مقالات

فواید شرف الشمس

فواید شرف الشمس

فواید شرف الشمس

اگر برای شما هم سوال شده است که در مورد فواید شرف الشمس بیش تر بدانید، به شما پیشنهاد می دهیم که این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب تصمیم داریم بیش از پیش شما را با فواید شرف الشمس آشنا کنیم.

فواید شرف الشمس

فواید شرف الشمس و تاثیرات آن

شرف الشمس چیست و چه خواصی دارد؟

در باور عامیانه شرف الشمس در واقع نگینی زرد رنگ می باشد. اما بر اساس منابع اسلامی شرف الشمس سنگ نیست. بلکه ذکری منسوب به امام علی (ع) می باشد که با آدابی مشخص و خاص بر پشت نگین عقیق زرد رنگ به وسیله افرادی با تجربه حکاکی می گردد.

این ذکر که گفته می شود از اسامی خداوند است، شامل 13 حرف می باشد که 4 حرف آن از تورات، 4 حرف آن از انجیل و 5 حرف آن از قرآن کریم گرفته شده است.

شرف الشمس سالی یک بار در ساعات مشخص و خاصی از روز 19 فروردین که از تقویم های نجومی استخراج می شود، بر روی عقیق زرد رنگ حکاکی می گردد.

در مرتبه اول امید همه ما به خداوند و اهل بیت (ع) می باشد. به همین خاطر باید حاجت ها و آرزو های خود را از آن ها بخواهیم. اما در کنار آن ها، می تواند از فواید شرف الشمس نیز بهره مند شد.

فواید شرف الشمس که با سنگ عقیق و قدرت اسم اعظم‌ الهی همراه شده است، به قدری زیاد و گسترده است که کلمات مجال سخن گفتن در این باره را نخواهند داد!

یکی از آثار سریع و متداوم این نگین در گسترش رزق و روزی می باشد. این مسئله مورد تایید بسیاری از علما و بزرگان قرار گرفته است. لازم است تنها مدتی شرف الشمس را با خود همراه کنید، آنگاه متوجه خواهید شد که به چه سرعتی گشایش امور برای شما مرتفع می شود.

فواید شرف الشمس

شرحی در مورد فواید شرف الشمس

از سنگ شرف الشمس برای چه اموری استفاده می شود؟

از سنگ شرف الشمس برای چشم زخم، برآورده شدن آرزو ها، افزایش رزق و روی، گشایش امور و… استفاده می گردد.

نگین یا آویز یا حتی انگشتر شرف الشمس در جهت ایمنی در سفر ها و دفع از بدی ها، حفظ و حفاظت جان و خیر و نیکی و افزایش رزق و روزی و آرامش مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر فواید شرف الشمس می توانیم به آرامش و آسایش، برآورده شدن حوائج و آرزو ها، درمان عمومی جسم و روح به خصوص برای افزایش قدرت بدنی و تقویت هاله نورانی اطراف بدن اشاره کنیم.

لازم است بدانید که استفاده و به همراه داشتن شرف الشمس، باعث می شود تا دستگاه گوارش تصفیه شده و هضم و جذب غذا در بدن به درستی انجام شود. همین طور گردش خون در بدن بهبود پیدا کرده و چاکرای 3 و عدد پانکراس همگی عملکردی مطلوب از خود نشان خواهند داد.

فواید شرف الشمس به قدری بی شمار است که نمی توان آن را انکار نمود. چنان چه فردی را نزد حاکمی به موجب جرمی می بردند، حصرف امام صادق (ع) فرمود انگشتری  عقیق به او برسانند، انگشتری به او رساندند و مکروهی به او نرسید.

یا روایتی دیگر در باب فواید شرف الشمس چنین می باشد که شخصی را از برابر حضرت امام محمد باقر (ع) گذرانیدند. تازیانه بسیار بر او زده بودند. حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست. اگر با او می بود تازیانه نمی خورد. یا آن که کسی نزد حضرت خاتم (ص) آمد و شکوه نمود که درد در راه اموال مرا ربود. حضرت فرمودند: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتی که آن از هر بدی آدمی را نگاه می دارد.

ارزش سنگ عقیق به خصوص عقیقی که مزین به شرف الشمس باشد را نمی تاون در چند جمله بیان نمود. پیامبران و ائمه اطهار (ع) بر سنگ های انگشتر صحه گذاشته اند اما نه به این خاطر که اثری جادویی دارند. بلکه آن نگین هر چه باشد برگزیده شده و برای دارنده آن اثراتی از جمله فتح مهمات و دفع بلایا و… را به همراه دارد.

فواید شرف الشمس از دیدگاه معصومین (ع)

اگر هنوز تصمیم دارید که بیش از پیش با فواید شرف شمس بدانید، بهتر است در این بخش از مطلب با خواص عقیق شرف الشمس از دیدگاه معصومین آشنا شوید:

امام موسی کاظم (ع): انگشتر زرد در دست کنید که سبب آسانی می باشد و در آن هیچ دشواری نباشد.

پیامبر اکرم (ص): هر شخصی که یکی از عقیق های سفید، زرد و یا سرخ را در دست داشته باشد، جز خیر و نیکی و افزایش روزی و سلامتی از جمیع بالا ها نمی بیند و از شر انسان ظالم و از هر چه آدمی از آ می ترسد و حذر می کند در امان می ماند.

امام صادق (ع): انگشتر عقیق سبب ایمنی در سفر می باشد.

پیامبر اکرم (ص): انگشتر عقیق در دست داشته باشید مادامی که آدم آن را با خود همراه داشته باشد اندوهی به او نمی رسد.

امام صادق (ع): انگشتر عقیق در دست داشته باشید که مبارک بوده و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی است.

پیامبر اکرم (ص): هر کس انگشتر عقیق در دست کند، حاجتش برآورده خواهد شد.

امام علی (ع): دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر می باشد از هزار رکعت بدون سنگ عقیق.

فواید شرف الشمس

فواید شرف الشمس از دیدگاه معصومین (ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *