مقالات

زمان دقیق شرف الشمس 1401

زمان دقیق شرف الشمس 1401

زمان دقیق شرف الشمس 1401

زمان دقیق شرف الشمس 1401 بر اساس تقویم نجومی ساعت 5 و 14 دقیقه و 12 ثانیه روز جمعه، تاریخ 19 فروردین، مطابق با ششم ماه رمضان المبارک 1443 قمری و پایان شرف الشمس روز شنبه، 20 فروردین، ساعت 5 و 12 دقیقه و 58 ثانیه صبح روز شنبه، هفتم رمضان 1443 خواهد بود.

اما آیا می دانید که روز شرف شمس چیست و در کل شرف الشمس چه خواص و ویژگی هایی دارد؟ اگر تصمیم دارید که نگین شرف الشمس را خریداری کنید، لازم است بدانید که اگر در زمان مقرر شده در روز شرف شمس حکاکی نشده باشد، هیچ اعتبار و خواصی برای آن وجود ندارد.

زمان دقیق شرف الشمس 1401

معرفی زمان دقیق شرف الشمس 1401

محدود بودن مدت زمان نوشتن دعای شرف الشمس اهمیت اطلاع داشتن از زمان دقیق شرف الشمس 1401 را دو چندان می کند. در واقع تمامی نگین های شرف الشمسی که در طول سال مورد استفاده قرار می گیرند، باید در زمان محدود و تعیین شده در زمان دقیق شرف الشمس 1401 حکاکی شده باشند. در صورتی که حکاک روز دقیق شرف الشمس 1401 را نداند، نگین هیچ ارزش معنوی و خاصیتی نخواهد داشت.

ساعت و روز دقیق شرف شمس سال 1401 چه زمانی است؟

چندین تقویم نجومی وجود دارد که می توان به کمک آن ها متوجه شد که روز شرف الشمس چه روزی است. معتبرترین آن ها استخراج شده توسط دانشمند معظم آقای مصطفی گلپایگانی کارشناس ارشد نجوم و همکار استاد منصور نجومی ابن مرحوم منجم باشی شیرازی می باشد.

از این رو زمان دقیق شرف الشمس 1401 ساعت 5 و 14 دقیقه و 12 ثانیه روز جمعه، تاریخ 19 فروردین، مطابق با ششم ماه رمضان المبارک 1443 قمری و پایان شرف الشمس روز شنبه، 20 فروردین، ساعت 5 و 12 دقیقه و 58 ثانیه صبح روز شنبه، هفتم رمضان 1443 خواهد بود.

در واقع صرفا حکاکی هایی که در سال 1400 در این زمان و روز انجام شده باشند، اعتبار دارند. فروشگاه جواهرات نقوی حکاکی شرف شمس را بر اساس تقویم نجومی معتبر و در ساعات مقرر شده انجام می دهد. در ادامه بیش تر در مورد شرف الشمس و خواص آن توضیح خواهیم داد.

چگونه با استفاده از تقویم نجومی روز شرف الشمس 1401 تعیین شده است؟

تقویم نجومی به تقومی گفته می شود که به جز اطلاعات یک تقویم معمولی، دارای اطلاعات کاربردی برای اختر شناسان نیز می باشد. با به کار گیری از اطلاعات این تقویم می توان برای هر روز از سال، مکان سیارات، ماه، خورشید و ستاره های درخشان تر را مشخص نمود.

همین طور کمک می کند تا متوجه شویم که روز دقیق شرف الشمس چه روزی است‌ و ساعات شرف الشمس 1401 چه زمانی می باشد. به طور مثال می توان برای تعیین روز شرف شمس سال 1401 اطلاعات مربوط به ورود شمس به موضع شرف سال 1401 و خروج آن از این موضع را از این گونه تقویم ها استخراج کرد.

زمان دقیق شرف الشمس 1401

نحوه مشخص کردن زمان دقیق شرف الشمس 1401 به چه صورت می باشد؟

یک تقویم نجومی می تواند اطلاعاتی در مورد طلوع و غروب آفتاب و یا جزییات خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی را در اختیار افراد قرار دهد. از این رو می توان باعث بهتر فهمیدن زمان دقیق شرف الشمس 1401 شود.

لازم است بدانید که تقویم نجومی اطلاعات مفیدی در مورد زمان جذر و مد نیز در اختیار می گذارد. اطلاعات ورود و خروج خورشید به موضع دعای شرف الشمس 1401 از تقویم نجومی سال 1401 گردآوری شده توسط آقای مصطفی گلپایگانی استخراج شده است.

در مورد تقویم نجومی بیش تر بدانید

این تقویم کاملا مطابق با تقویم رسمی کشور می باشد. لازم است بدانید که تقویم نجومی هر ساله توسط دبیرخانه شورای فرنگ عمومی کشور منتشر می گردد.

محاسبات نجومی در این تقویم، با نرم افزار Stellariu0.15.0 که یک نرم افزار متن باز می باشد، انجام شده است.

متاسفانه در سال های اخیر، برخی از منجمان بدون آن که اطلاعی از مبانی اولیه تقویم داشته باشند، اقدام به استخراج تقویم های نجومی و تعیین روز حکاکی دعای شرف شمس 1401 کرده اند.

محاسبات مربوط به موقعیت ماه، موقعیت سیارات و خورشید که شامل محاسبات مربوط به روز و ساعت حکاکی دعای شرف الشمس 1401 می باشد، یک به یک در این تقویم بر مبنای بروج صورت پذیرفته است.

شرف الشمس چیست؟

در واقع شرف الشمس یک ذکر ویژه به شمار می آید که از 13 کلمه اعظم خداوند در کتب الهی تشکیل شده است. (5 کلمه از قرآن مجید، 4 کلمه از تورات و 4 کلمه از انجیل) این کلمات به صورت حروف رمزی بر روی نگین شرف شمس حکاکی می شوند.

به طور کلی مردم بر این باور هستند که شرف الشمس یک نوع سنگ محسوب می شود. اما در واقع دعایی می باشد که حکاکی شدن آن بر روی نگین عقیق زرد توصیه شده است و از آداب ویژه ای برخوردار می باشد. در مورد آداب و خواص شرف الشمس مسائل مختلف و متعددی مطرح شده است که برخی از آن ها با خرافه درآمیخته شده اند.

برای روز دقیق شرف الشمس 1401 چه اعمالی را باید انجام دهیم؟

اگر نمی دانید که برای روز دقیق شرف شمس 1401 چه اعمالی را باید به جا بیاورید، این بخش از مطلب را از دست ندهید.

از مهم ترین آداب و اعمال روز شرف الشمس این می باشد که حکاکی نگین در ساعت و روز 19 فروردین سال 1401 که زمان دقیق شرف الشمس می باشد، صورت پذیرد. شخص حکاک باید به نیت فردی که قرار است به صورت دائم از نگین شرف الشمس استفاده نماید، عقیق زرد را حکاکی می کند.

لازم است بدانید که به نگینی که به غیر از زمان دقیق شرف الشمس 1401 حکاکی شده باشد و اصالت نگین حکاکی شده مشخص نباشد، اصطلاحا غیر اصل گفته می شود.

زمان دقیق شرف الشمس 1401

چه آدابی برای زمان دقیق شرف الشمس 1401 باید به جا آورده شود؟

از دیگر آدابی که باید در روز و زمان دقیق شرف الشمس 1401 به جا آورده شود، می توان از نماز آن نام برد. آداب خواندن نماز شرف الشمس به این گونه می باشد که در این روز ویژه، وضو بگیرید و مانند نماز صبح 2 رکعت نماز به نیت حاجات خود به جا آورید سپس دعای زیر را بخوانید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

پس از آن حکاکی و نوشتن حروف رمزی باید انجام پذیرد. اما حکاکی دعای شرف الشمس بر روی نگین عقیق زرد، باید بر اساس آداب مشخص شده انجام شود. به خصوص شیوه صحیح نوشتن آن که کار هر کسی نمی باشد. البته لازم به ذکر است که نیازی نیست‌ نوشتن و یا حکاکی توسط خود شخص انجام شود و این امکان میسر شده است تا شخص دیگری به نیت شما و یا مالک انگشتر شرف شمس، آن را حکاکی نماید.

، هر ساله دعای شرف الشمس را به نیت افراد مختلفی با رعایت آداب ویژه آن روز حکاکی می کند. شما می توانید در صورت نیاز با مشاورین این مجموعه تماس بگیرید.

مهم ترین فضیلت های شرف الشمس

حکاکی و درج دعای شرف الشمس در زمان دقیق شرف الشمس 1401 فضایل و فواید بسیاری برای روح و بدن دارد. همین طور منابع مختلفی توصیه به استفاده از عقیق زرد به همراه دعای شرف شمس کرده اند.

با در نظر گرفتن این که این دعا بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می گردد از دو جهت حائز اهمیت می باشد. اول این که وجود سنگ عقیق زرد خواص بسیار با ارزشی دارد. دوم وجود دعای شرف الشمس فضایل مخصوص به خود را دارد.

در این بخش از مطلب فواید و ویژگی های استفاده از این نگین که در روز دقیق شرف الشمس 1401 حکاکی شده باشد را از نظر بزرگان و عالمان دینی خواهیم گفت.

زمان دقیق شرف الشمس 1401

فضیلت حکاکی عقیق زرد در زمان دقیق شرف الشمس 1401

از حضرت حجت (ع) در کتاب “موسوعه الاحجار الکریمه” روایت گردیده ‌است در صورتی که بر عقیق و در روز شرف الشمس حک گردد کامل ‌تر است. به این شکل نقل شده است: “آن حرزی می ‌باشد به جهت نگهداری از همه بدی ‌های زمینی و آسمانی و آن اسم اعظم است و کامل ‌ترین انگشتر می ‌باشد.”

پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده ‌اند: اگر یکی از عقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشید جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی از جمیع بلا‌ ها نمی ‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می ‌ترسد و حذر می ‌کند امان می ‌یابد.

در کتاب “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری آمده است که شرف الشمس در دفع فقر و امراض و محافظت از صاحب آن از گزند جانوران و نگهداری از بلا ها و کسب مقام و عزت تاثیر دارد.

در کتاب “جنه‏ الوافیه” که به “مصباح کفعمی” معروف است آمده ‌است: این حروف (دعای شرف شمس) شکل اسم اعظم می ‌باشد.

از امام موسی کاظم (ع) در روایتی بیان شده ‌است: انگشتر زرد در دست داشته باشید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

پیامبر اکرم (ص) نیز در مورد خواص این سنگ فرموده ‌اند: انگشتر عقیق در دست کنید مادامی که آدم آن را با خود داشته باشد اندوهی به او نمی ‌رسد.

امام علی (ع) نیز می فرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون آن.

حضرت آیت الله مظاهری فرموده‌اند: “شرف الشمس مورد اعتماد می ‌باشد.”

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “زمان دقیق شرف الشمس 1401

  1. علیرضا گفت:

    با تشکر از اطلاعات خوب شما.
    من هر سال تقویم آقای مصطفی گلپایگانی را تهیه میکنم و پدیده های نجومی را رصد میکنم. این تقویم دقیقترین تقویم نجومی است و تمامی پدیده های نجومی در آن به دقت آمده است.

    1. Admin گفت:

      سلام. ممنون از حسن توجهتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *