مقالات

سنگ ماه تولد اسفند

سنگ ماه تولد اسفند

سنگ ماه تولد اسفند

اگر برای شما هم سوال شده است که اصلی ترین سنگ ماه تولد اسفند در بین تمامی نگین های موجود در طبیعت، کدام یک می باشد، این مطلب را از دست ندهید. فروشگاه جواهرات نقوی به طور کامل به معرفی سنگ اصلی اسفند ماه که آکوامارین می باشد، پرداخته است.

همین طور دسته سنگ های متولدین اسفند ماه که شامل یشم، آمیتیست، سنگ خون، یاقوت سرخ، بلور کوارتز و یاقوت کبود می شود را به صورت جامع شرح داده است و خواص و ویژگی های همراه داشتن هر یک را برای اسفند ماهی ها شرح داده است.

با ما همراه باشید.

سخنی مختصر در مورد سنگ ماه تولد

اختر شناسی و طالع بینی نجومی در واقع منشا اصلی سنگ متولدین هر ماه می باشد. لازم است بدانید که تمامی موارد درج شده در این مطلب بر اساس باور های دوران گذشته، طالع بینی نجومی و اختر شناسی و همین طور فرهنگ جوامع مختلف می باشد.

گوهر های مختلفی امروزه در طبیعت یافت می شوند که هر کدام برای متولدین هر ماه، خواص و ویژگی های متفاوتی دارند. هر یک از این نگین ها بر اساس طالع بینی نجومی و خصوصیات ذاتی متولدین هر ماه تعیین شده اند.

تمامی مطالبی که در ادامه مطالع می کنید، به بیان باور ها و اعتقادات همین فرهنگ ها پرداخته شده است و نمی توان آن ها را رد و یا تایید نمود. باور شما همان چیزی است که می تواند خواص و ویژگی های هر یک از سنگ ها را تایید و یا تکذیب کند. بهتر است برای اطلاع پیدا کردن از انرژی و خواص هر یک از سنگ های نام برده شده در این مطلب، به احادیث معصومین (ع) و کتب علمی مراجعه نمایید.

معرفی اصلی ترین سنگ ماه تولد اسفند، آکوامارین

همان طور که می دانید، عنصر وجودی اسفند ماهی ها، اب می باشد. از این رو بهترین و مناسب ترین سنگ برای متولدین این ماه، آکوامارین به شمار می آید. این سنگ ماه تولد اسفند گونه سبز آبی بریل می باشد. آکوامارین در برخی از تعابیر به معنای آب دریا آورده شده است. بلور های این گوهر به طور معمول بزرگ و بدون ناخالصی و با ضریب سختی 7.5 درجه بر مقیاس مو مشاهده می شود.

به طور کلی شامل خط هایی در طول به روی خود می باشند. این سنگ ماه تولد اسفند از خود دو رنگی بروز می دهد و به شکل بی رنگ و آبی سیر نیز دیده می شود.

برخی از گونه های این سنگ متولدین اسفند ماه، در صورتی که به شکل کابوشون تراشیده شوند، ظاهر چشم گربه را بر روی خود به نمایش می گذارند. برجسته ترین مکانی که دارای بهترین سنگ ماه تولد اسفند می باشد، میناس گریاس در کشور بریل است.

در این منطقه به شکل لایه ای از سنگ های هوازده قهوه ای، آکوامارین، از بین پگماتیت بیرون آمده است همین طور رشته کوه اورال در کشور روسیه گونه با کیفیت این سنگ ماه تولد اسفند مشاهده می شود.

سنگ ماه تولد اسفند

معرفی اصلی ترین سنگ ماه تولد اسفند، آکوامارین

گفته می شود 50 معدن در برزیل در منطقه ماداگاسکار کشف شده است که آکوامارین جزو آن ها نیز می باشد. این سنگ ماه تولد اسفند در قسمت هایی از برمه نیز مشاهده می شود. اما در کشور سریلانکا به میزان کم تری یافت شده است.

ایرلند، نروژ، نامیبیا، تانزانیا، زیمباوه و.. از دیگر کشور هایی به شمار می آیند که می توان آکوامارین را از آن ها استخراج نمود. اطلاعاتی مبنی بر وجود این سنگ ماه تولد اسفند در کشور ایران در دست نمی باشد.

به دلیل رنگ کم آکوامارین، به طور معمول در برش هایی به صورت تخت و بزرگ آن را تراش می دهند. به منظور بهبود در کیفیت رنگ، این سنگ ماه تولد اسفند را در معرض حرارت قرار می دهند. البته لازم به ذکر است که قرار دادن این گوهر ارزشمند در مجاورت حرارت می تواند باعت کم شدن سختی آن شود.

ویژگی های آکوامارین برای متولدین اسفند ماه

در دوران گذشته، این سنگ ماه تولد اسفند به الهه دریا ها شهرت داشته است. در مصر باستان گوهر هایی از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است. در شرق و در کشور هایی مانند چین و ژاپن، آکوامارین به عنوان گوهر عرفان و آینده بینی مورد استفاده قرار می گرفته است.

در سحر و طلسم، به منظور فراهم کردن فضایی برای جلوگیری از نفوذ جادو و بدی ها بر روی شخص به جهت وارد شدن به ضمیر ناخودآگاه، از این سنگ ماه تولد اسفند استفاده می شده است.

نویسندگان قرون وسطی بر این باور بودند که آکوامارین یکی از پر طرفدار ترین و موثر ترین بلور در معابد یهودیان باستان بوده است. اکثر روش های استفاده از این سنگ ماه تولد اسفند به عنوان ابزار مذهبی و پیش گویی در ادبیات باستانی به چشم می خورد.

این سنگ ماه تولد اسفند به منظور آرامش خاطر، رفع اضطراب، ازدیاد خلاقیت، نیروی سخنوری و افزایش ضریب هوشی مورد استفاده قرار می گیرد. با در نظر گرفتن خواص این سنگ ماه تولد اسفند، می توان از آن به منظور شادکامی و سرزندگی پیوند زناشویی استفاده نمود.

لازم است بدانید که آکوامارین در دسته سنگ های ماه تولد فروردین و جزو سنگ های فرعی آبان ماه نیز می باشد.

معرفی دومین سنگ ماه تولد اسفند، یشم

برای سال های زیادی مردم بر این باور بودند که این سنگ ماه تولد اسفند، صرفا یک گونه گوهر قیمتی و ارزشمند به شمار می آید. در صورتی که در سال 1863 این باور تغییر پیدا کرد. دو گونه یشم کشف شد، یشم سبز درجه یک برمه ای یا ژادئیت (Jadeit) و سنگ نفریت (Neohrite) که با نام یشم کم قیمت نیز شناخته می شود. البته لازم به ذکر است که سختی آن از یشم برمه کم تر می باشد.

یشم سبز برمه ای با سختی 6.5 تا 7 در ابعاد مو از سیلیکات سدیم و آلومینیوم در خانواده پرویکسین تشکیل شده است و مجموعه گسترده و وسیعی از رنگ های سبز زمرد تا گونه های متنوع سبز، ارغوانی، صورتی، قرمز، قهوه ای، نارنجی و… مشاهده می شود.

سنگ ماه تولد اسفند

معرفی دومین سنگ ماه تولد اسفند، یشم

یشم سلطنتی با رنگ سبز عمیق غنی، به دلیل وجود مقادیر بسیار بالایی از عنصر کروم در ترکیبات شیمیایی خود، مشهور ترین و مطلوب ترین گونه یشم بوده و در دسته سنگ های متولدین ماه اسفند قرار می گیرد.

در کشور میانمار و گواتمالا سرشار از معادن نگین یشم سبز با ژادئیت می باشد. اما در کشور ژاپن و قسمت های جنوب غربی آمریکا نیز این سنگ ماه تولد اسفند مشاهده شده است.

قدرت فوق العاده یشم برای متولدین اسفند ماه

یشم به عنوان یک گوهر قیمتی و گران بها از گذشته و پیشینه ای مشهور برخوردار می باشد. چرا که قرن ها قسمتی از زندگی و فلسفه ساکنین قاره کهن بوده است. یشم به طور معمول یک سمبل خلوص و آرامش به شمار می آید.

عموم مردم بر این باور هستند که برای هر کسی هماهنگی، دوستی و شانس را جذب خواهد کرد و آرامش را برای فرد به ارمغان خواهد آورد. نقل شده است که در سنت باستانی مردم چین، این سنگ ماه تولد اسفند سمبل همه پنج فضیلت بشریت بوده است. این فضیلت ها شامل حکمت، هم دردی، عدالت، فروتنی و شجاعت می باشد.

از این رو بیش تر این سمبل های ستودنی را در تکه نگین های یشم حک می کردند. گردنبند یشم به عنوان سنگ قلب شهرت دارد و می توان بیان نمود که استفاده از این سنگ ماه تولد اسفند به عنوان گردنبند می توانید ارتباط مستقیمی با چاکرای چهارم یعنی قلب برقرار کند. هم چنین اثرات مثبتی بر هر گونه اتفاقات مرتبط با درون قلب متولدین اسفند ماه بگذارد.

این سنگ ماه تولد اسفند، در دسته سنگ های شهریور ماه نیز جای دارد.

معرفی سومین سنگ ماه تولد اسفند، آمیتیست

آمیتیست از دیگر سنگ های متولدین اسفند ماه محسوب می شود. این سنگ ماه تولد اسفند یکی از گونه های متفاوت و شاید حتی بهترین گونه خانواده کوارتز با ساختار سیلیکون دی اکسید می باشد. آمیتیست که سنگ متولدین بهمن ماه نیز به شمار می آید، بیش تر به رنگ های بنفش، ارغوانی و یا یاسی دیده می شود.

سنگ ماه تولد اسفند

با آمیتیست سومین سنگ ماه تولد اسفند، بیش تر آشنا شوید

مقادیر بسیار کمی از ناخالصی آهن باعث ایجاد شدن رنگ بنفش در سنگ آمیتیست شده است. به همین خاطر گونه خالص آن کاملا بی رنگ می باشد. این سنگ ماه تولد اسفند یک گوهر نیمه قیمتی محسوب می شود که امروزه در بین بسیاری از افراد از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که اگر فراوانی این سنگ ماه تولد اسفند در طبیعت نبود، قطعا بسیار گران بها و قیمتی بود.

فواید استفاده از آمیتیست برای اسفندی ها

استفاده از این سنگ ماه تولد اسفند به عنوان گردنبند و یا انگشتر می تواند باعث شود تا فرد با نیروی های مثبت همراه شود. هر فردی که به رها شدن از افکار و اتفاقات منفی تمایل داشته باشد، می تواند این سنگ ماه تولد اسفند را با خود همراه کند.

آمیتیست یکی از گونه سنگ های مشهور به عنوان مضطرب نباشد، آرام و خوشحال باشید، می باشد. این سنگ ماه تولد اسفند به عنوان یک نگین معنوی در دست اسقف ها در کلیسای مسیحیت دیده می شود. از آن جایی که این سنگ متولدین اسفند ماه به عنوان نگینی محافظت کننده به شمار می آید، می تواند اسفند ماهی ها را از انرژی های شر و منفی مصون دارد. به همین خاطر بیش تر برای افرادی مناسب است که به دنبال آرامش درونی و دور نگه داشتن ذهن خود از نیروی های منفی می باشند.

معرفی چهارمین سنگ ماه تولد اسفند، سنگ خون

سنگ خون از دیگر سنگ هایی است که در دسته سنگ ماه تولد اسفند جای گرفته است. این نگین ارزشمند، از نگین های خانواده کوارتز کالسدونی به شمار می آیند و با نام هلیوتروپ (Heliotrope) نیز شناخته می شود. در واقع از دو واژه یونانی Helios به معنای خورشید و Tropos به معنای راه و روش تشکیل شده است.

سنگ ماه تولد اسفند

درباره چهارمین سنگ ماه تولد اسفند، سنگ خون

این سنگ ماه تولد اسفند به طور معمول به منظور حکاکی جادو و طلسم های چشم بد و برجسته کاری مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که عمق و اختلاف چشم گیری در رنگ آن مشاهده می شود.

فواید استفاده از سنگ خون برای متولدین اسفند

این سنگ ماه تولد اسفند برای زمانی در حدود سه هزار سال پیش به عنوان نگینی به منظور به انجام رساندن فعالیت های جادوگری مانند پیش بینی آینده در رویداد های بسیار بد آب و هوا مثل باد، طوفان و رعد و برق مورد استفاده قرار می گرفته است.

از گذشته نقل شده است که نیروی ماورایی و جادوی این سنگ ماه تولد اسفند با گذاشتن آن در آب و تنظیم در نور مستقیم خورشید، بسیار زیاد می شود. از این سنگ متولدین اسفند ماه می توان به منظور کمک به جادوگر برای به دست آوردن تسلط سریع بر ارواح خبیث مورد استفاده قرار می گرفته است.

هم چنین به همراه داشتن سنگ خون می تواند به محافظت از فرد در مقابل فریب و گمراهی دیگران کمک نماید. مردم مصر باستان از این سنگ به منظور تسلط بر دیگران و باور پذیر کردن صحبت های خود استفاده می نموده اند.

با پنجمین سنگ ماه تولد اسفند، یاقوت سرخ بیش تر آشنا شوید

از دیگر سنگ هایی که به عنوان سنگ های متولدین اسفند ماه در نظر گرفته شده است، یاقوت سرخ می باشد. این سنگ، علاوه بر این که در دسته سنگ های اسفند ماه قرار گرفته است، جزو سنگ های متولدین دی و سنگ ماه تولد تیر نیز می باشد.

به جرات می توان گفت که این سنگ ماه تولد اسفند یا همان نگین روبی، قیمتی ترین سنگ متولدین اسفند ماه به شمار می آید. این سنگ اسفند ماه، از گونه های کراندوم معدنی است که یک گوهر گران بها از عهد باستان محسوب می شود.

سنگ ماه تولد اسفند

با پنجمین سنگ ماه تولد اسفند، یاقوت سرخ آشنا شوید

حضور مقادیر بسیار کمی از کروم باعث شده است تا رنگ قرمز خیره کننده ای در این سنگ ماه تولد اسفند مشاهده شود. نگین روبی به عنوان یکی از چهار گوهر گران بها و با ارزش در دنیا که شامل یاقوت کبود، زمرد و الماس می شود، می باشد. انواع بسیار ارزشمندی از این روبی دیده می شود که به طور معمول در نگین مرمر تشکیل شده اند. همین طور از غلظت بسیار بالایی از کروم نسبت به دیگر درصد ها هستند.

خواص استفاده از یاقوت سرخ برای اسفند ماهی ها

طبق روایاتی که از تاریخ رومیان باستان امروزه به دست رسیده است، این سنگ ماه تولد اسفند، قوی ترین گوهر به منظور محافظت از طلسم و جادو سیاه و شیطان محسوب می شود. آن ها هم چنین بر این باور بودند که این روبی دارای نیروی پیش بینی اتفاقات ناگوار می باشد.

بر اساس داستان های نقل شده این روبی سمبل شجاعت برای جنگجویان بوده است. در انگلستان از این سنگ ماه تولد اسفند در انگشتر های پادشاهان استفاده می شده است. چرا که باعث اطمینان و ابتکار عمل در آن ها می شد.

در زمان باستان سرخپوست ها به آن Ratna nayaka به معنی پادشاه گوهر های گران بها، می گفتند. باور عموم مردم بر این بود که اگر شما جواهر یاقوت سرخ را به جهت احترام به خدای هندو ها هدیه دهید، به عنوان یک پادشاه در حیات بعدی خود حضور خواهید یافت.

آن ها بر این باور بودند که استفاده از این سنگ ماه تولد اسفند به عنوان انگشتر با رنگ کم برای زنان و رنگ های تیره تر برای مردان مناسب تر و تاثیر گذار تر خواهد بود.

معرفی ششمین سنگ ماه تولد اسفند، بلور کوارتز

این سنگ ماه تولد اسفند به دلیل شفافیت با نام بلور کوارتز شناخته می شود. به طور معمول بلور های کوارتز به شکل دامله و یا گنبدی شکل تراش داده می شوند. کریستال های بی رنگ این سنگ متولدین ماه اسفند به مقدار بسیار زیادی در بیش تر نقاط زمین مشاهده می شود. در واقع این نشان دهنده این است که گونه های متفاوت آن می باشد.

هم چنین این سنگ ماه تولد اسفند در اندازه های مختلفی قابل استخراج می باشد. به طوری که برخی از بلور های کوارتز با وزن بیش از 500 کیلو گرم نیز در برخی از معادن یافت شده است. همین طور گونه خوب این کریستال در شکاف و درز های رشته کوه های آلپ در اروپا مشاهده می گردد.

سنگ ماه تولد اسفند

معرفی ششمین سنگ ماه تولد اسفند، بلور کوارتز

در برخی از زمان ها ترک های نازک در این نوع از سنگ ماه تولد اسفند ممکن است سبب تداخل رنگ ها در نور سفید شود و در کوارتز رنگین کمان ایجاد گردد. در برخی از زمان های نیز ترک و درز و شکاف ها این امکان را به وجود می آورند که رنگ این سنگ ماه تولد اسفند، تیره تر به نظر برسد. به طور تقریبی شبیه به سنگ های آتشین دیده می شوند.

خواص و فواید بلور کوارتز برای اسفند ماهی ها

نام کوارتز از کلمه یونانی Krustallos به معنای یخ گرفته شده است. در واقع بلور کوارتز شفاف و شبیه به یخ می باشد که به وسیله خدایان تشکیل شده است.

از زمان قرون وسطی، گوی های کروی شکل ساخته شده از این سنگ ماه تولد اسفند، به عنوان پیش بینی آینده مورد استفاده قرار می گرفت. بلور کوارتز سنگ همه چیز به شمار می آید. چرا که تمامی ارتعاشات و لرزش های رنگ را در طیف های مختلفی از نور از خود انتشار می دهد. به همین خاطر قادر است برای هر گونه استفاده و کاربردی که نیاز به ورود نور و انرژی به جسم معنوی متولدین اسفند می باشد، کارایی داشته باشد.

با هفتمین سنگ ماه تولد اسفند، یاقوت کبود آشنا شوید

یاقوت کبود گوهری از خانواده کراندوم محسوب می شود که یکی از سنگ های متولدین ماه اسفند می باشد. این سنگ ماه تولد اسفند دارای عناصر آهن و تیتانیوم است که وجود هر دو به منظور ایجاد رنگ بی نظیر و چشم آن لازم می باشد.

اغلب گونه های یاقوت کبود به مقدار زیادی تیره رنگ هستند. به خصوص آن دسته یاقوت های کبود که از بازالت استخراج می شوند که گونه ای سنگ آتشفشانی از کشور هایی نظیر تایلند و استرالیا می باشند.

سنگ ماه تولد اسفند

معرفی هفتمین سنگ ماه تولد اسفند،یاقوت کبود

این سنگ ماه تولد اسفند به طور معمول ارزان قیمت نیست. اما یاقوت کبودی که بیش از حد روشن، شفاف، دارای ناخالصی و کم رنگ باشد، قیمتی مقرون به صرفه و ارزان دارد. یاقوت کبود با کیفیت و مرغوب دارای برش و شفافیت خوب و مهم تر از همه با رنگ های تند آبی مشاهده می شود.

فواید به همراه داشتن باقوت کبود برای متولدین اسفند ماه

این سنگ ماه تولد اسفند به عنوان گوهر خرد و هوشمندی به شمار می آید. البته جزو دسته فرعی سنگ های ماه تولد آذر نیز قرار دارد. یاقوت کبود می تواند باعث افزایش ذکاوت، آموزش و قدرت تصمیم گیری عاقلانه و خوب در اسفند ماهی ها شود.

یاقوت آبی که به عنوان سنگ ماه تولد اسفند شناخته می شود، یک زیر انگشتر بسیار مناسب برای دانش آموزان، معلمان، قضات و اشخاصی می باشد که در پی موفقیت در شغل خود هستند.

این تصور که یاقوت کبود گوهر حکمت و علم می باشد، به زمان عصر باستان باز می گردد. یونانیان باستان معبد دلف از این سنگ ماه تولد اسفند، به منظور رسیدن به موفقیت و خرد استفاده می نمودند.

در قاره کهن نیز به جهت تقویت روشن بینی معنوی استفاده می شده است. یاقوت کبود گوهری است که به رمز و راز، پیشگویی و آینده نگری و نبوت متصل می باشد. هم چنین در دوران گذشته از این سنگ متولدین اسفند ماه به عنوان سنگ شانس و اقبال استفاده می شده است.

نقل شده است که ناپلئون بناپارت هنگامی که تنها یک پسر جوان بود، یک یاقوت کبود را دریافت نمود. او گفته بود که آن گوهری بسیار مخصوص و ویژه به شمار می آید. چرا که برای موفقیت به ارمغان می آورد و همین طور داشتن پیشگویی وی را تبدیل به شاه فرانسه خواهد کرد. یاقوت کبود هم چنین به عنوان سنگ متولدین مهر ماه نیز شناخته می شود و در دسته سنگ های متولدین اردیبهشت ماه نیز قرار دارد.

خصوصیات رفتاری و اخلاقی متولدین اسفند ماه

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی اصلی ترین سنگ ماه تولد اسفند، خصوصیات متولدین این ماه در این بخش از مطلب به صورت کامل درج شده است. با ما همراه باشید.

متولدین اسفند ماه، دوست دار و عاشق تنوع و مسافرت هستند. از این رو همواره آن ها را در مکان های بزرگ و خصوصی مشاهده خواهید نمود. اکثر این افراد صاحب ارث و یا پول باد آورده می شوند. پول برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار نمی باشد.

آن ها در زمان حال زندگی می کنند و فکر خود را چندان درگیر آینده و اتفاقات گذشته نمی کنند. متولدین اسفند ماه افرادی آرام و بی تفاوت می باشند و در زمان بد اخلاقی، زبان بسیار تندی دارند. آن ها چهره های زیبا و دلنشینی دارند. چشمان این افرا بسیار جذاب است. اما در کل اندام خیلی زیبایی ندارند.

این افراد به دلیل عدم توجه به آینده، برخی از اوقات دچار مشکل می شوند. افرادی که در ماه اسفند متولد شده اند، کمی خجالتی هستند. اما استعداد و توانایی قابل قبولی برای کار های نمایشی و تئاتر از خود نشان می دهند.

سنگ ماه تولد اسفند

معرفی سنگ ماه تولد اسفند و خصوصیات اخلاقی متولدین این ماه

متولدین آخرین ماه سال، افرادی عادی می باشند. اما در برخی از زمان ها در رابطه با مسائل افرادی که به آن ها نزدیک هستند، مورد قضاوت قرار می گیرند. آن ها علاقه زیادی به سفر کردن دارند و در این مسیر مسائل را تحلیل نموده و لذت می برند.

متولدین اسفند ماه افرادی شوخ طبع و بذله گو می باشند. البته در برخی از زمان ها شوخ طبعی آن ها ممکن است آزار دهنده باشد.

آن ها روحیه ای کمک کننده و هم دل دارند و برای کمک رساندن از جمله قرض دادن پول و یا وسیله پیش قدم می شوند. این افراد کم تر دروغ می گویند و در کل اشخاصی صادق هستند.

متولدین این ماه علاقه بسیار زیادی به هنر، شهر و موسیقی دارند. هم چنین در این زمینه های استعداد های فراوانی را از خود بروز می دهند. متولدین ماه اسفند افراد بسیار حساس و دل نازکی می باشند. اما بیش تر زمان ها سعی دارند تا این حالت را پنهان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *