مقالات

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

هر یک از ماه های شمسی، به صورت اختصاصی سنگی را به خود اختصاص داده اند که به آن سنگ ماه تولد گفته می شود. هر سنگ از خواص مختلف و گوناگونی برخوردار می باشد که در این مطلب تصمیم داریم به صورت کامل به شرح آن بپردازیم.

لازم است بدانید که در این مطلب به صورت کلی در مورد معرفی سنگ ماه تولد صحبت خواهیم کرد. شما می توانید به صورت اختصاصی اطلاعات کافی را از سایر مطالب موجود در سایت در مورد سنگ ماه تولد در مطالب مجزا مطالعه نمایید.

سنگ ماه تولد چیست؟

منشا و ریشه سنگ های ماه تولد بر گرفته از مباحث نجوم و اختر شناسی و برخاسته از فرهنگ جوامع مختلف می باشد. در این مطلب تصمیم دارید صرفا به اعتقادات و باور های همین فرهنگ ها اشاره نماییم و آن ها را تایید و یا تکذیب نخواهیم کرد.

اما لازم است بدانید که وجود خواص و فواید بی شمار نگین های مختلف، در روایات و احادیث معصومین (ع) به آن اشاره شده است و غیر قابل انکار می باشد.

مهم ترین کاربرد و استفاده از سنگ ها در امور طبیعی و درمانی، سودمندی آن ها در تبدیل و تبادل انرژی می باشد. به طور کلی سنگ ها به عنوان واسطه ای میان تبدیل نیرومندی و تبادل انرژی بین طبیعت و انسان و بالعکس می باشند.

به همین خاطر در برخی از خرافات و باور های غلط داشتن برخی از سنگ ها باعث ایجاد معجزه شده است. در این میان بسیاری از سودجویان از این فرصت استفاده نموده و افراد ساده را گول می زنند.

در مورد سنگ ماه تولد هر فرد، در صورتی که فرد به آن اعتقاد داشته باشد، خود به خود مانند تلقین درمانی عمل نموده و انرژی مثبت بسیاری را با خود به همراه می کند. علم ایرانیان در زمینه دانش نجوم  در طالع و جایگاه گوهر ها در تاریخ به اثبات رسیده است. به همین خاطر استفاده از سنگ ماه تولد برای جذب انرژی مثبت و عاقبت به خیری در بین ایرانیان امری بسیار رایج به شمار می آید.

معرفی سنگ ماه تولد فروردین

اصلی ترین سنگ ماه تولد فروردین، الماس می باشد. اما علاوه بر الماس، چندین نگین دیگر نیز به متولدین ماه فروردین تعلق دارد. از دیگر سنگ های ماه تولد فروردین می توانیم به جاسپر، توپاز زرد، سنگ خون، یاقوت کبود و آکوامرین اشاره کنیم که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

در ادامه تصمیم داریم در مورد الماس و ویژگی هایی که برای متولدین ماه فروردین به همراه دارد، صحبت کنیم.

الماس

یکی از قیمتی ترین و گرانبها ترین گوهر های موجود در طبیعت به شمار می آید. لازم ست بدانید که الماس یکی از تاثیر گذار ترین سنگ ها برای متولدین ماه فروردین می باشد. این گوهر موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد شده و احساس شکست ناپذیری و قدرت را در انسان تقویت می کند.

الماس در واقع یکی از قدیمی ترین گونه های سنگ موجود در طبیعت است که یکی از ویژگی های آن تصفیه کنندگی می باشد. به خصوص بر روی کارکرد کلیه ها و مثانه اثری مثبت می گذارد.

همراه نمودن الماس با سایر سنگ ها، می تواند باعث افزایش قدرت جذب انرژی مثبت و تاثیر پذیری بیش تر آن ها شود. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم هر سنگ ماه تولدی را که به همراه دارید، حتما الماس را به گردنبند خود اضافه کنید.

سنگ ماه تولد

الماس، سنگ ماه تولد فروردین

معرفی سنگ ماه تولد اردیبهشت

زمرد اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت می باشد. اما لازم است بدانید که علاوه بر زمرد سایر سنگ ها دیگر مانند گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی، کواترز صورتی، مرجان، کهربا و فیروزه جزو سنگ های ماه تولد اردیبهشت می باشند.

هر کدام از سنگ های نام برده شده از رنگی منحصر به فرد و خصوصیات و ویژگی های گوناگونی برخوردار می باشند. اما ما تصمیم داریم در ادامه در مورد زمرد، سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت برای شما بگوییم.

زمرد

اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت، زمرد می باشد. زمرد از گذشته به عنوان گوهری درمانی مورد استفاده قرار میگ رفته است. یکی از بارز ترین ویژگی های زمرد، برقراری تعادل میان روح و جسم همراه کننده آن می باشد.

این گوهر گران بها و ارزشمند، بر روی تیروئید و تصلب شرائین تاثیر مستقیم می گذارد و برای بیمارانی که به پارکینسون مبتلا هستند و یا از بیماری صرع رنج می برند، مفید واقع شده و باعث درمان و بهبود عملکرد آن ها می شود.

زمرد می تواند کنترل فشار خون را در دست بگیرد و به بهبود بیماری های قلبی نیز کمک کند. در دوران قدیم در جهت بهبود و درمان افراد خردسال در زمان ابتلا به تب، از زمرد استفاده می شده است. این گوهر می تواند باعث افزایش و تقویت عملکرد ادراکات شهودی شده و در فرد همراه کننده نبوغ به سزایی را ایجاد نماید.

سنگ ماه تولد

زمرد، سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ ماه تولد خرداد

اصلی ترین سنگ ماه تولد خرداد، مروارید می باشد. این سنگ از خواص گوناگونی برخوردار است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. لازم است بدانید که سنگ های دیگری مانند یاقوت سفید، سیترین، الکساندریت، چشم ببر، کریزوپراس و زمرد نیز سنگ های ماه تولد خرداد به شمار می آیند.

مروارید

از مهم ترین و شناخته شده ترین سنگ های ماه تولد خرداد، مروارید می باشد. مروارید نیز با نام داروی جادویی شناخته می شود. این نگین زیبا اثر مثبتی بر روی اعصاب و کلیه و عضلات می گذارد. همین طور باعث برطرف شدن بیماری های ناشی از کمبود کلسیم می گردد.

مروارید انرژی حیات و زندگانی را افزایش داده و ضد اضطراب نیز می باشد. علاوه بر این ها به همراه داشتن مروارید می تواند باعث بهبود عملکرد قوه ابتکار در فرد شده و خلاقیت وی را افزایش دهد.

سنگ ماه تولد

مروارید، سنگ ماه تولد خرداد

سنگ ماه تولد تیر

یاقوت سرخ اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر است. اما سایر سنگ های دیگر مانند مروارید و زمرد در دسته سنگ های ماه تولد تیر قرار می گیرند. هر یک از سنگ ها دارای خواص و فواید گوناگونی می باشند که در ادامه ما به صورت اختصاصی در مورد یاقوت سرخ صحبت خواهیم کرد.

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ یکی از ارزشمند ترین سنگ های ماه تولد تیر به شمار می آید. این گوهر همیشه از جایگاهی ویژه و خاصی در تاریخ برخوردار بوده است. در واقع تا سالیان طولانی یاقوت سرخ به عنوان نگینی بخت آور، در بین خانواده های سلطنتی در کل دنیا شناخته می شد.

یاقوت سرخ نیز به مدت زیادی به عنوان یکی از مهم ترین هدایا برای بودا و کریشنا (خدایان هندو)، شناخته شده بود. هندیان بر این باور هستند که درخشش قرمز یاقوت سرخ از یک شعله داخلی می باشد که هیچ شخصی نمی تواند آن را خاموش کند. در نتیجه این گوهر کاملا روحانی می باشد.

در اسناد تاریخی در مورد فواید و خواص یاقوت سرخ جهت زدودن سم از خون، پیشگیری از گرسنگی و محافظت از طاعون یاد شده است. البته لازم به ذکر است که یاقوت سرخ در حال حاضر به منظور سم زدایی خون، درمان تب و هم چنین بیماری های عفونی مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر خواصی که می توان برای یاقوت سرخ برشمرد، قلب و سیستم گردش خون می باشد. چرا که جریان خون را افزایش می دهد. همین طور محرک کلیه ها، طحال، غذذ فوق کلیوی و اندام های تولید مثل نیز می باشد.

یاقوت سرخ می تواند تاثیر چشم گیری بر روی کسالت و خمودگی فردی که آن را به همراه دارد، داشته باشد.

سنگ ماه تولد

یاقوت سرخ، سنگ ماه تولد تیر

سنگ ماه تولد مرداد

اصلی ترین و شناخته شده ترین سنگ ماه تولد مرداد، زبرجد می باشد. زبرجد گوهر اصلی ماه مرداد است. از دیگر سنگ هایی که می توان برای ماه تولد مرداد نام برد، اونیکس یا همان عقیق سیاه، عقیق سلیمانی سیاه، الماس، تورمالین، ساردونیکس، کارنلین، کوراتز، توپاز طلایی، در کوهی و گارنت می باشد.

در ادامه به صورت مفصل تری در مورد زبرجد صحبت خواهیم کرد.

زبرجد

زبرجد از اصلی ترین سنگ های ماه تولد مرداد به شمار می آید. این سنگ می تواند ناراحتی های قلبی را از بین برده و قلب را نیرو می بخشد. همین طور باعث بهبود گردش خون می شود. لازم است بدانید که از دیگر خواص و ویژگی های سنگ ماه تولد مرداد، زبرجد، می توانیم به بهبود بیماری های اندام های داخلی اشاره کنیم.

افرادی که به زمان حساس هستند می توانند گردنبندی از جنس زبرجد با خود به همراه داشته باشند. چرا که این سنگ ها همانند دارو های محرک عمل می کنند. نگین پریدوت یا همان زبرجد می تواند باعث روشن بینی و بصیرت در فرد شود. همین طور باعث از بین بردن اندوه و ناراحتی فرد خواهد شد.

سنگ ماه تولد

زبرجد، سنگ ماه تولد مرداد

سنگ ماه تولد شهریور

از مهم ترین سنگی که می توان برای ماه تولد شهریور نام برد، یاقوت کبود است. یاقوت کبود در واقع گوهر اصلی ماه شهریور می باشد. اما از دیگر نگین ها و گوهر هایی که متولدین شهریور می توانند از آن استفاده کنند کارنلین، زیرکن، جاسپر، سیترین، آزوریت – مالاکیت، جدید، عقیق خزه ای یا شجر، یشم سبز و کارنلین می باشد.

در ادامه به توضیح بیش تری در مورد یاقوت کبود خواهیم پرداخت.

یاقوت کبود

یاقوت کبود که اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور است، اثر شفابخشی دارد. در واقع می تواند بر روی سلول های پوست، مو و ناخن تاثیر چشم گیری بگذارد. یاقوت کبود می تواند از ریزش مو جلوگیری کند و عملکرد سیستم عصبی را به طور کلی بهبود ببخشد.

این گوهر باعث کاهش درد در فرد شده و برای بیماری های مزمنی مانند روماتیسم و نقرس بسیار مفید واقع می شود. علاوه بر تمامی موارد گفته شده می تواند سرگیجه درمان کند و از خونریزی زخم ها جلوگیری نماید.

سنگ ماه تولد

یاقوت کبود، سنگ ماه تولد شهریور

سنگ ماه تولد مهر

اوپال اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر می باشد. اما سایر سنگ هایی مانند لاجورد، زبرجد، یاقوت کبود و عقیق نیز در دسته سنگ های ماه تولد مهر قرار می گیرند.

تمام نگین ها و گوهر های یاد شده بیش تر میزان ارتباطی را با ستاره نجومی مهر یعنی ونوس دارند. به همین خاطر مهر ماهی ها می توانند با به همراه داشتن آن ها انرژی و نیروی کائنات را به خوب جذب کنند. در ادامه به توضیح بیش تری در مورد سنگ ماه تولد مهر، یعنی اوپال خواهیم پرداخت.

اوپال

اوپال در گروه سنگ های قیمتی با ظاهری نیمه شفاف قرار دارد. این گوهر بیش تر به رنگ های سفید، رزگلد و مشکی دیده می شود. اوپال به عنوان سنگ ماه تولد مهر، از خصوصیاتی مانند افزایش خلاقیت، حافظه و شهود برخوردار می باشد. البته لازم است بدانید که برخی بر این باور هستند که به همراه داشتن اوپال یاعث تنظیم سوخت و ساز بدن شده و نیروی فرد را برای مقابله با بیماری ها تا حد چشم گیری افزایش می دهد.

سنگ ماه تولد

اوپال، سنگ ماه تولد مهر

سنگ ماه تولد آبان

توپاز، اصلی ترین سنگ ماه تولد آبان محسوب می شود. اما سایر سنگ های دیگر مانند آمیتیست، یاقوت سرخ، گارنت، بریل، آکوامارین، مرجان، ابسیدین و اشک آپاچی در دسته سنگ های ماه تولد مهر قرار می گیرند.

در ادامه به توضیح بیش تری در مورد توپاز خواهیم پرداخت.

توپاز

توپاز در واقع یک کلمه سانسکریتی می باشد که معنی اصلی آن آتش است. این گوهر در انواع و اقسام مختلفی دیده می شود که همین امر باعث ایجاد رنگبندی در آن شده است. توپاز های آبی و زرد از معروف ترین نوع این سنگ به شمار می آیند.

این گوهر به عنوان یک نگین قیمی و نیمه قیمتی شناخته می شود که از زیبایی بی نظیری برخوردار است. به همین خاطر بر اساس برخی از باور ها به عنوان سنبل عشق و محبت محسوب می شود. لازم است بدانید که گوهر توپاز نمادی از شور، اشتیاق و شادابی نیز می باشد.

سنگ ماه تولد

توپاز، سنگ ماه تولد آبان

سنگ ماه تولد آذر

سنگ اصلی ماه تولد آذر، فیروزه است. از دیگر سنگ هایی که برای متولدین ماه آذر مناسب می باشند می تواند به توپاز زرد و یا رنگ آبی، آمیتیست، یاقوت سرخ، بریل و یاقوت زرد اشاره نمود. در ادامه بیش تر در مورد فیروزه، سنگ اصلی ماه تولد آذر صحبت خواهیم کرد.

فیروزه

سنگ ماه تولد آذر، فیروزه می باشد. از فیروزه به عنوان نگین حامی نیز یاد شده است. در اروپا و خلبانان و مهمانداران هواپیما در جهت ایمنی و امنیت سفر از سنگ فیروزه استفاده می کنند. چرا که این گوهر ارزشمند از می تواند از سقوط جلوگیری کند.

گوهر فیروزه نیز قادر است تا عملکرد نادرست کبد را بهبود ببخشد و قدرت دید چشم را افزایش دهد. این سنگ ماه تولد خاصیت ضد افسردگی نیز به همراه دارد. هم چنین می تواند نشاط را برای فرد به ارمغان بیاورد و التهابات پوستی را کاهش دهد.

سنگ ماه تولد

فیروزه، سنگ ماه تولد آذر

سنگ ماه تولد دی

اصلی ترین سنگ ماه تولد دی، لعل یا همان گارنت می باشد. از دیگر سنگ های ماه تولد دی می توان از اونیکس، یاقوت سرخ، عقیق و لاجورد نیز نام برد. سمبل حیوان دی، بز می باشد. متولدین دی ماه با به همراه داشتن گوهر های نام برده شده می توانند بیش ترین تطابق و هماهنگی را برای جذب قدرت و انرژی ماورایی کائنات و سیاره مخصوص به خود یا همان سیاره زحل به دست بیاورند. در ادامه بیش تر در مورد گارنت صحبت خواهیم کرد.

گارنت

گارنت که سنگ اصلی ماه تولد دی می باشد، حامی مسافرینی می باشد که با کشتی سفر می کنند. این نگین برای استحکام بخشیدن به دیواره های سرخرگ، تقویت بینایی و چشم و درمان سرطان در مراحل اولیه نیز بسیار موثر واقع می شود.

لازم است بدانید که تاثیرات این گوهر ارزشمند در بین زنان بیش تر به چشم می خورد. گارنت می تواند بیماری های زنانگی را التیام ببخشد و به طور کلی درمان نماید. همین طور بر اختلالات قاعدگی نیز اثر مثبتی می گذارد.

سنگ ماه تولد

گارنت، سنگ ماه تولد دی

سنگ ماه تولد بهمن

شناخته شده و بهترین گوهر برای متولدین ماه بهمن، آمیتیست می باشد. البته علاوه بر آمیتیست، سایر سنگ های دیگر مانند گارنت، جاسپر زرد، عقیق زرد، سوژیلیت و اوپال نیز در دسته سنگ های ماه تولد بهمن قرار می گیرند.

این اعتقاد وجود دارد که سنگ های ماه تولد هر شخص می تواند بیش ترین هماهنگی و ارتباط را با ستاره نجومی و بدن فردی که آن را به همراه دارد، برقرار کند. در ادامه بیش تر در مورد خواص و ویژگی های آمیتیست، سنگ ماه تولد بهمن صحبت خواهیم کرد.

آمیتیست

آمیتیست، گوهر و کریستالی به رنگ بنفش می باشد که همراه داشتن آن می تواند باعث از بین رفتن حس ترس و اضطراب در فرد شود. این گوهر ارزشمند از دیگر خواصی مانند ضد اضطراب و کابوس برخوردار می باشد. هم چنین برای افرادی که خواب راحتی ندارند و یا پیوسته کابوس می بینند، بسیار گزینه مناسبی می باشد.

تجربه ثابت کرده است که افراد مضطرب زمانی که گوهر آمیتیست را با خود به همراه دارند، به آرامش می رسند. بر اساس باور هایی که از گذشته به امروز رسیده است، می توان با همراه داشتن آمیتیست از مسمومیت جلوگیری نمود و باعث ایجاد خونسردی و سلامتی در فرد می شود. به همین خاطر در نبرد های قرون وسطی از این نگین استفاده می شده است.

سنگ ماه تولد

آمیتیست، سنگ ماه تولد بهمن

سنگ ماه تولد اسفند

مهم ترین و شناخته شده ترین سنگ ماه تولد اسفند، آکوامارین می باشد. اما سایر نگین هایی که می توان به عنوان گروه فرعی برای ماه اسفند نام برد، آمیتیست، بلور کوارتز، سنگ خون، یاقوت سرخ و کبود و یشم می باشد. سمبل ماه اسفند و سیاره حاکم بر آن ها نپتون می باشد. در ادامه به توضیح بیش تری در رابطه با آکوامارین خواهیم پرداخت.

آکوامارین

عنصر وجودی اسفندی ها آب می باشد. به همین خاطر بهترین سنگ برای متولدین این ماه، آکوامارین می باشد. این کانی نوع سبز آبی بریل می باشد. آکوامارین در برخی از منابع به معنای آب دریا تفسیر شده است. بلور های این گوهر بیش تر بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی 7.5 بوده و غالبا دارای خط هایی در طول بر روی خود می باشند.

گوهر آکوامارین گونه ای دو رنگی از خود نشان می دهد و به شکل بی رنگ و آبی سیر ظاهر می گردد. برخی از قسمت های این نگین را به صورت کابوشون تراش می دهند تا شکلی چشم گربه ای به خود بگیرد. بهترین منطقه ای که دارای آکومارین مرغوب می باشد میناس گریاس در کشور برزیل می باشد. در این محل به صورت لایه ای از سنگ های هوازده قهوه ای، آکوامارین، از بین پگماتیت بیرون آمده است.

از طرف دیگر رشته کوه اورال در کشور روسیه به دلیل نوع با کیفیت و مرغوب آن معروف می باشد.

سنگ ماه تولد

آکوامارین، سنگ ماه تولد اسفند

نحوه خرید سنگ ماه تولد چگونه می باشد؟

برای خرید سنگ ماه تولد خود، لازم است بدانید که منابع مختلفی وجود دارد که در آن برای هر ماه نگینی تعریف شده است. اما نکته قابل ذکر است می باشد که مطمئن ترین منبع بر اساس خصوصیات گوهر با خصوصیات رفتاری و اخلاقی شخص تعیین می گردد.

شما می توانید به راحتی با کمک مشاورین فروشگاه نقوی مناسب ترین سنگ ماه تولد را بر اساس شخصیت و رفتار و خصوصیاتی اخلاقی که دارید تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *