مقالات

سنگ ماه تولد شهریور

سنگ ماه تولد شهریور

سنگ ماه تولد شهریور

اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور، یاقوت کبود می باشد. علاوه بر یاقوت کبود سنگ های دیگری برای متولدین ماه شهریور توصیه شده اند که می توان از جاسپر، سیترین، عقیق شجر، آزوریت – مالاکیت، حدید، یشم، کارنلین و زیرکن نام برد. در این مطلب جواهرات نقوی به صورت کامل شما را با خواص و ویژگی های هر یک از سنگ های نام برده شده که تمامی سنگ ماه تولد شهریور محسوب می شوند، آشنا خواهد کرد. با ما همراه باشید.

سنگ های ماه تولد را بیش تر بشناسید

اساس و ریشه اصلی سنگ ماه تولد شهریور و به طور کلی سنگ های ماه تولد، بر گرفته از مباحث ستاره شناسی و طالع بینی و با در نظر گرفتن فرهنگ جوامع مختلف می باشد. امروزه هر گوهر سمبل یک ماه از سال به شمار می آید. این نگین ها بر اساس طالع بینی نجومی و بر اساس ویژگی های ذاتی متولدین هر ماه تعیین شده اند.

البته لازم است بدایند که هر ماه تولد، دارای یک سنگ اصلی و تعدادی سنگ فرعی می باشد. سنگ های ماه تولید که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم، به صورت کلی در جهان یکسان اعلام شده اند. هم چنین اصلی ترین دسته بندی سنگ ماه تولد شهریور به شمار می آیند.

لازم است بدانید که در این مطلب صرفا به شرح باور ها و اعتقادات فرهنگ جوامع مختلف پرداخته ایم. از این رو آن ها تایید یا تکذیب نمی کنیم. این باور و سبک نگرش شما است که این خواص را رد و یا تایید می کند.

معرفی اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور، یاقوت کبود

یاقوت کبود را می توان به عنوان اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور به شمار آورد. خیلی از افراد این سنگ را از این سنگ را برای مردان توصیه می کنند، اما به طور کلی خواص سنگ های ماه تولد شهریور زنانه و مردانه ندارد و اثر گذاری آن ها یکسان می باشد.

یاقوت کبود که با نام سافایر نیز شناخته می شود، نشانه ای از حقیقت، عقل، تفکر و شجاعت محسوب می شود. به قدری که این سنگ ماه تولد شهریور، گوهر خردمندان نام گرفته است. در قرن نوزدهم میلادی گوهر شناسان به این امر دست یافتند که یاقوت کبود از جنس کروندوم و عنصر رنگ در این گوهر ارزشمند آهن و تیتانیوم می باشد.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی یاقوت کبود، اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور

یاقوت به رنگ های قرمز، زرد، صورتی و سبز مشاهده می شود که تمامی آن ها فرمول شیمیایی یکسان دارند. عناصر رنگ موجود در آن ها باعث شده است تا رنگ های مختلفی از یاقوت یافت شود.  یاقوت کبود و یاقوت سرخ سختی برابری دارند به همین خاطر برای دستگاه های برش دهنده و لیزر مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر مواردی که از این سنگ ماه تولد شهریور استفاده می شود، می توان به ساخت نوک خودکار و صنعت ساعت سازی اشاره نمود.

فواید استفاده از یاقوت کبود برای متولدین شهریور ماه

استفاده از یاقوت کبود به عنوان انگشتر، نیم ست و یا گردنبند امری بسیار رایج می باشد. همین طور فواید مختلفی را به همراه دارد که مهم ترین آن ها را در ادامه خواهیم گفت.

این سنگ ماه تولد شهریور می تواند باعث از بین بردن سر درد شود. همین طور بسیار به مالک خود آرامش می بخشد. با چاکرای سوم و چشم سوم در ارتباط است.

اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور در افزایش عملکرد ذهن، بالا بردن راندمان هوش و ادراک بسیار تاثیر گذار است. هم چنین می تواند سر درد و سرگیجه را بهبود بخشد. به همراه داشتن یاقوت کبود می تواند منجر به تقویت سیستم بینایی شود و از خونریزی بینی جلوگیری کند.

از دیگر فواید استفاده از یاقوت کبود می توان به افزایش ایمنی بدن اشاره نمود. همین طور برای عملکرد تیروئید و بهبود گلودرد و دیگر غدد بسیار مفید می باشد. این سنگ ماه تولد شهریور می تواند سلول ها را ترمیم کند و باعث تقویت حافظه مالک خود شود.

معرفی دومین سنگ ماه تولد شهریور، جاسپر

جاسپر، دومین سنگ ماه تولد شهریور محسوب می شود. این سنگ جنسی مات دارد. لازم است بدانید که‌ ساختار ریز دانه و متراکم از ذرات معدنی سیلیس این گوهر باعث منحصر به فرد شدن آن شده است. از این رو رنگ های متفاوتی از جمله قرمز، زرد تا قهوه ای و خاکستری دارد.

این گوهر درخششی مات دارد و به راحتی جلا می گیرد. سختی این سنگ ماه تولد شهریور و سایر خواص فیزیکی آن کاملا شبیه به کوارتز می باشد. نام این سنگ از کلمه یونانی iaspis، از ریشه زبان سامی گرفته شده است. در نوشته های قدیمی نقل شده است که این کلمه بیش تر به نگین های شفاف و روشن به خصوص کالسدئون و جاسپر مات اشاره دارد.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی جاسپر، سنگ ماه تولد شهریور

این سنگ ماه تولد شهریور، به صورت عمده یافت می شود. چرا که به شکل رگه ها و مواد رسوبی و دگرگونی به وجود می آیند. مانند کوه های اورال، شمال آفریقا، سیسیل، آلمان و دیگر مناطق جهان. برخی از گونه های جاسپر رنگی می باشند و نمونه های زیبایی از این سنگ ماه تولد شهریور به شکل چوب درختان تبدیل شده و در آریزونا پیدا می شود.

خواص سنگ جاسپر برای متولدین شهریور ماه

این سنگ ماه تولد شهریور می تواند باعث از بین رفتن ترس و دلهره صاحب خود شده و شجاعت را به او هدیه دهد. جاسپر می تواند هیجانات مالک خود را کنترل کرده و آن ها را در راه درست استفاده کند. احساسات غم و اندوه را از بین برده و در درمان افسردگی بسیار موثر است.

این سنگ ماه تولد شهریور می توانید با خستگی متولدین شهریور مبارزه کند و باعث از بین رفتن آن ها شود. هم چنین فرد را در مقابل گزش حیوانات محافظت می کند. به همراه داشتن جاسپر می تواند باعث بهبود عملکرد کبد و لوزالمعده شده و راندمان آن ها را بالا ببرد.

افرادی که می خواهند وزن کم کنند می توانند جاسپر را به همراه داشته باشند. همین طور استفاده از این گوهر ارزشمند می تواند منجر به از بین رفتن نفخ و یبوست شود. در تقویت سیستم ایمنی فرد بسیار اثر گذار است. همین طور برای کاهش دمای بدن در زمان تب مفید واقع می شود.

استفاده از سنگ ماه تولد شهریور می تواند باعث بالا بردن عملکرد گردش خون شود. هم چنین سموم بدن را دفع می کند.

مشخصات سومین سنگ ماه تولد شهریور، سیترین

سیترین از دیگر سنگ های ماه تولد شهریور محسوب می شود. این گوهر به رنگ های زرد، زرد پر رنگ و زرد مایل به قهوه ای کشف می شود. رنگ این سنگ ماه تولد شهریور به دلیل وجود مقادیری از آهن در ترکیبات آن می باشد. سیترین در صورتی که در معرض حرارت قرار بگیرید، تغییر رنگ می دهد و به رنگ سفید در می آید.

لازم است بدانید که در زمان مجاورت با حرارت، سختی آن کاهش پیدا می کند. سختی آن 7 درجه مو می باشد و در حقیقت جزو اعضای خانواده کوارتز به شمار می آید. در صورتی که سیترین در معرض اشعه ایکس قرار بگیرد، تغییر رنگ می دهد و به قهوه ای تبدیل می شود.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی سیترین، سنگ ماه تولد شهریور

جالب است بدانید که در یک بلور آن دو رنگ وجود دارد که البته در برخی از موارد این امکان وجود دارد که بیش تر از دو رنگ باشد. این گوهر گران بها، به ندرت یافت می شود و معادن آن در برزیل، جنوب ایران و فرانسه وجود دارد.

خواص استفاده از سیترین برای شهریور ماهی ها

این سنگ ماه تولد شهریور می تواند برای درمان افسردگی مثمر ثمر واقع شود. هم چنین می تواند تنش های زندگی متولدین شهریور ماه را از بین ببرد. سیترین در کاهش قند خود موثر است و می توان از آن در جهت درمان دیابت استفاده نمود. این گوهر ارزشمند می تواند سیستم گوارش را بهبود ببخشد و هضم غذا را راحت تر کند.

معرفی چهارمین سنگ ماه تولد شهریور، آزوریت – مالاکیت

آزوریت – مالاکیت که در دسته سنگ های متولدین ماه شهریور قرار می گیرد، جزو خانواده مس می باشد. آزوریت – مالاکیت در رنگ های سبز و آبی وجود دارد و ساختار آن اغلب بلورین و یک پارچه می باشد. آزوریت در واقع یک کریستال فوق العاده در دنیای نگین های قیمتی به شمار می آید که به دلیل آبی رنگ بودن در جهان شناخته شده تر است.

در طول سالیان از طریق واکنش بین مس، هیدروژن، کربنات و اکسیژن، این نگین ساخته می شود. لازم است بدانید که این سنگ ماه تولد شهریور در برابر هوای آزاد ناپایدار است و به رنگ سبز درمی آید.

سنگ ماه تولد شهریور

مشخصات آزوریت – مالاکیت، سنگ ماه تولد شهریور

ویژگی های استفاده از آزوریت – مالاکیت برای متولدین شهریور

آزوریت – مالاکیت می تواند در بهبود درد های گردن و گلو اثر گذار باشد. همین طور با بهینه سازی مصرف اکسیژن باعث بالا رفتن سیستم گردش خون می گردد. این سنگ ماه تولد شهریور دارای مقداری مس می باشد. به همین خاطر باعث درمان رماتیسم و درد مفاصل می شود.

به همراه داشتن آن می تواند برای متولدین شهریور می تواند باعث خروج تمامی سموم بدن شود. برخی از این سموم را توسط عرق بدن به خود جذب می کند. این سنگ ماه تولد شهریور به مدیتیشن کمک می کند و باعث آرامش درونی می شود.

معرفی پنجمین سنگ ماه تولد شهریور، حدید

حدید نگینی اعجاب انگیز می باشد. این سنگ ماه تولد شهریور از خواص و فواید بی شماری برخوردار می باشد. به قدری که امام صادق (ع) می فرمایند انگشتر حدید صینی با حکاکی مخصوص هفت جلاله را به دشمنتان نشان ندهید تا از آن استفاده نکنند و آن را به کسی ندهید مگر این که از پیروان ما باشد و از او آسوده خاطر باشید.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی حدید، پنجمین سنگ ماه تولد شهریور

این سنگ ماه تولد شهریور دارای اذکار ویژه ای می باشد که از مهم ترین آن ها می توانیم به ذکر امام صادق (ع)، امام علی (ع)، افزایش رزق و روزی و… اشاره کنیم. یک به یک این اذکار مخصوص توسط جواهرات نقوی به صورت انحصاری ارائه می شود. شما می توانید در صورت نیاز با مشاورین ما تماس بگیرید.

فواید به همراه داشتن حدید، پنجمین سنگ ماه تولد شهریور

استفاده از حدید برای شهریور ماهی ها می تواند باعث تقویت سیستم گردش خون شود. همین طور درد های مفصل و آرتروز آن ها را بهبود می بخشد. بیماری های دیگر مانند کم خونی و فشار خون را درمان می کند.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد شهریور با ذکر افزایش رزق، می تواند منجر به افزایش رزق و روزی شود. در صورتی که بر روی آن ذکر هفت جلاله حک شده باشد، باعث راحتی در کار ها خواهد شد. هم چنین با این ذکر وضع حمل زنان باردار را آسان می کند و باعث از بین رفتن چشم زخم شده و فرد را در مقابل انسان های شرور و اجنه محافظت می کند.

لازم است بدانید که حدید اگر با ذکر انگشتر اما علی حکاکی شود، می تواند متولدین شهریور ماه را در شرایط دشوار کمک کند.

معرفی ششمین سنگ ماه تولد شهریور، یشم سبز

یشم از دیگر سنگ های ماه تولد شهریور می باشد که در رنگ های مختلف مشاهده می شود. به طور کلی رنگ سبز آن بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد. اما لازم است بدانید که یشم در رنگ های قرمز، صورتی، قهوه ای، بی رنگ، سیاه و رنگ سبز یافت می گردد.

رنگ سبز تیره این سنگ ماه تولد شهریور به دلیل وجود آهن در ترکیبات آن می باشد. وجود بلور های دانه دانه و در هم رفته باعث تلالو بیش تر این گوهر گران بها می شود. نگین های سفید، سبز، زرد و سبز کم رنگ تحت امواج بلند فرابنفش، بازتاب سفید از خود دارند و تحت پرتو ایکس بازتاب شدید بنفش از خود نشان می دهند.

در صورتی که یشم های تیره تر بی اثر هستند. معادن اصلی این سنگ ماه تولد شهریور در آفریقا به خصوص میانمار مشاهده می شود. در زمان خرید یشم سبز توجه داشته باشید که بهترین کیفیت آن متعلق به برمه (میانمار)، یمن و البته نوع چینی آن می باشد.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی یشم سبز، سنگ ماه تولد شهریور

این گوهر در خراسان ایران نیز یافت می شود. لازم به ذکر است که این سنگ ماه تولد شهریور در مجاورت اکسیژن در دراز مدت دچار اکسید شده و پوسته های قهوه ای از خود نشان می دهد.

خواص و ویژگی به همراه داشتن سنگ یشم سبز

به همراه داشتن نگین یشم می تواند باعث تنظیم چاکرای چهارم بدن در متولدین شهریور شود. هم چنین افکار منفی را از فرد دور می کند و آرامش را به زندگی وی هدیه می دهد.

با ورود یشم به زندگی فرد، می تواند خوشبختی را نیز احساس کند. این سنگ ماه تولد شهریور می تواند کودک را از بیماری محافظت کند و سبب درک بهتر نسبت به همسر می شود.

یشم، به عنوان عامل اصلی ارتباط با جهان متافیزیک شناخته می شود. هم چنین می تواند متولدین شهریور را از گزند حیوانات حفظ کند و طول عمر فرد را افزایش دهد. همین طور به کسب و کار این افراد رونق می بخشد.

درباره هفتمین سنگ ماه تولد شهریور، عقیق شجر

عقیق شجر یکی از نگین های بسیار با ارزش می باشد که در دسته سنگ های متولدین شهریور ماه جای می گیرد. این نگین ارزشمند، جزو خانواده عقیق ها محسوب می شود. یکی از نکات مهمی که باید در مورد خرید عقیق شجر بدانید این است که بر روی این گوهر امکان دارد که نقش های طبیعی به وجود آید. این نقوش می تواند مانند درخت و گاه اسم باشد.

به همین خاطر قیمت این سنگ ماه تولد شهریور بر اساس نقش آن تعیین می گردد. به هر اندازه که تصویر شجر زیبا تر باشد، قیمت آن متعاقبا نیز افزایش پیدا می کند. توجه داشته باشید که نقش این گوهر رشد نمی کند اما این امکان وجود دارد که در طی چند سال نقشش بر روی نگین حرکت کند. این سنگ ماه تولد شهریور در رنگ های سفید، سبز، سرخ، مشکی و… مشاهده می شود.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی عقیق شجر، سنگ ماه تولد شهریور

خواص استفاده از شجر برای متولدین شهریور ماه

این سنگ گران بها می تواند چاکرای شوم بدن را تنظیم کند. همین طور باعث شادی و نشاط در زندگی شهریور ماهی ها می شود. به همراه داشتن این سنگ ماه تولد شهریور می تواند باعث تقویت عزت نفس در فرد شود.

لازم به ذکر است که استفاده از عقیق شجر می تواند فن بیان فرد را افزایش دهد. هم چنین باعث مبتلا شدن شخص به سرماخوردگی می شود. این سنگ ماه تولد شهریور می تواند در درمان بیماری های پوستی موثر باشد. برای چشم و دهان بسیار مفید است‌ و باعث یاری رساندن به فرد در تصمیم گیری های زندگی می شود.

استفاده از این سنگ ماه تولد شهریور به عنوان نگین انگشتر و یا گردنبند می تواند باعث افزایش رزق و روزی و برکت شود. همین طور درد گردن را بهبود می بخشد. به کسب و کار وی رونق می بخشد و در نهایت منجر به رفع خستگی می شود.

معرفی هفتمین سنگ ماه تولد شهریور، کارنلین

یکی دیگر از سنگ های ماه تولد شهریور، کارنلین می باشد. این سنگ از خانواده کالسدونی و دارای رنگ قرمز است. این سنگ ماه تولد شهریور بیش تر به رنگ پرتقالی نیمه شفاف دیده می شود. درجه سختی کارنلین 7 در مقیاس مو می باشد.

سایه های مختلف قرمز رنگی که در آن دیده می شود، به دلیل وجود آهن در ترکیبات شیمیایی آن می باشد. به طور معمول هند را می توان کشوری معرفی نمود که بهترین نمونه های این نگین بی نظیر را دارا می باشد. این سنگ ماه تولد شهریور در صورتی که در مقابل نور مستقیم خورشید و یا حرارت قرار بگیرد، رنگ سایه های قهوه ای آن به رنگ قرمز یا نارنجی تغییر می کند.

لازم است بدانید که کارنلین، در دسته سنگ های ماه تولد مرداد نیز می باشد.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی کارنلین، سنگ ماه تولد شهریور

فواید استفاده از کارنلین برای متولدین شهریور

این سنگ ماه تولد شهریور در مصر باستان در جهت از بین بردن خشم، نفرت و دوری از حسادت مورد استفاده قرار می گرفته است. کارنلین برای از بین بردن افسردگی و افکار منفی بسیار موثر است. همین طور می تواند آرامش را در زندگی فرد افزایش دهد و هماهنگی درونی را در وی ایجاد نماید.

از دیگر فواید این سنگ ماه تولد شهریور می توانید به دور ماندن شخص از حسادت و از بین بردن چشم نظر و طلسم و جادو نام ببریم. کارنلین برای از بین بردن انرژی های منفی درون متولدین شهریور بسیار مفید است و همین طور باعث دور ماندن آن ها از شر و ضرر می شود.

نگهداری از این سنگ ماه تولد شهریور در منزل باعث در امان ماندن از شر و ضرر، طوفان، تاریکی، سردرگمی خواهد شد. هم چنین باعث افزایش شانس و امید در زندگی خواهد شد. نقل شده است در گذشته از کارنلین بر روی شمشیر و یا سلاح های دیگر حکاکی می کردند تا از سحر و جادو در امان باشند.

معرفی نهمین سنگ ماه تولد شهریور، زیرکن

سنگ زیرکن را می توان یکی از زیبا ترین سنگ های ماه تولد شهریور به شمار آورد. این سنگ ماه تولد شهریور به طور معمول به شکل منشور هایی دیده می شوند که انتهای آن ها مانند هرم می ماند. این گوهر در انواع مختلف از جمله قهوه ای، آبی، سبز، زرد کم رنگ و بی رنگ دیده می شود که نوع بی رنگ آن مخصوص خاکه آن می باشد.

زیرکن های زرد و قهوه ای و نارنجی از با ارزش ترین نمونه های این سنگ ماه تولد شهریور می باشند. سختی این نگین بین 6.5 تا 7.5 در مقیاس مو می باشد. این گوهر به خوبی می تواند نور را منتشر کند و درخشندگی آن مانند الماس می باشد.

سنگ ماه تولد شهریور

معرفی زیرکن، نهمین سنگ ماه تولد شهریور

سریلانکا یکی از بهترین منابع زیرکن سبز را دارا می باشد و نمونه های خوبی از آن جا استخراج شده است. از دیگر معادن این سنگ ماه تولد شهریور می توان از کشور های برزیل، کره، ماداگاسکار، موزامبیک، نیجریه، تانزانیا، تایلند و ویتنام نام برد.

خواص سنگ زیرکن برای شهریور ماهی ها

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد شهریور برای خانم هایی که در دوره استراحت و نقاهت پس از زایمان هستند، بسیار مفید می باشد. زیرکن باعث ایجاد آرامش در زندگی فرد می شود. همین طور می توان از آن در جهت از بین بردن و درمان زخم ها و عفونت ها استفاده نمود.

نقل شده است که خواص این سنگ و انرژی آن می تواند باعث تقویت بینایی شده و از نابینایی جلوگیری کند. این سنگ ماه تولد شهریور می تواند افکار منفی را از فرد دور کند و باعث پیشرفت وی شود. به همین خاطر نوع اصلی این نگین برای توانمند سازی و افزایش انگیزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

به همراه داشتن زیرکن می تواند باعث از بین بردن مشکلات عصبی شده و از مالک خود در برابر بیماری و آسیب محافظت کند.

با خصوصیات رفتاری شهریوری ها بیش تر آشنا شوید

متولدین شهریور بسیار افرادی با هوش می باشند. آن ها می توانند کار های خود را با علاقه و بدون غر زدن انجام دهند. متولدین این ماه اغلب به کوچک ترین جزییات توجه می کنند و احساس دوستی عمیق آن ها همیشه باعث می شود که آن ها با معرفت ترین افراد به شمار آیند. به همین خاطر استفاده و به همراه داشتن سنگ ماه تولد شهریور بر اساس همین رفتار های توصیه می گردد.

سنگ ماه تولد شهریور

درباره خصوصیات رفتاری شهریور ماهی ها و معرفی سنگ ماه تولد شهریور

روش های متودولوژیک آن ها در زندگی بیانگر این است که متولدین شهریور به شانس اعتقادی ندارند و بیش تر موفقیت ها را با سعی و تلاش به دست می آورند. سایر افراد اغلب نمی توانند آن ها را درک کنند و این نه به علیت این که آن ها در بیان احساسات محافظه کاری می کنند، اتفاق می افتد، بلکه به دلیل تعهد آن ها نسبت به مسائل عقلانی می باشد که علت آن می شود تا آن ها به احساسات واقعی خود شک کنند.

افرادی که در ماه شهریور متولد شده اند، برای انجام هر کاری برنامه دارند و کار های خود را بر اساس برنامه ریزی دقیقی که انجام داده اند پیش می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *