مقالات

سنگ ماه تولد آذر

سنگ ماه تولد آذر

سنگ ماه تولد آذر

اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر کدام نگین است؟ شاید برای شما هم سوال باشد که سنگ اصلی و دسته بندی سنگ های متولدین آذر ماه کدام یک از نگین ها می باشد. در این مطلب تصمیم داریم به صورت تخصصی در مورد سنگ ماه تولد آذر صحبت کنیم و دسته بندی آن ها که شامل توپاز زرد و آبی، آمیتیست، بریل و یاقوت سرخ و زرد می باشد را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

مختصری در مورد سنگ های ماه تولد

طالع بینی نجومی همان منشا اصلی سنگ های ماه تولد می باشد. اما این باور ها در فرهنگ جوامع مختلف، به شدت مورد قبول واقع شده اند. امروزه هر سنگی که به صورت نمادی سمبل متولدین یکی از ماه های سال می باشند، مورد استقبال متولدین هر ماه قرار گرفته اند.

این گوهر ها بر اساس ویژگی های ذاتی متولدین هر ماه و با در نظر گرفتن تاثیرات آن ها که در آزمایشات مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند، تعیین و معرفی شده اند.

البته لازم است بدانید که هر ماه دارای یک سنگ اصلی و چندین گوهر فرعی می باشد که شما می توانید در صورت نیاز، هر یک از آن ها را از فروشگاه جواهرات نقوی تهیه نمایید. همین طور لازم به ذکر است که سنگ اصلی متولدین هر ماه با دسته سنگ های فرعی، به صورت جهانی یکسان اعلام شده است.

همین طور بیان این نکته ضروری به شمار می آید که بدانید در این مطلب ما به توضیح باور ها و اعتقادات فرهنگ های جوامع مختلف پرداخته ایم و برای استناد بیش تر می توانید از روایات استفاده کنید. از این نمی توان مطالب درج شده در این محتوا را تایید و یا تکذیب نمود.

معرفی اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر، فیروزه

فیروزه اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر به شمار می آید. مرغوب ترین فیروزه دنیا در شهر نیشابور ایران یافت می شود. همین طور خوش رنگ ترین فیروزه، رنگ آبی آسمانی این سنگ است. اما لازم است بدانید که این گوهر ارزشمند در رنگ های سبز، آبی کم رنگ و سبز آبی نیز مشاهده می شود.

سختی این سنگ ماه تولد آذر 6 می باشد. خاک آن سفید تا سبز کم رنگ است و بیش تر به شکل کدر و مات یافت می گردد. اما برخی اوقات به صورت نیمه شفاف نیز وجود دارد. رنگ آبی موجود در این سنگ متولدین آذر ماه، به دلیل وجود مقداری مس یا مس و آهن در ترکیبات شیمیایی آن می باشد. برخی از گونه های آن در اثر تابش طولانی مدت آفتاب به رنگ سبز تغییر می کنند.

این سنگ ماه تولد آذر زمانی که از آمریکا استخراج شود، آهکی تر و حفره های بیش تر نسبت به فیروزه ایران دارد. فیروز تحت تابش پرتو هایی با طول موج بلند از گونه فرابنفش، بازتاب سبز و یا زرد تا آبی درخشان از خود به نمایش می گذارد. اما تابش های با طول موج کم فرابنفش بر آن بی اثر می باشد.

همان طور که پیش تر پفته شد، مرغوب ترین فیروزه آبی، مربوط به کشور ایران و شهر نیشابور می باشد. اما در کشور هایی مانند مصر، مکزیک، صحرای مخاوه در ایالات متحده نیز می توان فیروزه را استخراج کرد.

سنگ ماه تولد آذر

آشنایی با فیروز، اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر

از سایر گوهر هایی که به این سنگ ماه تولد آذر شباهت دارند می توانیم از لازولیت، واردیت و ادونتیولیت که در واقع به جا مانده جسم فسیل شده و آبی رنگ جانوران قدیمی هستند، نام ببریم.

فواید به همراه داشتن فیروز برای آذر ماهی ها

فیروزه شامل قسمت بزرگی از تجهیزات پزشکان قرن پانزدهم به شمار می آمد. برخی از افراد این ادعا را داشتند که این سنگ ماه تولد آذر قادر است تا اثرات هر گونه سمی را خنثی کند. استفاده از سنگ فیروزه در فلسفه چینی، یک قانون و موضوع غیر فعال، منفی و زنانه است که مکمل یانگ محسوب می شود. اغلب از این سنگ ماه تولد آذر به منظور درمان اختلالات زنان استفاده می شد. به همین خاطر اکثر افراد این سنگ را به عنوان یک سنگ زنانه می شناسند. در صورتی که هر یک از سنگ های ماه تولد آذر برای زنان و مردان مثمر ثمر خواهد بود.

سنگ متولدین آذر ماه، برای کنترل و درمان سردرد ها مورد استفاده قرار می گیرد. فیروزه نگینی با قدرت بسیار زیاد در جهت بهبود وضعیت روحی و جسمانی می باشد. همین طور می تواند تمام بدن و بافت های آسیب دیده آن را درمان کند.

این سنگ ماه تولد آذر به عنوان گوهری مقدس چه در غرب برای بومیان آمریکا و چه در شرق برای بودائیان مصر باستان به شمار می آمد. سنگ فیروزه سمبل آسمان بی پایان و اقیانوسی عمیق می باشد. در دوران گذشته نقل شده است که سرخ پوستان بر این باور بودند که این گوهر ارزشمند می تواند محافظ و نگهبان روح و جسم باشد.

آن ها از رنگ آبی این سنگ ماه تولد آذر که تداعی روح می باشد و همراه نگین مرجان قرمز که سمبل زمین است به منظور ایجاد قطبیت استفاده می نمودند. رنگ آبی گوهر فیروز سبب تسکین قلب و پیشرفت روح و خرد آدمی شده و ترس و اضطراب را دور می سازد.

این سنگ ماه تولد آذر می تواند انرژی های منفی را به خود جذب کند. به همین خاطر زمانی که احساس ناراحتی و یا بیماری می کنید و یا حادثه و رویداد بدی در حال رخ دادن است، این امکان وجود دارد که رنگ آن تغییر کند. لازم است بدانید که فیروز سنگ متولدین بهمن ماه و سنگ ماه تولد اردیبهشت نیز می باشد.

با دومین سنگ ماه تولد آذر توپاز زرد و آبی آشنا شوید

توپاز دومین سنگ ماه تولد آذر می باشد. این گوهر گران بها یک ماده معدنی سیلیکاتی کمیاب به شمار می آید که در شکستگی ها و حفره های سنگ های آذرین مانند پگماتیت و ریولیت دیده می شود. توپاز در اواخر دوره خنک سازی سنگ های نام برده شده شکل می گیرد. هم چنین  از سنگ ریزه های ساییده شده از آب که در جریان های رسوبات سنگ های آذرین به آمده است، می توان توپاز را پیدا نمود.

بعضی از رنگ های این سنگ ماه تولد آذر طبیعی می باشند. در صورتی که برخی رنگ ها مانند آبی از حرارت دادن و یا تابیدن به توپاز بی رنگ و یا پوشش فلزی تشکیل می شوند. به طور معمول رنگ های این دسته از سنگ های متولدین آذر ماه بدون رنگ تا شیری دیده می شوند. رنگ های زرد و قهوه ای نیز در این سنگ ها به چشم می خورند.

رنگ های صورتی، نارنجی، قرمز، بنفش و آبی نیز جزو توپاز های نادر، کمیاب و ارزشمند به شمار می آیند. توپاز آبی یکی از پر طرفدار ترین رنگ ها در بازار امروز جهان محسوب می شود. بسیاری از مردم به دلیل رنگ جذاب و قیمت مقرون به صرفه این سنگ ماه تولد آذر آن را دوست دارند توپاز سنگ متولدین آبان ماه نیز می باشد.

سنگ ماه تولد آذر

معرفی توپاز، دومین سنگ ماه تولد آذر

از دیگر خصوصیات ویژه این سنگ ماه تولد آذر می توانید به سختی آن اشاره کنیم. درجه سختی سنگ متولدین آذر ماه، 8 در مقیاس مو می باشد. الماس، کراندوم و کریزوبریل یا همان بریل زرد تنها نگین هایی شناخته شده ای به شمار می آیند که سخت از توپاز هستند.

نیروی جادویی توپاز برای متولدین آذر ماه

توپاز آبی باعث افزایش ارتباط و آرامش درونی فرد می شود. همین طور این توانایی را دارد تا در بهبود زخم ها و آرام کردن اعصاب مثمر ثمر واقع شود. سنگ های درخشان باعث تشکیل تصاویر باد، آسمان و آب می شوند. آبی رنگ آرامش و تنهایی درونی می باشد. به همین خاطر این سنگ ماه تولد آذر با رنگ آبی می تواند به متولدین آذر ماه انرژی های آرامش بخشی را هدیه دهد. همین طور می تواند افکار و ذهن آن ها را متمرکز کرده و در مقابل هرج و مرج و انرژی های منفی آن ها را مصون دارد.

در تمدن دوران باستان مردم بر این باور بودند که این سنگ ماه تولد آذر دارای قدرت سردی می باشد. آن ها این سنگ متولدین آذر ماه را به منظور یاری رساندن به رهایی از سوختگی و آب جوش و حتی کم شدن میزان خشم و عصبانیت استفاده می نمودند.

توپاز زرد سمبل هم دلی و آرامش به شمار می آید. این نماد پردازی رنگ های قهوه ای و طلایی که به خانواده و خانه مربوط می شود، می باشد. در جوامع یونان باستان، عموم مردم این باور را داشتند که این سنگ ماه تولد آذر نیرویی فیزیکی و ذهنی فرد را افزایش می دهد.

آشنایی با سومین سنگ ماه تولد آذر، آمیتیست

کوارتز بلورین بنفش که آمیتیست نام دارد، سومین سنگ ماه تولد آذر می باشد. رنگ های عمیق آمیتیست به طور معمول مرغوب تر محسوب می شوند. حتی در برخی از زمان ها از الماس ارزشمند تر هستند!

در حقیقت این کریستال خواص فیزیکی سیترین را دارد. زمانی که کریستال آمیتیست به وسیله طبیعت گرم می شود، قسمتی از کریستال به سیترین تبدیل شده و قسمت دیگر آن به آمیتیست تبدیل می شود. از این رو آن را آنیترین نام نهاده اند.

سنگ ماه تولد آذر

با سومین سنگ ماه تولد آذر، آمیتیست بیش تر آشنا شوید

در زمین مکان های بسیار کمی به شکل طبیعی برای این واکنش وجود دارد. این سنگ ماه تولد آذر در کشور برزیل، اروگوئه، بولیوی، آرژانتین و هم چنین تعدادی کشور آفریقایی یافت می شود. به طور کلی، ابعاد بزرگ تر این سنگ متولدین آذر ماه در آمریکای جنوبی و رنگ های تیره و کدر تر آن در ابعاد کوچک تر در قاره استرالیا استخراج می شود.

فواید استفاده از آمیتیست برای متولدین آذر ماه

نقل قول شده است که این سنگ ماه تولد آذر برای برقراری عدالت و در امان ماندن در مقابل سرقت و دزدان بسیار مفید است. همین طور استفاده از این سنگ ماه تولد آذر با انتقال نیروی شر به عشق، فرد را در مقابل خطر و مرگ غیر طبیعی، حمله فرا روحی محافظت می نماید. آمیتیست جزو اندک سنگ هایی به شمار می آید که به شکل خاص برای مردان مورد استفاده قرار می گیرد تا در جذب زنان به آن ها یاری رساند.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد آذر به شکل های مختلف مانند گردنبند، دستبند و یا حتی نیم ست، می تواند باعث بهبود کارکرد نیم کره راست مغز شود. هم چنین وهم و خیال را کاهش می دهد و به افزایش توانمندی های روحی و روانی کمک می نماید.

این سنگ ماه تولد آذر با افزایش قدرت درک و بینش، الهام، شفا و هدایت و همین طور ارتقاء افکار به یک سطح معنوی بالا تر به منظور ارتباطی قوی جهت دید بهتر و غیب شنوی به فرد کمک می نماید. لازم به ذکر است که به همراه داشتن آمیتیست می تواند خاطراتی از گذشته و ارتباطات جهان را برای فرد تداعی کند.

استفاده از دستبند آمیتیست بر روی مچ دست چپ منجر به افزایش سطوح معنوی در فرد شده و به حس ششم وی کمک می نماید.

با چهارمین سنگ ماه تولد آذر بریل زرد آشنا شوید

از دیگر سنگ های متولدین آذر ماه، بریل زرد می باشد. این سنگ ماه تولد آذر در واقع بدون هیچ رنگی مشاهده می شود. زمانی که بریلی خالص شامل ناخالصی هایی باشد، سنگ تغییر رنگ می دهد. کریستال های منشوری بریل به صورت هرمی، شفاف و شیشه ای و یا نیمه شفاف یافت می شوند. رنگ های این سنگ ماه تولد آذر شامل سبز تا قرمز، آبی، زرد و سفید می باشد. در صورتی که زمرد بریل سبز است.

این سنگ متولدین آذر ماهی ها به هلیودور معروف می باشد. این در حالی است که بریل آبی به نام آکوامارین شناخته می شود.

بریل صورتی رنگ نیز با نام مورگانیت شناخته می شود. در حالی که گونه هایی از آن با رنگ زیاد و غلیظ بیکسبیت نام گرفته اند. بدون در نظر گرفتن تغییرات رنگارنگ منحصر به فردی که بریل دارد، این نگین یک گوهر قیمتی معمولی با درخشندگی در سطح متوسط به شمار می آید.

سنگ ماه تولد آذر

معرفی چهارمین سنگ ماه تولد آذر، بریل زرد

برای پیدا کردن این سنگ ماه تولد آذر باید در سنگ های دگرگون و آذرین در تمام نقاط جهان مراجعه نمود و در آن ها جست و جو نمود. بریل زرد به سختی بسیار زیاد، وضوح و رنگ های حیرت انگیز و خیره کننده ای که دارد، شهرت دارد.

خواص درمانی بریل زرد برای متولدین آذر ماه

در منابعی معتبر در تاریخ به این موضوع اشاره شده است که پزشکان یونانی برای افرادی که از بیماری های مثانه و سنگ های کلیوی رنج می بردند، با قرار دادن بریل در آب و بعد نوشیدن آب توسط بیمار به بهبود آن ها کمک می کردند.

این سنگ ماه تولد آذر گوهری است که به شکل وسیعی در تمدن های باستانی به عنوان گوهر شفا و پیش گویی شناخته شده است. در یک سنت قدیمی نقل شده است که به همراه داشتن بریل، می تواند یک شخص تنبل را به فردی سخت کوش و شخص کند ذهن را به فردی باهوش تبدیل نماید.

زمانی که چیزی را از دست می دهید، اگر یک گوهر بریل را در دست خود بگیرید و آن شیء گم شده را در ذهن مجسم کنید، این امکان برای شما میسر می شود تا ادراک و برداشت های ذهنی خود را به کار بی اندازید و مکان حدودی نگهداری جسم از دست داده را در ذهن مشاهده کنید. لازم است بدانید که بریل علاوه بر سنگ ماه تولد آذر، سنگ متولدین آبان ماه نیز می باشد.

با پنجمین سنگ ماه تولد آذر، یاقوت سرخ آشنا شوید

یاقوت یکی دیگر از سنگ های متولدین آذر ماه می باشد. روبی یک کراندوم تشکیل شده از سیلیکات اکسید آلومینیوم می باشد که رنگ آن توسط مواد کروم، آهن و یا تیتانیوم به دست می آید. به طور کلی این سنگ ماه تولد آذر یک کروم به شمار می آید که گوهر های قرمز، صورتی رنگ تا آلویی از آن مشاهده می شود.

تمام گونه های دیگر از این سنگ ماه تولد آذر غالبا به عنوان سافیر و یا یاقوت طبقه بندی می شوند. روبی در واقع همان یاقوت سرخ می باشد که سختی ان بسیار بالا و معادل 9 در مقیاس مو است.

مرغوب ترین نوع این سنگ ماه تولد آذر از قسمت موگوک در منطقه برمه به دست می آید. روبی های چشم نوار و زیبا از کشور تایلند می باشند که منبع اصلی امروزه جهان برای روبی ها به شمار می آید. روبی های تایلندی مقداری مایل به قرمز تیره هستند که در نتیجه می توان گفت رنگ های عمیق و درونی آن ها بنفش می باشد.

کشور سریلانکا که به عنوان جزیره سنگ های قیمتی شناخته می شود، به داشتن نگین های یاقوت سرخ با رنگی ملایم تر شهرت دارد. در سفرنامه مارکوپولو، وی یک بار نقل کرده بود که یاقوت های سرخ هیچ منطقه دیگری در دنیا به زیبایی یاقوت های کشور سریلانکا نمی باشد.

سنگ ماه تولد آذر

آشنایی با پنجمین سنگ ماه تولد آذر، یاقوت سرخ

این سنگ ماه تولد آذر هم چنین در مناطق دیگری مانند کشور های هند، تانزانیا، ماداگاسکار، روسیه، سریلانکا، کامبوج و… یافت می شود. پاکستان دارای رنگی بسیار با کیفیت از این سنگ متولدین آذر ماه می باشد. البته لازم است بدانید که فرکانس آن کم تر از موگوک برمه است.

خواص فوق العاده یاقوت سرخ برای آذر ماهی ها

استفاده از این سنگ ماه تولد آذر به شکل های مختلف مانند گردنبند، دستبند و انگشتر باعث ایجاد جوش و خروش در زندگی فرد شده و او را برای رفتن به دنبال سعادت خود ترغیب می نماید. همین طور می تواند سیاهی های زندگی یک آذر ماهی را با یک جرقه انرژی روشن کند و در برابر سیاهی در همه سطوح غلبه نماید.

روبی باعث می شود تا خلاقیت در فرد افزایش پیدا کند. هم چنین آگاهی و تجلی نور را به وی هدیه می دهد. این سنگ ماه تولد آذر برای به ثبات رساندن موقعیت اقتصادی فرد کاربرد فراوانی دارد. گفته شده تا زمانی که یک قطعه روبی توسط شخصی حمل و یا نگهداری شود، رفاه و ثروت هرگز از آن شخص عزیمت نخواهد کرد.

روبی نشانه ای از وجود عشق و علاقه زیاد در بین دو نفر می باشد. به همین خاطر دلیل انتخابی بسیار مناسبی برای نامزدی و یا روز ولنتاین است. لازم به ذکر است که یاقوت سرخ سنگ ماه تولد تیر نیز می باشد.

معرفی ششمین سنگ ماه تولد آذر، یاقوت زرد

یاقوت زرد که جزو دسته بندی سنگ های متولدین آذر ماه قرار می گیرد، جزو گوهر ها پر طرفدار در جواهرات محسوب می شود. چرا که در بسیاری از سایه رنگ ها، هم از رنگ زرد لیمویی روشن تا زرد خوش رنگ به طور کامل اشباع به زرد نارنجی عمیق یافت شده است.

به همین خاطر جزو خاص ترین مجموعه سنگ ها شناخته می شود. این سنگ ماه تولد آذر نیز جایگاه ویژه ای در فال و آینده نگری ودا، کتاب مقدس هندو دارد. محلی که یاقوت زرد یکی از نه گوهر جواهر مقدس به شمار می آید.

سنگ ماه تولد آذر

با ششمین سنگ ماه تولد آذر، یاقوت زرد آشنا شوید

رنگ به عنوان تنها عامل مهم در مشخص کردن جایگاه ارزش این سنگ ماه تولد آذر می باشد و مهم تر این که وضوح و شفافیت آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. به عبارتی دیگر، تفاوت های ناچیزی در رنگ یاقوت زرد قادر است تغییرات زیادی در تعیین ارزش آن داشته باشد.

فواید استفاده از یاقوت زرد برای متولدین آذر

با در نظر گرفتن این موضوع که این سنگ ماه تولد آذر از خانواده یاقوت می باشد، پس خواص آن را می توان از یاقوت استخراج نمود. سیاره مشتری کلیدی برای افراد متولد شده در ماه آذر می باشد و به همراه داشتن یاقوت زرد به همراه یاقوت سرخ باعث افزایش چشم گیری در سطح قدرت مسحور کننده و سلطه گری آن ها خواهد شد. این گوهر گران بها گر چه سنگ انعطاف پذیری به شمار می آید، اما استفاده از آن باعث ثروت عظیم، رفاه، شهرت، افتخار و موفقیت برای فرد خواهد شد.

متولدین آذر ماه را بیش تر بشناسید

متولدین آذر ماه تیرانداز های حرفه ای به شمار می آیند. آن ها در زندگی خود مانند یک کمان گیر همواره با هوش و فعال می باشند و زندگی این افراد هیجانات زیادی دارد. شجاعت از دیگر ویژگی های آذر ماهی ها محسوب می شود. این افراد جامعه بسیار شوخ طبع می باشند. همین طور بودن واسطه و صریح حرف خود را به شما خواهند زد.

این امکان وجود دارد که شما از حرف آن ها آزرده خاطر شوید اما هدف آن ها ناراحت کردن شما نبوده و سریع دنبال جبران کار خود به سراغ شما خواهند آمد. به همین خاطر سنگ ماه تولد آذر بر اساس خصوصیات رفتاری و اخلاقی متولدین این ماه می باشد.

متولدین آذر ماه مشاوران خوبی بوده و پر جنب و جوش و فعال می باشند. در سنین نوجوانی بسیار معتقد و مذهب گرا هستند ولی با افزایش سن آنان، تفکر آن ها در تعصب روی مسائل مذهبی منطقی تر شده و کاهش می یابد.

آذر ماهی ها در صورتی که محدود شوند، دچار افسردگی و اندوه خواهند شد. همین طور این افراد در عشق بسیار ماجراجو هستند و این امکان وجود دارد که بسیار به شخصی وابسته شوند. اما خیلی زود تن به ازدواج نخواهند داد.

سنگ ماه تولد آذر

آشنایی با سنگ ماه تولد آذر و متولین این ماه

در صورتی که با مشکلی مواجه شوید، متولدین آذر ماه تنها کسانی هستند که می توانید به روی آن ها حساب کنید. این افراد شکمو می باشند اما بسیار منطقی هستند و از بیماری و درد فراری اند.

آذر ماهی ها دارای جمجمه های بزرگ و خوش ترکیبی هستند و به طور معمول چهره های شادی دارند. همان طور که پیش تر گفته شد، فیروزه بهترین سنگ برای متولدین آذر ماه به شمار می آید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *