مقالات

سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ ماه تولد اردیبهشت

مهم ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد می باشد. البته سایر سنگ های دیگر مانند یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، گارنت، کهربا، آونتورین، مالاکیت سبز، مرجان و فیروزه نیز در دسته بندی سنگ های ماه تولد اردیبهشت قرار می گیرند.

هر یک از سنگ های نام برده شده، خواص و فواید فوق العاده ای برای متولدین اردیبهشت ماه دارند. در این مطلب تصمیم داریم به صورت تخصصی در مورد سنگ ماه تولد اردیبهشت صحبت کنیم. لازم است بدانید که هر سنگ و گوهر، بر اساس خصوصیات رفتاری و اخلاقی متولدین این ماه انتخاب می شود که در انتهای این مطلب به شرح خصوصیات رفتاری متولدین اردیبهشت ماه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

درباره سنگ ماه تولد بیش تر بدانید

پیش از این که در مورد سنگ ماه تولد اردیبهشت صحبت کنیم، بهتر است مختصری در مورد سنگ هایی که برای هر ماه تولد منسوب شده است، صحبتی داشته باشیم. مهم ترین کاربرد سنگ ها در امور طبیعی و به منظور درمان می باشد. نقش سنگ های ماه تولد تبادل انرژی و متعادل کردن هر فرد می باشد.

در واقع واسطه تبدیل، تقویت و تبادل انرژی میان طبیعت با انسان و اجزای دیگر محیط اطرافمان می باشند. ریشه و منشا اصلی سنگ های ماه تولد، بر گرفته از مباحث ستاره شناسی و طالع بینی می باشد. همین طور فرهنگ های مختلف تاثیر چشم گیری بر روی آن دارند. اما باید در زمان انتخاب سنگ ماه تولد، خرافات و نسبت های بی اساس را نادیده بگیریم.

هر نگین که در طبیعت وجود دارد، به عنوان سمبل متولدین یکی از ماه های سال نسبت داده می شود. این نگین ها بر اساس طالع نجومی و بر اساس آزمایشات انجام شده و کاملا مطابق با ویژگی های ذاتی متولدین هر ماه تعیین شده اند.

سنگ های ماه تولد اردیبهشت که در این مطلب به آن پرداخته ایم، به صورت جهانی یکسان اعلام شده است و به عنوان اصلی ترین دسته بندی سنگ های ماد تولد اردیبهشت به شمار می آیند.

زمرد، اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت

زمرد، اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت می باشد. این سنگ در زمان های گذشته به عنوان سنگ درمانی مورد استفاده قرار می گرفت. از مهم ترین ویژگی های سنگ زمرد می توانیم به متعال کننده روح و جسم اشاره کنیم.

به دلیل سختی بالایی که زمرد از خود نشان می دهد، غیر قابل شکستن و خراش دیدن می باشد. در زمان یونان باستان جواهرات نقش مهمی در نشان دادن قدرت ، صوت و رفاه داشتند. همین طور بر این باور بودند که اگر فردی این سنگ ماه تولد اردیبهشت را در زیر زبان قرار دهد، از گزند بیماری های واگیر دار در امان خواهد ماند.

در فرهنگ و جوامع مختلف، اعتقادات متفاوتی در مورد زمرد، سنگ ماه تولد اردیبهشت وجود دارد. بیش تر مردم در مورد خواص جادویی این گوهر حیرت می کنند. به طور مثال مصریان باستان در دهان فرد مرده زمرد می گذاشتند تا در آن دنیا که بیدار می شود بتواند تکلم بهتری داشته باشد. همین طور بر این باور بودند که این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند تاثیر چشم گیری بر روی باروری داشته باشد.

در گذشته های دور برای درمان بیماری های چشمی از زمرد، سنگ ماه تولد اردیبهشت استفاده می کردند همین طور از آن به عنوان یک پادزهر در جهت بیماری صرع و یا بیماری های معده بهره مند می شدند. همین طور بر این باور بودند که زمرد می تواند حافظه را تقویت کند و به دور کردن اجنه و شیاطین کمک می کند.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی زمرد، سنگ ماه تولد اردیبهشت

این سنگ ماه تولد اردیبهشت، می تواند باعث تقویت عشق در دل فرد دیگر شود. هم چنین در گذشته این اعتقاد را داشتند که همراه داشتن انگشتر زمرد و گردنبند زمرد می تواند باعث پاکدامنی و نجابت شود. همین طور شخص را از ارواح شیطانی و بدی ها حفظ می نماید.

جالب است بدانید که منابع اصلی سنگ ماه تولد اردیبهشت، یعنی زمرد، باغ برج کرمان می باشد. این معدن در جنوب شهر کرمان و در منطقه اسفندقه واقع شده است.

در این منطقه افراد محلی، اقدام به جمع آوری این کانی ارزشمند می کنند. با در نظر گرفتن درصد شفافیت و بزرگی ان، این گوهر را به افرادی که دلال این جواهرات می باشند، می فروشند.

به طور کلی رنگ و میزان اشباع بودن رنگ تاثیر چشم گیری بر روی تعیین قیمت این سنگ ماه تولد اردیبهشت و سایر سنگ های قیمتی دارد. زمردی که دارای رنگ سبز تیره و زمینه با تن سیاه باشد، از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.

خواص و فواید زمرد برای متولدین اردیبهشت ماه

زمرد نماد شادی، باروری و نیروی های مولد طبیعت و زندگی مجدد می باشد. خواص این سنگ ماه تولد اردیبهشت برای مدیتیشن و خوشبختی مناسب می باشد. همین طور باعث تقویت قدرت بین و سخنوری و دفع کننده حساسیت و زود رنجی می شود.

در گذشته از خواص زمرد، برای تجدید قوا بهره می گرفتند. لازم است بدانید که این سنگ ماه تولد اردیبهشت، بر روی تعادل جسم و روح و بهبود بیماران تیروئیدی نیز تاثیر گذار است.

برای بیماری های دیگر مانند پارکینسون و صرع نیز می توان زمرد را به همراه داشت. فشار خود را نرمال کرده و برخی از بیماری های خونی را درمان می کند. هم چنین این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند قلب و کلیه ها را تقویت کند. شما می توانید برای دفع دیابت زمرد را با خود همراه کنید.

از دیگر ویژگی ها و فواید این سنگ ماه تولد اردیبهشت می توان به پاک سازی مجاری کیسه صفرا اشاره نمود. هم چنین توانایی التیام بخشیدن به درد های ناحیه ستون فقرات، زخم معده و روده، روماتیسم و التهابات مفصلی را نیز دارا می باشد.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند لوزالمعده، لنف و تیموس و کبد را نیرو ببخشد و سیستم گوارشی را فعال کند. این نگین ارزشمند برای سر درد کودکان مفید می باشد و برای چشم ها خسته و ضعیف شفا بخش محسوب می شود.

زمرد به فردی که آن را به همراه داشته باشد، الهام و بصیرت قوی می دهد. موانع را از میان بر می دارد و باعث صلح، نظم و نبوغ می شود. این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند نگرانی ها و دلواپسی های پنهان را از بین ببرد.

زمرد، طلسم سلامتی در مسافر ها است. والدین به ویژه پدر ها را در حل مشکلات فرزندان خود باری می دهد. زمرد صور فلکی ثور و سرطان می باشد و برای چاکرا قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

نور سبز بی نظیر این سنگ ماه تولد اردیبهشت، از ترکیب طیف های آبی و وطلایی شکل گرفته است  بر اساس روانشناسی رنگ ها باعث افزاش خلاقیت در افکار انسان ها می شود.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت یک سنگ گوهری عاطفی می باشد که عشق را بین زوجین افزایش می دهد. قدرت عاطفی آن به اندازه ای می باشد که گفته شده اگر زن یا شوهری که زمرد در دست دارند، رابطه شان خراب و یا سرد شود، رنگ سبز این نگین به مرور کمرنگ خواهد شد!

گارنت، سنگ ماه تولد اردیبهشت

گارنت، از دیگر سنگ های ماه تولد اردیبهشت می باشد. این گوهر از کانی های سیلیکاتی به دست می آید و دارای مقادیر ناچیزی منیزیوم، کلسیم و آهن است. این سنگ ماه تولد اردیبهشت دارای درجه سختی بین 7 تا 7.5 می باشد.

این دسته از سنگ های ماه تولد اردیبهشت انواع مختلفی دارند که با خاصیت های فیزیکی و بصری مختلفی مشاهده می شوند. شما می توانید گارنت را در رنگ ها زرد کم رنگ تا قرمز پر رنگ، سبز کم رنگ تا سبز تیره و سیاه مشاهده کنید.

درخشش این نگین ها صمغی و گاه شیشه ای می باشد. همین طور خاک این سنگ ماه تولد اردیبهشت سفید و به صورت شیشه مانند (نیمه شفاف یا کدر) می باشد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی گارنت، سنگ ماه تولد اردیبهشت

خواص و فواید گارنت، سنگ ماه تولد اردیبهشت

اعتقاد بر این است که خواص سنگ گارنت، باعث دوستی واقعی، عشق، وفاداری، عزت نفس، موفقیت، حقیقت، ایمان، انرژی، ثبات و حقیقت می شود. این سنگ ماه تولد اردیبهشت هم چنین درک را نسبت به خود و دیگران بیش تر می کند.

در گذشته ادعا می شد که انگشتر گارنت محافظانی محسوب می شوند که در برابر افسردگی و ارواح شیطانی، به خصوص ارواح شب که به عنوان ابلیس و شبح شب خوانده می شوند، فرد را حفاظت می کنند.

امروز می توانیم از این سنگ ماه تولد اردیبهشت برای جلوگیری از کابوس های شبانه استفاده کنیم.

گارنت زمانی که مسائل عشق و مسائل جنسی به میان می آید، تاثیرات فراوانی را از خود به جا می گذارد. چرا که جنبه های قدرتمندی ز انرژی جنسی و نفسانی در گارنت وجود دارد. مردم زمان قدیم بر این باور بودند که این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند باعث تعادل محرک های جنسی شود. در نتیجه در توانمند سازی جنسی و باروری تاثیر گذار می باشد.

گارنت جذابیت جنسی و جنبه های نفسانی خالصی را با خود به همراه می آورد تا اشتیاق و عشق رها شود.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت زن و شوهر را به اکتشاف پر شور و شهوانی عمیق تر سیر جسمانی سوق می دهد. این نگین الهام بخش باعث ایجاد تعهد و استقامت و پایداری در ازدواج می شود. همین طور عهد و وعده عشق و عزت و وفاداری را با خود به همراه می آورد.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند به متولدین این ماه در پیدا کردن عشق حقیقی کمک کند. گارنت در بهبود و تقویت دیواره سرخرگ، قاعدگی زنان، افسردگی نقش به سزایی دارد. همین طور می تواند در درمان چشم و جلوگیری از رشد سرطان نیز تاثیر گذار باشد.

لازم است بدانید که این سنگ ماه تولد اردیبهشت، سنگ اصلی متولدین دی ماه نیز می باشد.

معرفی یاقوت کبود، سنگ ماه تولد اردیبهشت

یاقوت کبود، از دیگر سنگ های ماه تولد اردیبهشت می باشد. یاقوت آبی روشن و رنگ کبود آن دومین کریستالی می باشد که در طبیعت می توان آن را پیدا کرد. بیش تر ذخایر موجود برای استخراج یاقوت کبود، اکثرا باقی مانده هایی از رگه های دگرگونی یا آذرین، مرمر و گرانیت می باشند.

این سنگ ها در بستر های انباشته شده و اعماق دره های کوهستان منتهی می گردد. رنگ های آبی روشن این سنگ ماه تولد اردیبهشت از نظر انرژی و خواص روحی و جسمی بیش تر برای متولدین ماه اردیبهشت مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص و فواید یاقوت کبود

از نظر تاریخی، زیبایی و سختی بالای یاقوت کبود، به عنوان یک گوهر بخت آور و شگفت انگیز و جادویی در میان اشراف زادگان نام برده می شود. این سنگ ماه تولد اردیبهشت یک گوهر بی نظیر برای شفا بخشی سیستم عصبی به شمار می آید. همین طور باعث بهبود فعالیت غده تیروئید، استحکام دیواره عروق خونی و ببود انعطاف پذیری می گردد.

از دیگر فواید این سنگ ماه تولد اردیبهشت می توانیم به تنظیم و بهبود جریان خون اشاره کنیم. سنگ یاقوت کبود سبب رها شدن شخص از افکار وسواسی یا ناخواسته شده و به بهبود آرامش ذهنی و درک عمیق احساسات و عواطف فرد کمک می کند.

این سنگ شانس اردیبهشت باعث کاهش دادن استرس می شود و افکار نامربوط را برای بینشی روشن تر و عمیق تر دور می سازد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

فواید و خواص یاقوت کبود، سنگ ماه تولد اردیبهشت

این سنگ ماه تولد اردیبهشت در سطح روانشناختی، شفافیت و روشنی را به تفکر افراد ارائه می دهد که به شیوه خود باعث فراهم شدن بهبودی در تمامی سطوح بدن می شود. یاقوت کبود علاوه بر این که سنگ ماه تولد اردیبهشت می باشد، سنگ ماه تولد اسفند، مهر و سنگ اصلی ماه تولد شهریور نیز می باشد.

معرفی کواترز صورتی، سنگ ماه تولد اردیبهشت

رز کواترز یا کواترز صورتی از دیگر سنگ های ماه تولد اردیبهشت به شمار می آید. این نوع کانی کواترز در رنگ های مختلف از جمله صورتی کم رنگ، صورتی، سرخ گلی تا گلی پر رنگ دیده می شود. وجود عنصر تیتانیوم و منگنز موجب رنگ گلی این گوهر ارزشمند شده است.

سختی این گونه از سنگ های ماه تولد اردیبهشت در درجه مو 7 و ساختار بلور بندی آن تریگونال می باشد. کواترز بسیار کمیاب بوده و به طور معمول بلور های تشکیل دهنده آن ابری می باشند.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت در حالت دو رنگی در سنگ های تیره تر بیش تر دیده می شود تا نمونه های روشن. همین طور در برخی از موارد بلور های سوزن مانند روتیل خیلی باریکی در این گوهر دیده می شود.

فواید و خواص کواترز، سنگ ماه تولد اردیبهشت

رز کواتر به شکل قلب کواترز صورتی، در جهت درمان نیاز های عاطفی مورد استفاده قرار می گیرد. کواترز صورتی، کریستالی صورتی رنگ می باشد که می توان از انرژی بالای آن برای به دست آوردن آرامش استفاده نمود. این نگین مرهمی برای آرامش قلب افرادی است که آزرده خاطر شده اند و یا شکست عاطفی را تجربه کرده اند.

از دیگر خواص این سنگ ماه تولد اردیبهشت، می توان به انتشار عشق ريال بهبود احساسات درونی، دوری از غم و غصه، رفع احساس تنهایی، بیش تر شدن حس گذشت و آرامش روحی و روانی و دوری از آسیب های احساسی سرکوب شده، نام برد.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت از خاص ترین سنگ های ماه تولد اردیبهشت می باشد. چرا که با دیگر ماه های سال هیچ تطابقی ندارد. کوارتز صورتی دارای رنگی آرامش بخش می باشد و به عنوان سنگ های الهه مادر شناخته می شود.

همین طور این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند به بهبود عملکرد چاکرای قلب انسان کمک کند. بلکه با قلب زمین و قلب هم در ارتباط می باشد. پرتو های پر انرژی آن می تواند به سطح سلولی وارد شده و سلول های بدن انسان را برای طول عمر و شادی برنامه ریزی کند.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

خواص کواترز، سنگ ماه تولد اردیبهشت

این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند خشم را کنترل کند، هم چنین باعث کم شدن حواسی مانند حسادت و تنفر، ترس و سوء ظن می شود. فردی که کواترز را با خود همراه می کند می تواند نور شفابخشی، تحدید دوباره زندگانی، امید به زندگی و ادامه راه و ایمان را در جهانی عالی تجربه کند.

معرفی کهربا، سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ کهربا، یکی از عجیب ترین سنگ های ماه تولد اردیبهشت به شمار می آید. شما می توانید کهربا را به صورت شفاف و نیمه شفاف مشاهده کنید. به طور معمول این سنگ در رنگ های زرد و قهوه ای دیده می شود. اما گونه های سرخ و سفید آن نیز وجود دارد.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت، بیش تر در سواحل ساملند، پیدا می شود. لازم است بدانید که کهربا حاصل فسیل شدن صمغ درختان سوزنی می باشد. به همین خاطر امکان دارد که حشرات و برگ درختان را در آن مشاهده کنید. معادن کهربا در دومینکین، رومانی، چک، آلمان و آمریکا نیز وجود دارد. لازم است بدانید که کهربای استخراج شده در آمریکای جنوبی، به رنگ آبی می باشد.

فواید کهربا برای متولدین اردیبهشت ماه

این سنگ ماه تولد اردیبهشت خواص زادی برای روح و بدن دارد. در زمان های قدیم مردم بر این باور بودند که نوع زرد رنگ آن برای زنان نازا مفید واقع می شود و به همراه داشتن آن می تواند موجب بچه دار شدن او شود.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت برای چاکرای سوم بدن بسیار مفید می باشد. همین طور باعث گرم شدن قسمت های سرد بدن می شود. این گوهر فقط مخصوص متولدین اردیبهشت ماه می باشد و با هیچ ماه تولد دیگری مشترک نیست.

از دیگر خواص کهربا می توانیم به از بین بردن انرژی منفی و دور شدن آن اشاره کنیم. همراه داشتن کهربا باعث افزایش امید و انگیزه در فرد می شود. هم چنین وی را از بلا هایی مانند چشم زخم، طلسم، جادو و نظر بد حفظ می کند.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند افکار منفی را در فرد دور کند و تمرکز ذهنی او را افزایش دهد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی کهربا، سنگ ماه تولد اردیبهشت

آونتورین، سنگ ماه تولد اردیبهشت

آنتورین سنگ خوش یمنی برای متولدین ماه اردیبهشت می باشد. این سنگ به طور معمول به رنگ سبز مشاهده می شود. اما این امکان وجود دارد که در رنگ های صورتی، زرد، نارنجی، قهوه ای، خاکستری، سفید و آبی نیز دیده شود.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت از نوع نیمه شفاف کواترز می باشد و سختی آن 7 در مقیاس است. از این سنگ بیش تر به عنوان مهره تسبیح، دستبند و انگشتر استفاده می گردد. این نگین ارزشمند بسیار محبوب است  می توان از آن به عنوان جایگزین سنگ یشم استفاده نمود.

تبت، هند، شیلی، برزیل، اسپانیا و روسیه جزو کشور هایی هستند که از معادن این سنگ ماه تولد اردیبهشت بهره مند می باشند. این گوهر به دلیل رنگ سبزی که دارد با یشم اشتباه گرفته می شود. اما لازم است بدانید که از نظر مواد شیمیایی کاملا با یشم متفاوت است.

خواص و فواید آنتورین برای متولدین اردیبهشت ماه

بسیاری افراد بر این باور هستند که وجود آونتورین باعث ایجاد آرامش و افزایش تمرکز می شود. خواص این سنگ ماه تولد اردیبهشت شامل از بین بردن اضراب و استرس و افسردگی می شود.

این سنگ را اغلب واسبته به سحر و جادو می دانند. به همین خاطر از آن برای افزایش شانس و ایجاد فرصت های مناسب بهره می برند. به دلیل خاصیت نام برده شده از ان نیز در مسابقات به عنوان سنگ شانس نیز استفاده می کنند.

از دیگر فواید این سنگ ماه تولد اردیبهشت می توانیم به افزایش روابط مثبت و عاشقانه اشاره کنید. هم چنین به همراه داشتن آن باعث بهبود بیماری های التهابی و پوستی می شود. میگرن و آلرژی را در فرد از بین می برد و بینایی را بهبود می بخشد.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی آونتورین، سنگ ماه تولد اردیبهشت

متولدین اردیبهشت ماه می توانند از این گوهر برای مشکلات روده ای و گوارشی خود استفاده کنند. هم چنین برای تقویت سیستم عصبی و غدد کلیوی نیز مثمر ثمر می باشد. در چین باستان این سنگ ماه تولد اردیبهشت با ارزش و مورد توجه قرار می گرفت.

معرفی مالاکیت، سنگ ماه تولد اردیبهشت

مالاکیت از دیگر سنگ های ماه تولد اردیبهشت می باشد که از رنگی سبز با نوار ها و حلقه های موازی برخوردار می باشد. سختی این سنگ ماه تولد اردیبهشت 3.5 تا 4 در مقیاس مو می باشد که در زمان یونان باستان و مصر باستان از اهمیت زیادی برخوردار بود. ثروتمندان و تاجران روسی به ویژه شاهزاده های روسی از این شنگ به عنوان سنگی قیمتی استفاده می کردند.

مهم ترین ویژگی ظاهری مالاکیت، رنگ سبز آن می باشد که از سبز روشن تا سبز بسیار تیره که تقریبا سیاه می باشد، دیده می شود.

لازم است بدانید که 3800 سال پیش، این سنگ ماه تولد اردیبهشت از معادن اورم انگلیس استخراج شد. البته لازم به ذکر است که شما می توانید در استرالیا، فرانسه و روسیه مقادیر از این سنگ را استخراج کنید.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی مالاکیت، سنگ ماه تولد اردیبهشت

خواص مالاکیت برای متولدین اردیبهشت ماه

این سنگ ماه تولد اردیبهشت سبب افزایش انواع انرژی های مثبت در فرد می شود. در دیگر خواص آن می توانیم به کاهش عوارض قاعدگی و مشکلات پس از زایمان نام ببریم. از مالاکیت می توان برای تقویت چاکرای قلب و تقویت و استحکام روابط دوستانه و اجتماعی استفاده نمود. لازم به ذکر است که این سنگ به صورت مشترک سنگ ماه تولد شهریور نیز می باشد.

این سنگ ماه تولد اردیبهشت برای کمک نمودن به درمان بیماری های دیگری مانند آسم و ورم مفصل مفید واقع می شود. همین طور می توان با به همراه داشتن مالاکیت، ترمیم استخوان های شکسته را سرعت بخشید و عضلات پاره شده را درمان کرد. با داشتن این سنگ ماه تولد اردیبهشت می توان چاکرا های قلب را تقویت نمود و قلب و گلو را درمان کرد.

معرفی مرجان، سنگ ماه تولد اردیبهشت

مرجان از دیگر سنگ هایی است که به متولدین اردیبهشت ماه اختصاص داده شده است. مرجان ها موجوداتی هستند که در دسته جانوران و گیاهان قرار می گیرند. اجزای داخلی آن ها به طور معمول به شکل لوله و درخت می باشد. مرجان ها در زمان رشد، شاخه های پییده و ساختار اسکلتی محکمی در زیر خود تشکیل می دهند. در این صورت تپه های مرجانی از جنس پولیپ تشکیل شده و سنگ مرجان به وجود می آید.

سرعت رشد این گیاهان بسیار پایین می باشد و چند سال طول می کشد تا این صخره های سخت و محکم شکل بگیرند. رنگ این سنگ های مرجانی امکان دارد سفید، زرد، قرمز، نارنجی، برنزی و سبز باشد. به طور کلی مرجان مرده بی رنگ است.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی مرجان، سنگ ماه تولد اردیبهشت

فواید مرجان برای متولدین اردیبهشت ماه

این سنگ برای مشکلات سوءتغذیه و بی حالی بسیار مفید می باشد. این سنگ ماه تولد اردیبهشت می تواند افسردگی را در فرد از بین ببرد. این گوهر سمبل قدرت می باشد و باعث دور شدن انرژی های منفی از فرد می شود.

همین طور از این سنگ ماه تولد اردیبهشت می توان برای در امان ماند از بلا هایی مانند چشم زخم و حسادت استفاده نمود. گفته می شود که مرجان سرخ دارای خاصیت گرمادهی می باشد و گردش خون را در بدن افزایش می دهد.

در قرن 16 بسیاری از مردم بر این باور بودند که این سنگ باعث افزایش آرامش و فروکش کردن خشم و عصبانیت می شود. وجود این سنگ ماه تولد اردیبهشت برای چاکرای چهارم (قلب) بسیار مفید است. لازم است بدانید که مرجان سنگ ماه تولد آبان و آذر نیز می باشد.

معرفی فیروزه، سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ فیروزه، از دیگر سنگ های منسوب به متولدین ماه اردیبهشت می باشد. از دوران قدیم در ایران و جهان از ارزش بسیاری زیادی برخوردار بوده است. برخی از افراد این سنگ ماه تولد اردیبهشت زنانه می دانند. اما در واقع استفاده و به همراه داشتن فیروزه برای زن و مرد فرقی نمی کند و می توان از آن به عنوان سنگ ماه تولد مردانه نیز استفاده کرد.

در ایتالیا سنگ فیروز به عنوان گوهر آبی نیز شناخته می شود. قیمت این سنگ ماه تولد اردیبهشت در ایتالیا بسیار زیاد می باشد و جزو جواهرات قیمتی محسوب می شود.

امروزه استفاده از فیروزه در انگشتر های مردانه و زنانه، دستبند و… به وفور مشاهده می شود. این سنگ نیز در مصر باستان از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و به سنگ زندگی شهرت داشت. سختی این سنگ ماه تولد اردیبهشت 5 تا 6 در مقیاس مو می باشد. همین طور از نظر ظاهری دارای رگه هایی سیاه و یا قهوه ای رنگ می باشد.

مهم ترین معادن سنگ فیروزه در ایران وجود دارند. فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین انواع فیروزه ها می باشد که در کشور ایران استخراخ می شود. علاوه بر این ها از شهرت و اعتبار جهانی برخوردار می باشد. علاوه بر نیشابور، می توان فیروزه را دامغان، الله آباد و یخ آباد، میدوک و شهر بابک نیز جست و جو کرد. کشور های دیگر مانند مصر و آمریکا نیز معادنی از سنگ فیروزه را در اختیار دارند.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی فیروزه، سنگ ماه تولد اردیبهشت

فواید و خواص فیروزه برای متولدین ماه اردیبهشت

استفاده از این سنگ ماه تولد اردیبهشت به عنوان نگین انگشتر، خواص زیادی برای روح و بدن به همراه دارد. استفاده از این نگین برای دستبند و گردنبند نیز بسیار رواج دارد و می تواند مثمر ثمر باشد. چرا که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد اردیبهشت باعث دور شدن فقر و نیازمندی ها از فرد می شود. از دیگر خواص استفاده از انگشتر فیروزه می توانیم به بهبود عملکرد قلب و سلامت آن اشاره کنیم. همین طور در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و مشکلات ریوی نیز موثر است.

استفاده از گوهر فیروزه و به همراه داشتن آن می تواند باعث ایجاد آرامش روحی و روانی در فرد شود. هم چنین کابوس های شبانه را دفع کرده و مشکلات بی خوابی را مرتفع می سازد.

سنگ درمانی با سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد اردیبهشت یا هر سنگ ماه تولد دیگر، برای افراد در واقع باوری می باشد که با تولد هر فرد او را با مجموعه ای از ستارگان و اشکال آن ها پیوند می دهد. انتساب این گوهر های طبیعی به ماه تولد بر اساس نماد های مختلفی انجام می شود که در اولین باز در قرن اول پس از میلاد مسیح اتفاق افتاد.

با گذر زمان، این نماد ها دستخوش تغییرات شدند و سنگ ها نه تنها بر اساس ماه های تولید بلکه بر اساس صور فلکی نیز تغییر کردند.

استفاده از سنگ ماه تولد در شخص به عنوان زیورآلات، از چندین قرن پیش بین عموم رواج پیدا کرده است. امروزه در فرهنگ های بسیاری از کشور ها می توانیم استفاده از سنگ ماه تولد را مشاهده کنیم. استفاده از گوهر مرتبط با ماه تولد می تواند نقش به سزایی در تعیین حدودی شخصیت فرد ایفا کند.

در مورد سنگ ماه تولد اردیبهشت هر شخصی که به آن باور داشته باشد، خود به خود مانند تلقین عمل می کند و هاله ای از انرژی مثبت اطراف فرد را احاطه می کند. شناخت شخصیت افراد یک کشور و اهمیت علم نجومی در طالع و جایگاه سنگ ها در تاریخ به اثبات رسیده است.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از نگین های شناخته شده در زمان های گذشته به دلیل اثرات روحی و روانی که بر بدن انسان می گذارند، مورد استفاده قرار می گرفتند. هم چنین از آن ها به عنوان زیورآلات نیز استفاده می شد.

خصوصیات رفتاری و اخلاقی متولدین ماه اردیبهشت

اردیبهشت در زبان پارسی میانه با نام اردوهیشت شناخته می شود. در اسطوره های ایرانی و زرتشتی، اردیبهشت نگهبان زمین می باشد. همین طور نمادی از برپایی نظم در زمین و هستی به شمار می آید.

برج فلکی این ماه، دایره البروج می باشد. همین طور سیاره حاکم آن ونوس است. سمبل ماه اردیبهشت گاو نر است که نمادی ای تعادل و عشق می باشد. روش شانس متولدین این ماه، روز جمعه است. سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد می باشد و رنگ های آبی روشن و صورتی رنگ شانسشان می باشد.

به طور معمول متولدین اردیبشهت ماه در برابر تحریک عوامل بیرونی واکنشی سریع از خود نشان می دهد. اما به همان نسبت نیز زود آرام می شوند. متولدین این ماه به طور کلی عصبی مزاج هستند و خلقی نسبتا متغیر دارند. به همین خاطر به آسانی در فعالیت ها و تصمیمات خود تغییر موضع می دهند.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

معرفی سنگ ماه تولد اردیبهشت

رفتار، منش گرم و محبت آمیزی دارند و نسبت به مادر و پدر خود احساس مسئولیت می کنند.

زنان متولد اردیبهشت به طور معمول تحت تاثیر دلهره و اضطراب درونی ناشناخته قرار می گیرند و رخی از اوقات عکس العمل های عجیب از خود نشان می دهند. به همین خاطر به همراه داشتن سنگ ماه تولد اردیبهشت برای زنان این ماه توصیه می شود.

متولدین اردیبهشت ماه افرادی منظم، مسئولیت پذیر، با سلیقه، شیک پوش و خوش اندام می باشند. این افراد در ادبیات، شعر، هنر و موسیقی استعداد چشم گیری دارند. متولدین اردیبهشت ماه عموما صمیمی، خوش سیما و خوش برخورد هستند. این افراد رفتاری اجتماعی داشته و به طور معمول دست و دلباز می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *