مقالات

سنگ ماه تولد خرداد

سنگ ماه تولد خرداد

سنگ ماه تولد خرداد

اصلی ترین سنگ ماه تولد خرداد، مروارید می باشد. اما سایر سنگ های دیگر مانند یاقوت سفید، سیترین، زمرد، کریزوپراس، چشم ببر و الکساندریت در دسته سنگ های ماه تولد خرداد قرار می گیرند. در این مطلب فروشگاه نقوی سنگ ماه تولد خرداد را برای شما معرفی خواهد نمود. با ما همراه باشید.

در مورد سنگ ماه تولد بیش تر بدانید

از گذشته تا به امروز خواص سنگ های قیمتی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اما در این اواخر با در نظر گرفتن مشاهدات و آزمایشاتی که انجام شده است، تاثیرات چشم گیری در افراد مختلف در رابطه با تاثیرات استفاده از سنگ ها و نگین ها دیده شده است.

بر اساس همین مشاهدات و با توجه به طالع بینی نجومی و آن چه که در فرهنگ های مختلف وجود دارد، برای متولدین هر ماه یک یا چند سنگ در نظر گرفته شده است که بیش ترین تاثیر مثبت را بر روی انرژی های وی دارد.

مطلبی که پیش رو دارید، در واقع یکی از کامل ترین و جامع ترین مطالب در مورد دسته بندی سنگ ماه تولد خرداد می باشد که توسط تیم فروشگاه نقوی گرد آوری شده است. توجه داشته باشید که در این مطلب اعتقادات گذشته بیان شده است و مطالب درج شده تایید و یا تکذیب نمی شوند. آن چیزی که مورد تایید نهایی قرار می گیرد، خواص ویژه درمانی و معنوی هر نگین می باشد که در روایات معصومین (ع) و منابع علمی آگاه به آن ها اشاره شده است.

معرفی مروارید، اصلی ترین سنگ ماه تولد خرداد

مروارید را می توان در صدف های تو کفه ای پیدا نمود. اما لازم است بدانید که این سنگ ماه تولد خرداد در دسته گوهر هایی قرار می گیرد که از ارزش زیادی برخوردار است. به خصوص دو کفه های گروه Ponctada ک هدر آب دریا یافت می شوند.

نحوه شکل گیری این سنگ ماه تولد خرداد در درون صدف به این صورت است که زمانی که یک جسم خارجی وارد صدف می شود، صدف برای دفاع از خود و کم نمودن صدمه جسم خارجی شروع به پیچیدن پوسته ای به دور آن می کند. این پوسته درخشان همان مروارید می باشد. جنس پوسته از آراگونیت بوده و آراگونیت همان نگینی است که در جامعه به عنوان مرمر شناخته می شود.

این سنگ ماه تولد خرداد در خلیج فارس، برخی از رودخانه های اروپا، آمریکا، خلیج منار در هند، سواحل ایتالیا و دریای سرخ یافت می شود. سنگ ماه تولد خرداد در رنگ های زرد، سرخ، سفید، آبی و سیاه مشاهده می شود. مروارد سیاه را می توان در ساحل مکزیک نیز مشاهده نمود.

کیفیت مروارید به عواملی ماندن آب اقیانوس آن بستگی دارد. همین طور در صورتی که مروارید بیش از حد در داخل صدف باقی بماند، شکل کروی خود را از دست داده و ناقص می شود. به همین خاطر باید در زمان مناسب برای بیرون کشیدن مروارید از داخل صدف اقدام نمود.

سنگ ماه تولد خرداد

معرفی مروارید، سنگ ماه تولد خرداد

خواص مروارید به عنوان سنگ ماه تولد خرداد

با توجه به تمام ویژگی های گفته شده، لازم است بیش تر در مورد خواص و فواید به همراه داشتن مروارید توسط متولدین خرداد ماه بدانید.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد خرداد می تواند نیرو های منفی را از فرد دور کند و سبب جذب انرژی مثبت شود. این نوع از سنگ ماه تولد خرداد در زندگی برای صاحب خود شانس به ارمغان می آورد.

باعث از بین رفتن عادات بد می شود. همین طور سمبل عشق و محبت به شمار می آید. عضلات بدن را تقویت می کند و باعث افزایش عمر انسان می شود.

به همراه داشتن مروارید، می تواند باعث تنظیم جریان خون شود. هم چنین می تواند در درمان بیماری هایی مانند دل درد، آسم، یرقان، بیماری های پوستی و… نیز موثر واقع شود.

الکساندریت، عجیب ترین سنگ ماه تولد خرداد

الکساندریت گوهری کمیاب و قیمتی به شمار می آید که در دسته سنگ های ماه تولد خرداد قرار دارد. همان طور که از نام این سنگ ماه تولد خرداد مشخص است، از الکساندر دوم، تزار روس به ارث برده شده است. چرا که الکساندریت اولین بار در سال 1830 میلادی در معادن زمرد در نزدیکی کوه های اورال یافت شد.

سختی این گوهر 805 درجه مو می باشد که عدد تقریبا بالایی محسوب می شود. این سنگ ماه تولد خرداد از انواع کریسبریل می باشد. چیزی که این گوهر زیبا را منحصر به فرد می کند، وجود قابل توجهی تیتانیوم و آهن و همین طور عنصر کروم به عنوان ناخالصی می باشد.

این سنگ ماه تولد خرداد در مکان های مختلف با نور های متفاوت به رنگ های مختلفی تبدیل می شود. این رنگ ها می توانند در طیف سبز تا زرد و بنفش قرار بگیرند. الکساندریت، عجیب ترین سنگ ماه تولد خرداد، در روسیه، زیمباوه، برزیل، سریلانکا و برخی دیگر از مناطق جهان یافت می شود.

لازم است بدانید که این گوهر به شدت قیمت بالایی دارد و در مواردی کم تر از مروارید و الماس نیست. 99 درصد نمونه نگین های این سنگ ماه تولد خرداد در ایران سنتتیک می باشند و قابلیت تغییر چند رنگ مختلف را دارند.

سنگ ماه تولد خرداد

معرفی الکساندریت، سنگ ماه تولد خرداد

خواص و فواید به همراه داشتن الکساندریت

همان طور که می دانید، به همراه داشتن سنگ های ماه تولد برای متولدین همان ماه می تواند مثمر ثمر باشد و تاثیرات چشم گیری بر روی زندگی  آن ها خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی این فواید می پردازیم.

این سنگ ماه تولد خرداد می تواند برای سلامت قلب مفید باشد و از لخته شدن خون جلوگیری کند. به همراه داشتن سنگ الکساندریت به عنوان نگین انگشتر و یا دستبند برای دستگاه گوارش و هضم غذا بسیار مفید می باشد.

از این سنگ ماه تولد خرداد می توان در جهت درمان بیماری های پوستی از جمله جوش های صورت استفاده نمود. توصیه شده است این نگین را در آب قرار دهید و پس از چند ساعت پوست خود را با آن شست و شو دهید.

این سنگ ماه تولد خرداد برای تنظیم گلبول های قرمز مفید می باشد و می تواند سلول های سرطانی را درمان کند. همراه داشتن این گوهر می تواند باعث دور شدن غم و اندوه از فرد شود. این سنگ زینتی ارزشمند می توانید حسادت و چشم تنگی را نابود کند و پاکی دل و روح را به شما هدیه دهد.

بسیاری از هر شناسان بر این باور هستند که این سنگ ماه تولد خرداد برای مرد و زن متولد این ماه خوشبختی و سعادت را به همراه می آورد. همین طور باعث افزایش مهر و محبت می شود.

مون استون، دیگر سنگ ماه تولد خرداد

مون استون (Moonstone) مانند سایر سنگ های ماه خرداد از خواص زیادی برخوردار می باشد. خوب است بدانید که این سنگ ماه تولد خرداد دارای تلالو های آبی رنگ است. این نگین زیر امواج فرابنفش رنگ نارجی از خود نشان می دهد. در صورتی که اشعه ایکس به آن برخورد کند، رنگ سفید تا بنفش در آن مشاهده می شود.

به همین خاطر یکی از روش های شناخت این سنگ ماه تولد خرداد توسط امواج می باشد که به کمک آن می توان فهمید نوع اصل این سنگ چه رنگی است.

سختی این سنگ ماه تولد خرداد بین 6 تا 6.5 درجه مو می باشد. خاکه آن سفید و نیمه شیشه سان است. به طور تقریبی در همه نقاط جهان به خصوص در ایران می توان این سنگ ماه تولد خرداد را مشاهده نمود. البته لازم است بدانید که موت استون در دسته گوهر های نیمه گران بها قرار می گیرد.

سنگ ماه تولد خرداد

درباره مون استون، دیگر سنگ ماه تولد خرداد

خواص همراه داشتن مون استون، سنگ ماه تولد خرداد

به همراه داشتن مون استون می تواند باعث تنظیم کردن چاکرا های سوم و ششم فرد شود. همین طور مسبب رشد و قدرت درونی وی می شود. احساسات انسان را تثبیت می کند و آرامش را به زندگی می آورد.

عشق و محبت را در زندگی افزایش می دهد و سموم را از بدن دفع می کند. لازم است بدانید که به همراه داشتن این سنگ ماه تولد خرداد می تواند تاثیر چشم گیری بر روی عملکرد کبد و پانکراس داشته باشد. چرخه های هورمونی را منظم می کند. همین طور برای درمان سرما خوردگی بسیار مفید است. در جذب ثروت تاثیر می گذارد. به همراه داشتن این سنگ ماه تولد خرداد می تواند بی خوابی و یا کم خوابی را در فرد برطرف کند.

معرفی یاقوت سفید، دیگر سنگ ماه تولد خرداد

این سنگ ماه تولد خرداد در ایران چندان رایج نمی باشد. حتی بسیاری از مردم تا به حال اسم آن را نشنیده اند. در حقیقت این گوهر بی رنگ بوده و از خواصی مانند سایر یاقوت ها برخوردار می باشد.

دو دلیل وجود دارد که به جای الماس از یاقوت سفید استفاده شود. اول این که قیمت یاقوت سفید نسبت به الماس پایین تر می باشد. دوم این که سختی این سنگ ماه تولد خرداد پس از الماس، بیش تر می باشد. چرا که سختی این نگین 9 در مقیاس مو است. در حالی که سختی الماس 10 می باشد. سختی بالای یاقوت باعث شده است که این نگین در صنعت جواهر سازی مورد استقبال و استفاده قرار بگیرد.

فواید استفاده از یاقوت سفید برای متولدین خرداد ماه

یاقوت سفید می تواند به بهبود بیماری های معده کمک کند. همین طور این سنگ ماه تولد خرداد در درمان بیماری هایی مانند طاعون، غش و صرع نیز اثر گذار است. برای جلوگیری از خونریزی بینی می توان یاقوت سفید را به همراه داشت.

این سنگ ماه تولد خرداد می تواند خون بدن را تصفیه کرده و سموم را از بدن دفع کند. این نگین می تواند ناتوانی های جسمی را از میان بردارد. برای سردرد های مزمن و رفع بی خوابی می توانید از این سنگ ماه تولد خرداد استفاده کنید.

سنگ ماه تولد خرداد

فواید به همراه داشتن سنگ ماه تولد خرداد

در علم گوهر درمانی توصیه شده است که در جهت تسکین درد های موضعی به مدت 30 دقیقه یاقوت سفید را در محل درد قرار دهید. هم چنین می توان با همراه کردن این سنگ ماه تولد خرداد سیستم عصبی بدن را تقویت نمود و باعث افزایش راندمان غده تیروئید شد.

همراه داشتن یاقوت سفید برای چشم و سلامت چشم بسیار مفید می باشد. اگر این سنگ ماه تولد خرداد را در اطراف دهان خود بگذارید، بوی بد دهان را از بین خواهد برد.

معرفی کریزوپراس، سنگ ماه تولد خرداد

کریزوپراس (Chrysoprase) دیگر سنگ ماه تولد خرداد می باشد که از زیبایی بی نظیری برخوردار است. این ننگین نیمه شفاف به رنگ سبز روشن دیده می شود. در واقع شبیه به سیلیس می باشد که شباهت زیادی به کانی کوارتز دارد. لازم است بدانید که مشخصه شاحص آن رسوبات نیکل موجود در ترکیبات این نگین می باشد که رنگ سبز متمایزی به آن بخشیده است. تفاوت این سنگ ماه تولد خرداد با نگین زمرد در این است که رنگش از رسوبات کروم گرفته می شود.

کریزوپراس، این سنگ ماه تولد خرداد، بسیار پر جلا و درخشنده به چشم می آید. یونانیان باستان بر این باور بودند که این کریزوپراس، گوهر مقدس آفرودیت (الهه زیبایی که رومی ها او را به نام ونوس نیز می شناسند) بوده است. به همین خاطر رنگ مقدس آن سبز است.

این جواهر در سراسر جهان مشاهده می شود اما مناطق اصلی برای یافتن این سنگ ماه تولد خرداد آمریکای شمالی، استرالیا، برزیل، آفریقای جنوبی و اروپای مرکزی می باشد.

فواید به همراه داشتن کریزوپراس، سنگ ماه تولد خرداد

همراه داشتن این سنگ ماه تولد خرداد، می تواند عملکرد جسم و ذهن را بهبود ببخشد. به دلیل داشتن انرژی بسیاری که دارد، نوری را از خود ساطع می کند که اثرات آن آرام کننده بر روی شخص دارد. همین طور می تواند به رفع شدن مشکلات کمک کند و افکار ناآگاه را به سطح آگاه ذهن سوق دهد.

در رسیدن فرد به مراتب بالا تر آگاهی فکر و ذهنی کمک می کند و دید دل را روشن می نماید. این سنگ ماه تولد خرداد می توان تعادل و تقویت اراده را در فرد تنظیم کند. هم چنین در درمان تیک های عصبی موثر است. به عنوان دارویی برای کاهش اختلالات در ارتباط با خود کم بینی یا خود بزرگ بینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همراه داشتن کریزوپوراس می تواند در درمان انواع ملایم صرع موثر باشد. نور سبز – طلایی این گوهر، در تغذیه، انرژی بخشیدن و آرام نمودن قلب نیز تاثیر گذار می باشد.

سنگ ماه تولد خرداد

فواید استفاده از کریزوپراس به عنوان سنگ ماه تولد خرداد

معرفی زمرد، سنگ ماه تولد خرداد

از دیگر سنگ هایی که می توان به متولدین ماه خرداد نسبت داد، زمرد می باشد. زمرد در دسته سنگ های آذرین دانه درشت قرار می گیرد. به طور کلی دارای ترکیب گرانیتی است و بولر های آن حداقل 5.2 طول دارند. این سنگ ماه تولد خرداد در شیست ها و رسوبات آبرفتی نیز مشاهده می شود.

زمرد را می توان به راحتی خراش داد اما به لطف سختی بالای آن، آسیبی به آن وارد نخواهد شد. این سنگ ماه تولد خرداد از گستره سبز روشن تا سبز تیره دیده می شود.

اولین معادن زمرد شناخته شده در جنوب مصر بود که نشان دهنده آن است زمرد از 2000 سال قبل میلاد مسیح مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه بیش تر با کیفیت ترین نگین های زمرد از کلمبیا استخراج می گردد. منظور از زمرد مرغوب، زمرد هایی می باشد که شفاب، بی عیب و بی ریشه باشند.

بیش تر نگین های معدنی مانند زمرد، دارای خراش های کوچکی در بخش سطحی خود می باشند. این سنگ ماه تولد خرداد در نوع با کیفیت بسیار نادر، کمیاب و همین طور گران قیمت می باشد. به طور معمول زمرد را می توان در اندازه های کوچک تهیه نمود. یک زمرد اصل و با کیفیت و درست امکان دارد که چندین برابر الماس قیمت داشته باشد.

فواید به همراه داشتن زمرد برای متولدین خرداد ماه

استفاده از این سنگ ماه تولد خرداد به عنوان نگین انگشتر و یا گردنبند و حتی دستبند در بین متولدیم خرداد ماه امری رایج می باشد. همین طور به همراه داشتن آن فواید و خواص زیادی را برای فرد به همراه دارد.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد خرداد می تواند باعث ظهارت شده و چشم دل را باز کند. همین طور تقویت حافظه و ایمان از دیگر خواص سنگ زمرد می باشد.

زمرد سمبل امید و انگیزه به شمار می آِد و بیش تر افراد از آن به عنوان گوهر پیشگویی یاد می کنند. زمرد می تواند ذهن فردی که آن را به همراه دارد آرام کند و افکار پریشان را از وی دور نماید. همین طور برای او منطق، حکمت و خرد را به ارمغان می آورد.

بر اساس گفته ها، نیروی مغناطیسی زمرد در زمان فصل بهار در اوج خود قرار دارد. در بسیاری از فرهنگ ها، از این سنگ ماه تولد خرداد به عنوان سمبل باران و در مسیحیت به عنوان نماد امید و ایمان یاد می شود.

سنگ ماه تولد خرداد

خواص استفاده از زمرد به عنوان سنگ ماه تولد خرداد

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد خرداد قلب آدمی و عشق حقیقی را تقویت می کند. به همراه داشتن زمرد، برای مرد و زن تفاوتی ندارد و در نهایت منجر به دلیل داشتن قدرت و انرژی بسیاری که دارد می تواند چشم ها، سیستم دفاعی و عصبی بدن را بهبود ببخشد.

لازم است بدانید که انرژی زمرد در زمان ماه بدر افزایش پیدا می کند.

معرفی چشم ببر، سنگ ماه تولد خرداد

گوهر جذاب چشم ببر، از دیگر سنگ ها ماه تولد خرداد می باشد که دارای طرح راه راه و موازی می باشد. علت نام گذاری این گوهر به دلیل بازتای نور به روی این گوهر می باشد که شبیه به چشم ببر می شود.

این سنگ ماه تولد خرداد از خانواده کواترز بوده و به طور کلی ماده تشکیل دهنده آن اکسید سیلیکون می باشد. نگین چشم ببر از گشتره رنگ های طلایی تا قرمز – قهوه ای یافت می گردد. درخشندگی آن ابریشمی مانند به چشم می آید.

اغلب این سنگ ماه تولد خرداد را بی آن که تراش دهند، جلا داده تا درخشندگی خود را به بهترین شکل ممکن بروز دهد. رنگ سرخ نگین های چشم ببر به روش فرآیند حرارت ایجاد می گردد چشم ببر هایی که رنگ تیره دارند، از فرآیند مصنوعی و با استفاده از نیتریک اسید ترمیم و رنگ شده اند. اغلب نگین های به رنگ عسلی که همانند چشم گربه اند، ارزش قیمتی بسیار بالایی دارند.

فواید استفاده از چشم ببر، سنگ ماه تولد خرداد

برخی از افراد بر این باور هستند که این سنگ ماه تولد خرداد از خواص جادویی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که نمی توان استفاده از چشم ببر را زنانه و مردانه کرد، چرا که استفاده و به همراه داشتن آن می تواند به بهبود عملکرد اعضای حرکتی مانند استخوان ها و مفاصل کمک کند.

همین  طور استفاده از این سنگ ماه تولد خرداد، در کاهش فشار خون بالا موثر بوده و به درمان آسم، مشکلات قلبی، روماتیسمی و اوتیس نیز کمک می کند.

چشم ببر می تواند باعث گرما بخشی به جسم شود و مجرا های تنفسی ا پاکسازی کند. هم چنین می توان در درمان تنگی نفس و آسم مفید واقع شود. این سنگ ماه تولد خرداد باعث آرامش درونی فرد شده و استرس و افکار مزاحم را دور می کند. در نهایت می تواند باعث افزایش تمرکز فکری و اعتماد به نفس شود. همین طور به همراه داشتن چشم ببر توانایی مقابله با سختی ها و موانع زندگی را به فرد هدیه می دهد.

نقل شده است که این سنگ ماه تولد خرداد می تواند برای افرادی که از مشکلات مالی رنج می برند، یاری دهنده با ارزشی به شمار آید. تمرکز ذهنی را در شخص ایجاد و تقویت می کند. فردی که چشم ببر را به همراه دارد، از خطرات و حوادث پیرامون خود در امان می ماند.

سنگ ماه تولد خرداد

ویژگی های به همراه داشتن چشم ببر به عنوان سنگ ماه تولد خرداد

در قاره آفریقا از این سنگ ماه تولد خرداد به طریقی برای دفع سحر و جادو که به نام جادوی سیاه شناخته می شود، استفاده می گردد. در قرن های گذشته افرادی که به نفرین باور داشتند، این گوهر را با خود همراه می کردند.

درباره سیترین، دیگر سنگ ماه تولد خرداد

گوهر سیترین، از زیر مجموعه کواترز می باشد. این سنگ ماه تولد خرداد پس از کواترز بنفش که با نام آمیتیست شناخته می شود، مهم ترین گوهر از مجموعه کوارتز به شمار می آید. نام این سنگ خرداد ماه از رنگ زرد آن به معنی لیمویی گرفته شده است. سختی این سنگ ماه تولد خرداد 7 در مقیاس مو می باشد. از ویژگی ها و خواص مهم نگین سیترین می توانید به درمان بیماری افسردگی اشاره کنیم که ابوعلی سینا از آن بهره می گرفت.

سنگ ماه تولد خرداد

معرفی سیترین، سنگ ماه تولد خرداد

خصوصیات رفتاری متولدین خرداد ماه

به طور معمول انسان هایی مهربان و مشتاق به یادگیری هستند. از هوش بالایی برخوردار می باشند که باعث علاقه به شرکت در بحث ها می شود. دائما در حال تغییر و تحول و رشد می باشند. کسی نمی تواند به راحتی از درون آن ها با خبر شود.

افرادی آرامش طلب هستند و از انجام کار های خلاف به شدن دوری می کنند. در زندگی خود دائما در حال تغییر هستند و هدف آن ها ممکن است بار ها دستخوش تغییر شود.

هرگز احساسات و افکار دورن آن ها را مشاهده نخواهید کرد. مگر برای فردی که از نظر متولد خرداد ماه قابل اعتماد و عزیز باشد. به دلیل هوش بالایی که متولدین خرداد ماه دارند، می توانند چند کار را به صورت هم زمان انجام دهند. همین طور از انجام کار های ساده دوری می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *