مقالات

سنگ ماه تولد مهر

سنگ ماه تولد مهر

سنگ ماه تولد مهر

آیا می دانید که اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر در بین تمامی گوهر های موجود کدام یک می باشد؟ آیا با ویژگی های سنگ اوپال، مهم ترین سنگ ماه تولد مهر آشنایی دارید؟ در این مطلب فروشگاه جواهرات نقوی تصمیم دارد به صورت کامل شما را با خواص سنگ اوپال که اولین‌ و مهم ترین سنگ ماه تولد مهر می باشد آشنا کند. پس از آن به معرفی دسته سنگ های مهر ماه که شامل لاجورد، یاقوت کبود، زبرجد و عقیق می باشد، خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

تاریخچه سنگ ماه تولد

شاید برای شما هم سوال باشد که پیشینه و تاریخچه سنگ ماه تولد به چه زمانی باز می گردد و به طور کلی سنگ ماه تولد بر چه اساسی انتخاب می شود. لازم است بدانید که تاریخچه سنگ های ماه تولد، به طالع بینی نجومی و فرهنگ های مختلف باز می گردد. این سنگ ها با مطالعات بسیار، تاثیر گذار ترین گوهر های طبیعی بر زندگی روزمره متولدین هر ماه می باشند.

بر اساس آزمایشاتی که انجام شده است، سنگ های مختلف برای متولدین ماه های سال، تاثیرات و خواص متفاوتی دارند. از این رو برای هر ماه یک یا چند سنگ و نگین معرفی شده است که بیش ترین تاثیرات مثبت را بر روی فرد خواهند داشت.

لازم است بدانید که سنگ های نام برده در این مطلب، اصلی ترین دسته بندی سنگ های ماه تولد مهر محسوب می شوند. اما لازم به ذکر است که در ادامه شما صرفا با باور ها و اعتقادات فرهنگ های مختلف آشنا خواهید شد و نمی توان آن ها تایید یا تکذیب نمود.

معرفی اولین و اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر، اوپال

اوپال، اولین و اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر به شمار می آید. این سنگ، دارای یک زمینه سفید می باشد که سایه های درخشانی از دیگر رنگ ها در آن دیده می شود. این سنگ متولدین مهر ماه، از خانواده گوهر های قیمتی می باشد که از طیف گسترده ای از رنگ تشکیل شده است.

این سنگ ماه تولد مهر درخشانی و بازی نور است. بقیه رنگ های اوپال شامل سفید، خاکستری، آبی، نارنجی، سبز، خاکستری سیر و سیاه مایل به خاکستری می باشد. البته جالب است بدانید که این امکان وجود دارد شما اوپال را با ترکیبی از تمامی رنگ های گفته شده مشاهده کنید.

از انواع سنگ اوپال می توانید به اوپال آتشین، اوپال معمولی، اوپال انگلیسی و اوپال آتشین مکزیکی اشاره کنیم. انواع زرد و قرمز آتشی این سنگ ماه تولد مهر جزو قیمتی ترین گوهر ها به شمار می آید. رنگ و شفافیت عوامل تاثیر گذاری بر روی قیمت گذاری این گوهر ارزشمند می باشند.

هر چه رنگ پس زمینه اوپال تیره تر باشد، قیمت آن نیز بیش تر خواهد بود. تیره بودن زمینه گوهر باعث می شود که سایه های آن واضح تر و درخشان تر به چشم بیایند. به همین خاطر سنگ اوپال سیاه از سنگ اوپال سیاه گران قیمت تر می باشد.

این سنگ ماه تولد مهر در برابر فشار و ضربات از خود حساسیت نشان می دهد. همین طور مایعات اسیدی و قلیایی و حتی ادکلن و لوازم آرایشی می توانند به سنگ اوپال آسیب وارد کنند. به دلیل شکنندگی و عدم انعطاف پذیری این سنگ ماه تولد مهر در زمان سوار نمودن بر روی رکاب انگشتر و یا دیگر جواهرات، باید دقت کافی صورت پذیرد.

اوپال بیش تر در بخش شرق کره زمین به عنوان نماد وفاداری و امیدواری شناخته می شود. پوشیدن جواهری با این نگین به شخص حالتی مقدس می دهد. اعراب بر این باور هستند که این سنگ ماه تولد مهر از بهشت به روی زمین آمده است. این باور به احتمال زیاد به دلیل حالت نورانی سنگ اوپال می باشد.

اهالی یونان معتقد هستند که اوپال دلیل دور اندیشی می باشد و می تواند بیماری ها را از مالک خود دور کند. همین طور شکسپیر این سنگ ماه تولد مهر را ملکه گوهر ها نام نهاده است. اما غربی ها اوپال را بد یمن می دانند. چرا که شخصی به نام والر اسکات نویسنده مشهور کشور اسکاتلند به طور غیر عمد در یکی از افسانه های خود این سنگ را یک نگین منفی و بد شگون دانسته است. دقیقا بر عکس شرقی ها که تمامی صفات و درجات خوب را برای این سنگ ماه تولد مهر در نظر می گیرند.

در اروپا بانوان جوان به مو های به رنگ بلوند خود و بلندی که داشتند، تکه هایی از اوپال را آویزان می کردند. چرا که اعتقاد داشتند این سنگ ماه تولد مهر از مو های آنان محافظت می کند. نویسنده های قرون وسطی بر این باور بودند که همراه داشتن جواهر با نگین اوپال می تواند هر زمان که بخواهید شما را نامرئی کند.

سنگ ماه تولد مهر

معرفی اضلی ترین سنگ ماه تولد مهر، اوپال

بر اساس اعتقادی که از گذشتگان نقل شده است، این سنگ ماه تولد مهر، باعث تقویت بینایی می شود و به ما برای دور ماندن از کار های شیطانی باری می دهد. همین طور این سنگ مخصوص متولدین مهر ماه به نوزادان، کودکان، تفریحات، معلمان، رابطه ها و احساسات کمک می کند.

معرفی معادن سنگ اوپال

معادن اصلی این سنگ ماه تولد مهر در نیو ساوث ویلز که ایالتی در بخش جنوب شرقی کشور استرالیا محسوب می شود، می باشد. دیگر معادن اصلی اوپال در کوه های سفید در جنوب استرالیا است. بخش فراوانی از اوپالی که امروزه در دنیا وجود دارد از طریق مناطق نام برده شده استخراج شده اند. دیگر معادن ذخیره اوپال کشور هایی مانند مکزیک، برزیل، اندونزی، گواتمالا، هندوراس، تانزانیا، عمان، ایالات متحده آمریکا و ژاپن می باشند.

حدود 40 سال اخیر چک و اسلواکی جزو بهترین معادن استخراج این سنگ ماه تولد مهر محسوب می شدند. این سنگ و گوهر گران بها از خانواده جواهر آلات زیبا می باشد که داشتن آن نشان از سلیقه و درک والا از سنگ ها و جواهرات گران بها است. چرا که دارنده آن حتما باید به خواص مهم و فواید ارزشمند این سنگ ماه تولد مهر پی برده باشد.

فواید استفاده از اوپال

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد مهر، می تواند تاثیرات مثبتی بر روی روح و جسم متولدین مهر ماه بگذارد. چرا که همان طور این گوهر به گوهر سعادت و خوشبختی شهرت دارد. استفاده از سنگ اوپال، می تواند برای مالک خود خرسندی و رضایت ایجاد کند. همین طور نگرانی، افسردگی، تنبلی و رخوت را از بین می برد.

این سنگ ماه تولد مهر برای آرام نمودن درد های روده و ورم معده نیز موثر واقع می شود. هم چنین می تواند دستگاه خونی را به گردش دربیاورد و تعداد گلبول های قرمز را افزایش دهد. نگاه کردن به این گوهر گران بها می تواند باعث باز شدن چشم ها به روی زندگی شود و باعث ایجاد شادی و امید و افزایش صفات خوب در فرد گردد.

همین طور این سنگ ماه تولد مهر به طلسم خوشبختی نیز شناخته می شود. به دلیل هفت رنگ بودنش، بیش تر هنرمندان به ویژه نقاشان، موسیقی دانان و هنر پیشگان آن را مورد استفاده قرار می دهند. از دیگر فواید استفاده و به همراه داشتن سنگ اوپال می توانیم به درمان نمودن درد ناحیه شکم اشاره کنیم.

البته که استفاده از این سنگ ماه تولد مهر می تواند اختلالات هورمونی را در فرد برطرف کند. هم چنین بی حالی و کسلی را از بین می برد. اوپال می تواند به درمان سرطان خون نیز کمک کند. باعث تقویت گردش خون شده و برای بهبود ورم بافت معده نیز بسیار موثر است.

نحوه و اصول نگهداری از اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر، اوپال

این سنگ مخصوص متولدین مهر ماه را زیر آب سرد بگیرید و تمیز شست و شو دهید. حدود 3 تا 30 درصد این سنگ ماه تولد مهر از آب تشکیل شده است. حرارت دادن سنگ اوپال با تبخیر آب درون آن منجر به ترک خوردن و پودر شدن آن می شود.

لازم است بدانید که برای محافظت و جلوگیری از آسیب رسیدن به اوپال، بهتر است آن را از سیار نگین ها جدا کنید. همین طور این سنگ مخصوص به متولدین مهر ماه باید به صورت منظم در آب سرد و بدون مواد شوینده، شسته شود تا آب درون آن تبخیر نشود و تلالو رنگ های این گوهر زیبا از دست نرود.

به منظور تمیز شدن و برق افتادن این سنگ می توانید از پارچه ای نرم استفاده کنید. بهتر است از تمیز کننده های جواهر و یا دستگاه اولتراسونیک برای تمیز نمودن این سنگ ماه تولد مهر استفاده ننمایید.

به شما توصیه می کنیم که در زمان استفاده و نگهداری از سنگ متولدین مهر ماه، آن را در مجاورت عطر و لوازم آرایشی و یا تماس با مواد شیمیایی قرار ندهید. تماس با این مواد می تواند آسیب های جدی به سنگ اوپال وارد کند.

این گوهر نباید با سایر نگین های قیمتی دیگر ارتباط و برخورد داشته باشد. به منظور تیره تر کردن زمینه اوپال می توانید آن را با اسید رقیق شده و شکر رنگ آمیزی نمایید.

معرفی دومین سنگ ماه تولد مهر، یاقوت کبود

یاقوت کبود علاوه بر این که دومین سنگ ماه تولد مهر محسوب می شود، سنگ اصلی ماه تولد شهریور نیز می باشد. هم چنین در دسته سنگ های متولدین اردیبهشت نیز جای دارد. از نظر سختی یاقوت کبود، بعد از الماس در جایگاه دوم قرار می گیرد. رنگ این سنگ ماه تولد مهر به دلیل وجود  عناصر تیتانیوم و آهن در ترکیبات شیمیایی این سنگ می باشد. در صورتی که آهن به تنهایی در ساختار ساقوت کبود وجود داشته باشد، رنگ زرد از خود تولید می کند. همین طور ترکیبی از دو عنصر آهن و تیتانیوم می تواند باعث ایجاد رنگ سبز شود.

سنگ ماه تولد مهر

معرفی دومین سنگ ماه تولد مهر، یاقوت کبود

فواید بی نظیر یاقوت کبود برای مهر ماهی ها

مهم ترین ویژگی به همراه داشتن این سنگ ماه تولد مهر می تواند محافظت از فرد باشد. یاقوت کبود می تواند مهر ماهی ها را از چشم زخم و اثر انرژی های مضر محافظت نماید. در قصه ها نقل شده است که ساحران از جواهرات قیمتی این سنگ ماه تولد مهر به منظور تقویت و کنترل قدرت های مرموزی که داشتند، استفاده می کردند.

افراد کیمیاگر این سنگ ماه تولد مهر را وابسته به هوا، و صوفیان هند، این گوهر را به زحل وابسته می دانستند. هم چنین بر این باور بودند که یاقوت کبود به یک قلمرو الهی و فلکی تعلق دارد. همین طور این سنگ متولدین ماه مهر برای باز نمودن دریچه های انرژی بدن به منظور دریافت وحی و پیام های الهی مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که این گوهر گران بها در یوگا مورد استفاده قرار بگیرد، این امکان را میسر می کند تا شخصیت درونی فرد پنهان شود. هم چنین به همراه داشتن یاقوت کبود به عنوان انگشتر و یا گردنبند می تواند به فرد برای رسیدن به تمایلات و آرزو های دنیوی یاری رساند و اموال به دست آمده را محافظت کند.

معرفی سومین سنگ ماه تولد مهر، لاجورد

لاجورد گوهری با رنگ قابل تغییر می باشد که در دسته سنگ های متولدین مهر ماه جای دارد. این سنگ ماه تولد مهر از رنگ سبز مایل به آبی تا خود رنگ آبی و حتی آبی سیر یافت می شود. سنگ لاجوردی که بیش تر مورد علاقه افراد قرار می گیرد، لاجورد با رنگ آبی سیر می باشد. به همین خاطر از قیمت بیش تری نیز برخوردار است.

در گذشته از این سنگ ماه تولد مهر به منظور ساخت مواد دارویی و رنگ آبی استفاده می شده است. بافت درونی سنگ لاجورد به گونه ای است که اگر در زیر امواجِ فرابنفش قرار بگیرد، لکه هایی به رنگ نارنجی از خود بازتاب می کند. البته لازم به ذکر است که این بازتاب نارنجی رنگ از این در لاجورد استخراج شده از کشور شیلی، مشهود تر از لاجورد استخراج شده در کشور افغانستان می باشد.

سنگ ماه تولد مهر

معرفی لاجورد، سومین سنگ ماه تولد مهر

مارکوپولو، جهانگرد مشهور در سفرنامه خود از معادنی که این سنگ ماه تولد مهر را دارا می باشند، نام برده است. این معادن در کشور افغانستان وجود دارند. همین طور می توان در رودخانه هایی که در جنوب دریاچه بایکال روسیه قرار دارند، به شکل ماسه های آبی رنگ مشاهده نمود.

خواص شگفت آور به همراه داشتن لاجورد، برای متولدین مهر ماه

این سنگ ماه تولد مهر، یک نگین با نور آبی کدر می باشد که به عنوان نماد گسترش رو فرشتگان از آن یاد می شود. در بسیاری از تمدن های باستانی، مانند مصر باستان و مکزیکو (آمریکای مرکزی + لاتین)، این سنگ متولدین مهر ماه به عنوان گوهری مقدس به شمار می آمد.

لاجورد، سمبل روشنی افکار می باشد‌ و به همین خاطر پیشینه با اهمیتی دارد. این سنگ ماه تولد مهر گوهری مهم در اساس زمین است، چرا که بیانگر نور محض می باشد. لاجورد نیز مظهر مهر، عشق و تنظیم کننده درون و برون نیز می باشد. این گوهر گران بها، باعث صمیمی شدن دوستی و همکاری نیز می شود. همین طور به همراه داشتن آن باعث خلق ایده و خلاقیت برای مالک خود خواهد شد.

معرفی زبرجد، سومین سنگ ماه تولد مهر

زبرجد از دیگر سنگ های متولدین ماه مهر محسوب می شود. این سنگ ماه تولد مهر نیز در دسته سنگ های متولدین ماه مرداد قرار دارد.

زبرجد، یک سنگ قیمتی به شمار می آید که از ترکیبات سلیکات منیزیم و به شکل بلور های سبز رنگ مشاهده می شود. نقل شده است که نام پریدوت از واژه ای یونانی به معنای بسیار بخشنده برگرفته شده است. این گوهر از معدود سنگ هایی می باشد که به شکل تک رنگ یافت می شود. این دسته از سنگ ها متولدین ماه مهر دارای رنگ سبز یا سبز تیره می باشند. همین طور به دلیل وجود عنصر آهن، دارای خاصیت درخشندگی صیقلی نیز می باشد.

دلیل رنگ سبز با خطوط طلایی رنگ درون زبرجد، وجود اندک مقدار ماده آهن در آن می باشد. این میزان آهن همان چیزی است که رنگ این سنگ را از طیف رنگی سبز، زرد و زیتونی تا سبز قهوه ای می گستراند.

تکه های سبز زیتونی زبرجد الیوین، سبز بهاری پریدوت و سبز مایل به زرد کریزولیت نام گذاری شده اند.

سنگ ماه تولد مهر

معرفی زبرجد، چهارمین سنگ ماه تولد مهر

معادن زبرجد در کشور هایی مانند مصر (جزیره سنت جانز)، چین، برزیل، میانمار، نروژ و ایالات متحده آمریکا و همین طور استرالیا و آفریقای جنوبی می باشد. صلیبیان در اواسط قرون وسطی این سنگ ماه تولد مهر را از جزیره سنت جانز در دریای سرخ که حدود 3500 سال یافت می شد را به قاره سبز آوردند.

فواید استفاده از زبرجد برای مهر ماهی ها

استفاده و به همراه داشتن این سنگ ماه تولد مهر می تواند برای مهر ماهی ها باعث رشد، بهسازی، تجدید، تنظیف و تولدی دیگر در این افراد شود. پریدوت به عنوان یک کنترل کننده می تواند تمامی سیستم غدد لنفاوی را پاکسازی نموده و به تجدید بافت کمک کند. همین طور باعث تقویت مایع خون نیز می شود.

این سنگ ماه تولد مهر می تواند به کاهش تب و یاری رساندن به هضم غذا نیز موثر واقع شود. از دیگر فواید استفاده از زبرجد می توانیم به آرام کردن دستگاه عصبی، بهسازی زخم حشرات و هم چنین کبد اشاره کنیم.

به همراه داشتن این سنگ متولدین مهر ماه می تواند به سلامتی کبد کمک کند و کارایی چشم را تقویت نماید. در کتب عهد باستان گفته شده است که اگر این سنگ در زمان وضع حمل بر روی شکم گذاشته شود، باعث تقویت انقباض عضلات و کم شدن درد می شود.

استفاده از سنگ زبرجد به صورت انگشتر و یا گردنبند، می تواند برای کمک به خلاقیت چرخه زندگی فرد در فرآیند و آغازی جدید حائز اهمیت باشد. نماد های قدیمی و مضر جای خود را با تشعشع فرکانس مثبت جدید در جهت حرکت سریع و رو به جلو تعویض می نمایند.

با استفاده از این سنگ ماه تولد مهر، فرد توانایی بیش تری برای اعتراف و قبول اشتباهات و همین طور پذیرفتن مسئولیت زندگانی خود به دست می آورد. هم چنین از هر زشتی و گناه و وسواس فکری جدا می شود. استفاده از زبرجد می تواند به بهسازی احساسات و روابط شکست خورده نیز کمک کند.

معرفی عقیق، چهارمین سنگ ماه تولد مهر

عقیق از دیگر سنگ هایی است که متولدین مهر ماه می توانند از آن استفاده کنند. این سنگ ماه تولد مهر یکی از سنگ های محبوب در بین مردم می باشد. وجود نا خالصی ها در سنگ عقیق باعث به وجود آمدن منظره های جذابی می شود که ارزش آن ها را بالا می برد. سختی سنگ عقیق بین 6 تا 7 در مقیاس مو می باشد و می تواند بر روی شیشه خط بی اندازد. لازم است بدانید که اشیای نوک تیز نمی توانند بر روی سنگ عقیق خط و ردی بی اندازند.

این سنگ ماه تولد مهر با توجه به تنوع رنگی و ویژگی هایی که از خود نشان می دهد، در گروه سنگ های نیمه قیمتی قرار می گیرد. سنگ عقیق در رنگ های قهوه ای، سفید، قرمز، خاکستری، صورتی، سیاه و سفید، کبود، سبز و زرد دیده می شود که طیف زیادی از رنگ ها را در بر می گیرد.

به طور کلی این سنگ ماه تولد مهر تاکنون در 30 رنگ مختلف یافت شده است. این سنگ بی نظیر با توجه به تنوع رنگی زیادی که دارد در اکثر نقاط جهان یافت می شود. اما ایران جزو کشور هایی است که بیش ترین معادن سنگ عقیق را در طرح ها و انواع مختلف در اختیار دارد.

سنگ ماه تولد مهر

معرفی عقیق، پنجمین سنگ ماه تولد مهر

سنگ عقیق در دسته سنگ های ماه تولد مرداد، دسته سنگ های ماه تولد‌ بهمن، سنگ ماه تولد دی و شهریور نیز می باشد. از این رو متولدین ماه ها نام برده شده می توانند از خاص جادویی این سنگ ماه تولد مهر بهره مند شوند. فروشگاه جواهرات نقوی، یکی از برترین و شناخته شده ترین فروشگاه ها در زمینه عقیق در مدل ها و رنگ های مختلف در شهر مقدس مشهد می باشد.

خواص و ویژگی های استفاده از عقیق

سنگ عقیق برای روح و بدن خواص و فواید بسیاری دارد. استفاده از جواهرات این سنگ ماه تولد مهر در میان مردم بسیار رواج دارد. در گذشته نیز روایات و احادیث بسیاری در مورد استفاده و به همراه داشتن این سنگ بیان و نقل قول شده است.

به نقل از امام باقر (ع) در دست داشتن این گوهر باعث افزایش رزق و روزی و بی نیاز شدن از بقیه می شود. امام علی (ع) نیز در مورد خواص این سنگ می فرمایند که دو رکعت نماز با این انگشتر، برابر با هزار رکعت نماز است که بدون این انگشتر خوانده و به جا آورده می شود.

این سنگ ماه تولد مهر به از بین رفتن ترس و نگرانی کمک می کند. همین طور شادابی و آرامش را در فرد زیاد می کند. با مطالعه روایات بیش تر می توانید به خواص فوق العاده این سنگ پی ببرید.

علاوه بر تمامی خواص گفته شده در مورد سنگ عقیق، لازم است بدانید که به همراه داشتن این سنگ ماه تولد مهر می تواند برای سلامتی بدن مفید باشد. عقیق در زمان خونریزی معده و لخته شدن خون تاثیر چشم گیری دارد. این گوهر گران بها نیز برای درمان جنون، بیماری های طحال و بسیاری از بیماری های دیگر مفید و تاثیر گذار می باشد.

استفاده از سرمه ای که از سنگ عقیق ساخته شده است باعث تقویت‌ بینایی می شود و در درخشان شدن چشم ها نیز موثر می باشد. به همراه داشتن این سنگ ماه تولد مهر می تواند به بهبود خونریزی لثه کمک کند. هم چنین باعث محکم شدن دندان ها می شود.

این سنگ انرژی های منفی موجود را دور می کند و در ایجاد تعادل بین نقاط بدن مفید می باشد. شما می توانید با به همراه داشتن هر یک از انواع عقیق ها از این خواص بهره مند شوید اما اگر معده ضعیفی دارید بهتر است که کم تر از این سنگ ماه تولد مهر استفاده کنید. چرا که امکان دارد باعث اذیت شدن شما شود.

با ویژگی های متولدین مهر ماه بیش تر آشنا شوید

به همراه داشتن سنگ ماه تولد مهر می تواند باعث تشدید صفات متولدین این ماه شود. افرادی که در ماه مهر متولد شده اند، افرادی درونگرا، دوست دار طبیعت، خلاق، معتدل، تیزهوش، مردمی، مهربان و هنر دوست می باشند. از نظر جسمی دارای بدن خوب و متناسب می باشند. همین طور از نظر شغلی بیش تر متولدین این ماه فیلسوف، متخصص، سیاس، خلاق در نوشتن، مصلح اجتماعی و مشغول به کار های هنری هستند. لازم است بدانید که مهر ماهی ها منظم، صمیمی و صادق اند. همین طور که پیش تر گفته شد برای تقویت هر چه بیش تر این صفات قابل استفاده می باشد.

سنگ ماه تولد مهر

با ویژگی های مهر ماهی ها و خواص سنگ ماه تولد مهر بیش تر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *