها، قلب و سیستم ایمنی استفاده می گردد. هم چنین می تواند سیستم عصبی را بهبود بخشیده و احساسات و افکار منفی را از مالک خود به دور سازد.

لازم است بدانید که زمرد سنگ ماه تولد خرداد نیز می باشد. همین طور از آن به عنوان سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت نیز یاد شده است.

معرفی چهارمین سنگ ماه تولد تیر، مون استون

سنگ ماه که با نام مون استون (Moonstone) نیز شناخته می شود، از دیگر سنگ های ماه تولد تیر می باشد. این سنگ ماه تولد تیر، از گونه های اورتوکلاز شیری رنگ و یک فلدسپار با خاصیت قلیایی می باشد.

این سنگ با درخشش آبی و سا سفید مشاهده می شود. همین امر جلوه آن را مانند درخشندگی قمر ماه کرده است. به همین خاطر این گوهر را سنگ ماه نام گذاری کرده اند. درخشندگی این سنگ ماه تولد تیر، به وسیله انعکاس نور از شبکه داخلی لایه های بسیار نازک آلبیت تشکیل شده است. در صورتی که یک لایه ضخیم از فلدسپار باعث شده است تا رنگ سفید این سنگ به وجود آید.

سریلانکا، منبع اصلی این گونه از سنگ های ماه تیر می باشد که به درخشندگی ضعیف آبی رنگ پریده و در روی زمین به صورت تقریبی شفاف می باشند. با این حال، انواع مختلفی از آن در کشور هند، به صورت ابر هایی از نور و سایه در تعداد زیادی از رنگ های دیگر مانند قهوه ای مایل به سبز، سبز، نارنجی و یا قهوه ای مشاهده می شود.

سنگ ماه تولد تیر

معرفی مون استون، چهارمین سنگ ماه تولد تیر

اثرات استفاده از مون استون، چهارمین سنگ ماه تولد تیر

این دسته از سنگ های ماه تولد تیر با نام های اوپال آبی، چشم ماهی و چشم گرگ شناخته می شوند. در گذشته ها این باور وجود داشت که ارتباط از بین نرفتنی ذاتی با قمر ماه دارد. همان طور که از نام این سنگ ماه تولد تیر مشخص می باشد، به میزان زیادی به ماه و الهه مادر و هم چنین شهود مربوط می شود.

نقل قول شده است که تمامی مون استون ها می توانند به اغلب مشکلات زنانه کمک کند. از جمله مشکلاتی که می توان به آن ها اشاره نمود، سیستم تولید مثل، بارداری و زایمان، آبستنی و سندرم پیش از یائسگی می باشد. لازم است بدانید که این گوهر ارزشمند سنگ ماه تولد خرداد نیز می باشد.

این دسته از سنگ های تولد تیر ماه در کشور هدوستان، جزو سنگ های مقدس و محترم به شمار می آیند. لازم به ذکر است که در این کشور فقط بر روی پارچه زرد رنگ امکان نمایان شدن آن ها وجود دارد. در این فرهنگ تاکید شده است که نور ماه زمانی که در حالت کامل خود قرار دارد، نیرویی جادویی به این سنگ ماه تولد تیر می دهد. هم چنین بر این باور هستند که خوش اقبالی را برای مالک خود به همراه می آورد و این امکان را میسر می کند تا شخص آینده خود را مشاهده کند.

خصوصیات و ویژگی های متولدین تیر ماه

با در نظر گرفتن منابع و کتب نوشته شده برج سرطان چهارمین برج در طالع بینی خورشیدی می باشد. افرادی که در تیر ماه متولد شده اند، علاقه بسیار زیادی به مهتاب دارند و این علاقه از آن جا نشات می گیرد که خصوصیات و ویژگی های آن ها نیز مانند ماه می باشد.

افرادی که در ماه تیر متولد شده اند، شخصیتی بودن تغییر و در واقع ثابت دارند. شوخ بودن آن ها بیانگر این ویژگی می باشد. آن ها می توانند مجلس را به خوبی گرم و شاد کنند. چرا که افرادی با حس شوخ طبعی بسیار زیاد می باشند.

لازم است این نکته را در مورد متولدین تیر ماه بدانید که شاد بودن و خنده رو بودن امری ظاهری در این افراد بوده و در باطن کاملا شخصیتی شکاک دارند. آن ها می توانند این ویژگی را به راحتی به دیگران منتقل کنند.

این دسته از افراد بسیار زود رنج می باشند و خیلی راحت و بدون هیچ گونه مشکل حادی شروع به گریه و زاری می کنند. اما بد تر از آن اگر این ناراحتی و رنجش را بروز ندهند، از درون گرفته شده و ساکت می شوند. از طرفی این آدم خنده رو و بشاش اگر ناراحت شود، به هیچ عنوان آن را فراموش نخواهد کرد.

افرادی که در ماه تیر متولد شده اند، عصبی و بد اخلاق هستند. این ویژگی به دلیل تغییر حالت ماه یا مد دریا می باشد. افراد متولد برج سرطان انسان هایی احساساتی به شمار می آید. هم چنین آن ها افرادی به شدت خیالاتی و رویا پرداز می باشند.

حافظه پر قدرتی دارند و نسبت به مکان و شهری که در آن به دنیا آمده اند بسیار متعصب و حساس می باشند. از ویژگی های مثبت متولدین تیر ماه می توانیم به راز دار بودن، مهربانی و هوش زیاد اشاره کنیم. این افراد به وسایل کلکسیونی و قدیمی علاقه زیادی نشان می دهند.

متولدین تیر ماه به میزان قابل توجهی راه دار است و کسی از راز زندگی او با خبر نمی شود. این افراد می توانند تا از هر راهی مسائل شما را پیدا کنند. تیر ماهی ها خسیس نیستند اما دوست دارند تا دیگران پیش از او صورت حساب را پرداخت کنند.

در واقع متولدین تیر ماه، حسابگر هستند. به همین خاطر در معامله ها افرادی موفق می باشند و سود زیادی را به دست می آورند. او پیش از انجام هر گونه فعالیتی تمامی ابعاد را مورد بررسی قرار می دهد و سپس وارد عمل می شود.

تیر ماهی ها اهل خانه خانواده هستند و خانه شان مکانی مقدس به شمار می آورند. این افراد به میزان چشم گیری آینده نگر می باشند. اما همواره از ورشستگی و مشکلات اقتصادی در هراس هستند.

سنگ ماه تولد تیر

خصوصیات متولدین تیر ماه و ویژگی های سنگ ماه تولد تیر

متولدین تیر ماه افرادی حساس می باشند و بیماری ها و مشکلات کوچک خود را به قدری بزرگ می کنند که تبدیل به مشکلی حاد و اساسی می شوند. افرادی که در این ماه به دنیا آمده اند، اکثرا به بیماری های گوارشی، روده، قفسه سینه و پوست دچار می شوند. اما سعی می کنند که با آن ها دست و پنجه نرم کنند.

روحیه به شدت لطیفی دارند به نحوی که علاقه زیادی به پرورش گل و گیاه دارند. هیچ فردی به اندازه یک متولد تیر ماهی قادر نیست که در مسائل مالی، به خوبی پس انداز کند.

این افراد بسیار ملاحظه کار هستند و از افرادی که اسراف می کنند ناراحت و عصبانی می شوند. تیر ماهی ها همواره به یاد نیازمندان هستند و همان طور که پیش تر بیان شد، اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ می باشد که متولدین این ماه می توانند از آن انرژی دریافت کنند.

قیمت گذاری سنگ ماه تولد تیر به چه صورت است؟

با در نظر گرفتن تنوع سنگ ها و ویژگی هایی هر یک از سنگ های ماه تولد تیر دارند، تعیین قیمت برای آن ها و به طور کلی برای تمامی سنگ های قیمتی، کاری دشوار محسوب می شود. از این رو در بیش تر مواقع باید یک کارشناس با تجربه مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد.

برای تعیین قیمت سنگ ماه تولد تیر، عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار می باشند . به طور مثال رنگ اولین و مهم ترین مورد برای تعیین قیمت این سنگ ماه تولد تیز می باشد.

یاقوت سرخ در رنگ های قرمز، نارنجی و یا قرمز مایل به بنفش دیده می شود. اما بهترین و با ارزش ترین نوع آن سرخ کامل و همراه با مقدار کمی از رنگ بنفش می باشد.

نحوه تراش و برش کاری از دیگر عواملی است که می تواند بر روی قیمت یاقوت سرخ تاثیر بگذارد. با در نظر گرفتن خواص فیزیکی و ویژگی هایی مانند سختی سنگ برش و شکل دهی به هر سنگ، متفاوت می باشد.

لازم به ذکر است که نظم و یکنواختی باید در تمامی نقاط تراش خورده وجود داشته باشد. در غیر این صورت قیمت این سنگ ماه تولد تیر کاهش پیدا خواهد کرد.

به طور مثال در سنگ یاقوت سرخ باید توجه داشته باشید که اگر برش سنگ گرد است، باید تمامی نقاط برش خورده هم شکلی گرد مانند داشته باشند. هم چنین تمامی صفحات بر روی سطح سنگ از نظم و ترتیب خاصی پیروی کنند.

موارد دیگری مانند میزان شفافیت و پای، هویت سنگ و وزن نیز می توانند بر روی قیمت سنگ های ماه تولد تیر تاثیر بگذارند. شما می توانید در این زمینه با مشاورین فروشگاه نقوی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *