مقالات

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

آیا اطلاعات کافی در مورد حرز امام جواد (ع) دارید؟ آیا می دانید خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) چیست؟ آیا می دانید خواص بازوبند حرز امام جواد (ع) چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

فروشگاه جواهرات نقوی سعی کرده است در ادامه به یک به یک این سوالات در مورد حرز امام جواد (ع) به طور کامل پاسخ دهد. در این مطلب به صورت کامل دعای حرز امام جواد (ع) را برای شما آورده ایم تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. با ما همراه باشید.

کلمه حرز در زبان فارسی به چه معناست

در زبان فارسی پرز به مکانی گفته می ‌شود که به صورت حصار یافته و مستحکم باشد اشخاص با ورود به آن از آسیب ‌ها و خطرات مصون و محفوظ خواهند ماند. اصطلاحاً تعویض و یا بخشی از آن می ‌باشد که موافق با قوانین شرع است.

واژه حرز در روایات و متون دینی به چه معنا است

واژه حرز و ترکیباتش در متن قرآن مجید آورده نشده است. اما در روایات مذاهب مختلف اسلام و ادعیه این کلمه بسیار زیاد استفاده شده است. تعدادی از این روایات مانند روایت انس فرزند مالک خبر از استفاده این واژه در زمان پیامبر اکرم (ص) می دهد. در نتیجه پیامبر (ص) ائمه معصومین و برخی از اصحاب و پیروان ایشان به منظور مصونیت خویش یا بقیه از خطرات و گزند ها از هرز استفاده می ‌کردند. به همین خاطر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در واقع می توان گفت که همه ائمه اطهار (ع) دارای احراز مخصوص خود بودند لازم به ذکر است که در دین وهابیت که این دسته از کار ها را حرام می دانند. استفاده و بهره بردن از دعای حرز حضرت جواد (ع) و یمانی امیرالمومنین را بلامانع اعلام کردند.

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

معنی کلمه حرز و خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

در منابع روایی شیعه احراز مختلفی از ائمه (ع) نقل شده است هم چون حضرت زهرا سلام الله علیها، یمانی منسوب به امیرالمومنین (ع)، حضرت خدیجه سلام الله علیها و… ولی با توجه به معنی حرز امام جواد (ع) و خواص دعای حرز حضرت جواد (ع) این حرف یکی از شناخته ‌شده ‌ترین احراز معروف برای دفع بلا می باشد مسلمانان می توانند از فواید دعای حرز جواد (ع) در این امر بهره کافی را ببرند.

معرفی اجمالی حرز امام جواد (ع)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید حرز امام جواد (ع) چیست؟ دعای حرز امام جواد در واقع یکی از آشنا ترین و شناخته شده ترین دعا ها در بین علما و بزرگان دینی به شمار می آید. این دعای شریف به دو صورت صغیر و کبیر معروف است. حرز صغیر یا کوتاه به دعای یا نور یا برهان نیز شناخته می ‌شود و تنها به اندازه یک سطر است که در ادامه آن را با هم می خوانیم:

یا نُورُ یا بُرْهَآنُ یَا مُبینُ یا مُنِیرُ یا رَبِّ اکْفِنِی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسْأَلُکَ النَّجَاهَ یومَ یُنْفَخُ فِی الصُّور

برای دعای یا نور یا برهان که از امام جواد (ع) نقل شده است خواص متعددی وجود دارد. دفع بلایای دنیا و عاقبت به خیری در آخرت از فواید دعای یا نور یا برهان می باشد. اما حرز کبیر دارای خواص بسیار بیش تر است از جمله که در باب فواید این دعای کبیر آمده است، می ‌توان به این اشاره نمود که خودتان را به این متن حرز کنید که اگر لشکریان ترک و روم تو را ملاقات کنند و همه شان همراه با تمام اهل زمین ضد تو به پا خیزند به تو بدی از آن ها نخواهد رسید و از همه آن ها در امان خواهی ماند! حرز کبیر شامل یک دعای طولانی است که در انتهای این مطلب آن را برای شما به طور کامل آورده ایم.

آیت الله بهجت در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) چه می گوید؟

همان طور که پیش تر اشاره شد، حرز صغیر دارای دو خاصیت دفع بلایا و عاقبت به خیری می باشد. اما دعای حرز کبیر از فواید بیش تری برخوردار است. یک به یک آن ها را در ادامه با دقت بررسی خواهیم نمود.

اما با در نظر گرفتن معنی حرز امام جواد (ع) می توان فهمید که مهم ترین خاصیت این حرز جهت دوری از بلایای زمینی و آسمانی می باشد. که در کتابی از سید ابن طاووس به آن اشاره شده است و مرحوم مجلسی خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) را در کتاب بحارالانوار جلد ۹۱ صفحه ۳۵۴ بیان نموده است.

آیت الله بهجت در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) و فواید آن می فرمایند: به منظور دوری از خطرات و بیماری ها، محافظت از آزار شیطان و اجنه، درمان دیدن کابوس در خواب، باطل کردن جادو و سحر و… به همراه داشتن این دعا توصیه می ‌شود. هم چنین برای دفع چشم زخم یا همان چشم نظر بسیار تاثیر گذار است.

ایشان همیشه در جواب به سوالاتی که در مورد حسادت آزار شیطان و اجنه و خواب های پریشان و غیره می شد تاکید زیادی به خواندن چهار قل معوذتین و به همراه داشتن این دعا می کردند و از فواید حرز امام جواد (ع) آگاه بودند.

در ادامه نظر آیت الله بهجت در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) را از زبان استاد ایشان با هم می خوانیم:

بنده در مورد اذکار از آیت‌الله قاضی (استادم) سوالی نمی کردم ولی گاهی اوقات خودشان بیان می ‌کردند به طور مثال دعای حرز امام جواد (ع) با بسته شدن به بازو سبب ایجاد خاصیت مصونیت می شود. از دیگر خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) می توان به این اشاره نمود که برای خنثی کردن جادو و طلسم بسیار مثمر ثمر است البته لازم به ذکر است که فقط باید به بازو بسته شود.

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

آیت الله بهجت در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) چه می گویند؟

آیت الله بهجت در کنار به همراه داشتن حرز امام جواد (ع) به چند دعای دیگر نیز سفارش کرده ‌اند:

  1. آیت الکرسی بخوانید و در منزل نصب کنید.
  2. خواندن چهار قل و تکرار آن به ویژه در زمان
  3. خواب قرآن کوچکی را همیشه به همراه داشته باشید.
  4. خواندن معوذتین (سوره‌ های فلق و ناس)
  5. در زمان اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگویید.
  6. خواندن ۵۰ آیه از قرآن کریم در روز با صدای نسبتاً بلند

۸۰ خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

در دین اسلام دعا ها و راه های زیادی وجود دارد که می توان به واسطه استفاده از آن‌ ها بلا ها و سحر و جادو را از انسان دور کرد. در بین آن ها این دعای شریف از حضرت جواد (ع) شناخته ‌شده ‌ترین می باشد. در ادامه لیست کامل فواید و خواص حرز امام جواد (ع) آورده شده است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم این خاص مربوط به دعای حرز کبیر است.

دفع بلایا دعای حرز امام جواد (ع) در بین تمام دعا ها و اذکار مانند حرز شرف شمس برای دفع بلا معروف تر می باشد. در صورتی که به معنی حرز امام جواد (ع) دقت کنیم این امکان وجود دارد که بتوانیم از مصداق های دفع بلا مواردی را مانند حفظ از بیماری نام ببریم.

در ادامه این مطلب به بیان آن مصادیق نیز خواهیم پرداخت، که یک به یک از خواص استفاده حرز امام (ع) می باشند.

دفع چشم زخم

حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند: چنان چه می ‌توانستید قبر ها را بشکافید (علت مرگ را متوجه می شدید) می فهمیدید که اکثر مرگ و میر ها به دلیل چشم زخم می باشد. هم چنین از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است: که چشم زخم می ‌تواند مرد را در قبر قرار دهد و شتر را در دیگ.

مصونیت سحر و جادو

علامه مجلسی در رابطه با اثرات جادو و خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) می فرمایند: که چیزی که از قرآن و احادیث مشخص شده است یک نوع تأثیر سحر در برخی از افراد و در برخی از بدن ها می باشد. مانند تغییر در دوستی و دشمنی ها شادی و غصه ها و هم چنین به این نکته اشاره می کند که جادو به وسیله تعویذات یا همان ادعیه منقول از ائمه هم چون دعای حرز امام جواد (ع) و آیات قرآن و با توکل و امید به خداوند یک به یک قابل دفع شدن خواهند بود.

همین طور با اندکی توجه به متن دعای حرز امام جواد (ع) و دقت در معنی آن می توان به این نتیجه رسید که به صورت ضمنی خواص و فواید زیر را دارا می باشد:

  • دفع نگاه و زبان بد دشمنان از مهم ترین خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) به شمار می آید.
  • جلوگیری از ضرر و زیان از مردم، پادشاهان، شیاطین، اجنه و دیو ها
  • تاثیر فروان در دفع چشم زخم
  • جذب اشخاص صالح به سمت صاحب حرز
  • حفظ از وسوسه مردم و شیاطین
  • مصون ماندن از تنگدستی، گرسنگی و تشنگی
  • باطل کردن انواع سحر و جادو
  • آشکار شدن دست افرادی که پشت سر صاحب حرز غیبت نموده ‌اند.
  • محفوظ ماندن از مکر، فریب و عداوت
  • مصونیت از زخم ‌ها، مغروق گشتن و مغلوب شدن
  • حفظ عزت و آبرو
  • محفوظ ماندن از کشته شدن و انتقام گرفتن
  • جلوگیری از مریضی و اذیت و آزار
  • انداختن ترس صاحب حرز در دل ستمکاران
  • محفوظ شدن از کاستی در دین و معیشت
  • دور کردن اجنه کافر از دارنده حرز
  • افزایش برکت در رزق و روزی
  • گشایش در امور و کار
  • به دست آوردن مقام، احترام و عزت
  • پیروزی در برابر دشمنان
  • دوری از خطر تشنگی به شخص
  • دفع وحشت از تنهایی
  • برآورده شدن حاجت ‌های مشروع فرد
  • از بین بردن خطر خیانت به دارنده حرز
  • مورد شفقت و دلسوزی و عشق واقع گردیدن
  • عدم تهدید بزرگی و اقتدار شخص (حفظ قدرت)
  • دفع مسخ و تغییر خلقت
  • تسهیل شدن مصائب و مشکلات
  • تقویت روابط درون خانوادگی
  • دفع نمودن اشخاص بدکار و شرور از زندگی
  • عدم احتیاج به غیر از خداوند
خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

معرفی 80 خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

به منظور استفاده از فواید حرز امام جواد می توان این دعا را تهیه نمود. با در نظر گرفتن خصوصیات و ویژگی ‌های احراز امامان و مطالعه احادیث و روایات مختلف می توان به این نتیجه رسید که به همراه داشتن حرز کوتاه یا کامل امام جواد (ع) می تواند کمک چشمگیری به افراد بکند تا از بلا های زیادی در امان بمانند. لازم است بدانید که استفاده از دعای حرز کبیر به صورت بازوبند و به همراه قاب نقره توصیه شده است.

اما دعای حرز صغیر که همان دعای یا نور یا برهان می باشد، به شکل های مختلفی مانند بازوبند انگشتر و یا گردنبند مورد استفاده قرار می گیرد.

منابع و نظر دیگر بزرگان دینی در مورد فواید استفاده از دعای حرز امام جواد (ع)

از سید ابن طاووس نقل شده است که مامون در جنگ با دشمنانش تا زمانی که این دعا را به همراه داشت، پیروز از میدان جنگ بیرون می آمد و آسیب نمی دید.

آیت الله مجلسی می فرمایند: جادو و سحر به وسیله عوذات یا همان ادعیه منقول از اهل بیت عصمت و آیات قرآن کریم و امید به خداوند باطل خواهند شد.

سید بحرالعلوم در مورد متن دعای حرز امام جواد (ع) می گویند: دعای حرز امام جواد مشهور و معروف و مورد تایید است هم چنین لازم است دعا را در قابی از نقره قرار دهید.

مرحوم سید علی قاضی می فرماید: حرز امام جواد (ع) زمانی که به بازو بسته می ‌شود و خاصیتش به خصوص به منظور باطل کردن جادو طلسم تنها در حالت بستن به بازوی راست می باشد.

سخنان مرحوم بهجت در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع): به منظور پیشگیری از چشم زخم و یا باطل نمودن سحر و جادو به همراه داشتن و استفاده از دعای حرز امام جواد (ع) توصیه می شود.

آیت الله خرازی می فرمایند: به خاطر دارم که پیش از پیام انقلاب اسلامی حرز امام جواد (ع) در بین علما معروف و بسیار شناخته شده بود و مردم از فواید حرز امام جواد (ع) بسیار آگاه بودند.

شیخ بهاء الدینی در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) فرموده‌اند: شخصی با سنگ از این بر سر کسی می زد، اما دیدم هیچ اتفاقی برای او نیفتاد. چرا که حرز امام جواد را به همراه داشت.

امام جواد (ع) می فرمایند: خود را به این دعا سپر کن که اگر لشکریان روم و ترک را ببینید و همگی و همراه کل اهل زمین بر ضد تو قیام کنند، به تو بدی نرسد و از تو محافظت خواهد شد.

مرحوم مجلسی در کتاب خود بحار الانوار جلد ۹۱ صفحه ۳۵۴ جزئیات بیش تری از خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) را بیان کرده اند.

همین طور آیت الله بهجت در کتاب بهجت الدعا صفحه ۳۴۸ در مورد فواید استفاده از متن دعای حرز امام جواد (ع) و آداب به همراه داشتن آن نکات بیش تری را بیان نموده اند.

سخنی کوتاه در مورد خواص انگشتر حرز امام جواد (ع)

آیا در مورد خواص انگشتر حرز امام جواد (ع) چیزی می دانید؟ در واقع این انگشتر با دیگر انگشتر ها تفاوت چندانی ندارد و صرفاً خاصیت آن این است که دعای حرز امام جواد که بی شتر دعای صغیر می باشد درون آن قرار داده شده است.

متن دعای حرز صغیر امام جواد (ع) در داخل انگشتر و پشت ستاره حکاکی شده است. با توجه به این که متن گذاشته شده در داخل انگشتر همان متن دعا می باشد، خواص انگشتر حرز امام جواد همان خواص حرز صغیر است.

به طور معمول این گونه است که اگر آن انگشتر نگین نداشته باشد، معمولاً طرح ستاره بر روی آن زده می‌ شود. وجود ستاره بیش تر به هنر انگشتر سازی برمی‌ گردد تا مسائلی هم چون ستاره داوود و…

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

سخنی کوتاه در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) به صورت انگشتر

امروز در بین مردم بیش تر انگشتر حرز امام جواد (ع) به شکل ستاره دار شناخته شده است. اما انواع انگشتر های نگین دار دیگر را نیز می توان با قرار دادن این دعای شریف در پشت نگین متبرک ساخت. تا علاوه بر فواید استفاده از حرز امام جواد (ع) از خواص سنگ های ارزشمند و گران بهای دیگری مانند عقیق فیروزه و… نیز بهره مند گردید.

آداب بستن حرز امام جواد (ع)

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دعای حرز کبیر باید به صورت بازوبند و همراه با قاب نقره و بازوبند چرمی مورد استفاده قرار بگیرد. اما دعای صغیر به طور معمول به شکل های مختلف مانند گردنبند، بازوبند، انگشتر و… استفاده می گردد.

به طور کلی توصیه شده است که بهترین حالت برای استفاده از حد حداکثر خواص حرز امام جواد (ع) بستن آن به صورت بازوبند به بازوی راست می باشد.

زمانی که تصمیم دارید حرز امام جواد را بر بازو ببندید، باید ابتدا وضو بگیرید سپس دو نماز دو رکعتی بخوانید، در هر رکعت پس از حمد هفت بار آیت الکرسی هفت بار آیه شهدالله (آیه ۱۸ سوره آل عمران)، ۷ بار سوره مبارکه شمس، ۷ بار سوره مبارکه لیل و هفت بار سوره اخلاص را قرائت کنید. لازم است بدانید که حرز صغیر نماز لازم ندارد.

هنگامی که نماز به اتمام رسید، دعا را به بازوی دست راست خود ببندید. چنان چه دعای حرز امام جواد (ع) را برای کودکی که بالغ نشده است و یا فردی که توانایی خواندن نماز را ندارد می خواهید، می توانید شخصی را از طرف صاحب این دعا به نیابت به منظور انجام این کار اجیر کنید. در این صورت شخص اجیر شده نماز را به جای مالک حرز امام جواد (ع) می خواند. در این صورت فرد می ‌تواند از خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) به صورت کامل بهره مند شود.

نگارش حرز امام جواد بر روی پوست آهو توصیه شده است. در واقع جزئی از آداب حرز امام جواد (ع) به شمار می آید. در صورتی که حرز صغیر را می توان بر روی پارچه، کاغذ و یا پشت انگشتر به نگارش درآورد و از خواص آن استفاده نمود.

همان طور که پیش تر بیان شد حرز صغیر امام جواد (ع) دارای خواص و فواید انگشت ‌شمار و محدودی می باشد. اما خواص بسیار زیادی که در مورد این دعا بیان شده است، مربوط به دعای کبیر است. کامل ترین نوع آن بر اساس روایات به شکل پک کامل می باشد. شما می توانید برای خرید حرز امام جواد (ع) از طریق فروشگاه جواهرات نقوی اقدام نمایید.

متن کامل دعای حرز امام جواد (ع)

به طور کلی در کتاب دینی برای امام جواد (ع) به دو حرز اشاره شده است. یکی از آن دو همان طور که پیش تر گفته شد دعای یا نور یا برهان است که به حرز صغیر شناخته می شود.

یا نُورُ یا بُرْهَآنُ یَا مُبینُ یا مُنِیرُ یا رَبِّ اکْفِنِی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسْأَلُکَ النَّجَاهَ یومَ یُنْفَخُ فِی الصُّور

علاوه بر دعای یا نور یا برهان یک دعای دیگر از امام جواد (ع) نقل شده است که بسیار معروف تر و شناخته شده تر می باشد و آن حرز کبیر امام جواد (ع) است که پیش تر به آن اشاره شد. در ادامه متن کامل دعای حرز امام جواد (ع) را برای شما آورده ایم:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم الحمد للّه رب العالمین الرحمـن الرحیم مالک یوم الدین إِیاک نعبد و إِیاک نستعین اهدنــــا الصراط المستقِیم صراط الذین أنعمت علیهِم غیر المغضوب علیهم ولا الضالین.
أ لم تر أن اللّه سخر لکم ما فی الأرض و الفلک تجری فی البحر بأمره و یمسک السماء أن تقع على الْأرْض إلّا بإذنه إن اللّه بالنّاس لرؤف رحیم
اللهم أَنت الواحد الملک الدّیان یوم الدّین تفعل ما تشاء بلا مغالبه و تعطی من تشاء بلا منّ و تفعل ما تشاء و تحکم ما ترید و تداول الأیام بین النّاس و ترکبهم طبقا عن طبق أسألک باسمک المکتوب على سرادق المجد
و أسألک باسمک المکتوب على سرادق السرائر السّابق الفائق الحسن الجمیل النّضیر ربّ الملائکه الثّمآنیه و العرش الّذی لا یتحرّک و أسألک بالعین الّتی لا تنم و بالحیاه الّتی لا تموت و بنور وجهِک الّذی لا یطفأ و بالاسم الأکبر الأکبر الأکبر و بالاسم الأعظم الأعظم الأعظم الّذی هو محیط بملکوت السّماوات و الأرض و بالاسم الّذی أشرقت به الشّمس و أضاء به القمر و سجّرت به البحور و نصبت به الجبال و بالاسم الّذی قام به العرش و الکرسی و باسمک المکتوب على سرادق العرش و باسمک المکتوب على سرادق العزّه و باسمک المکتوب على سرادق العظمه و باسمک المکتوب على سرادق البهاء و باسمک المکتوب على سرادق القدره و باسمک العزیز و بأسمائک المقدّسات المکرّمات المخزونات فی علم الغیب عندک
و أسألک من خیرک خیرا ممّا أرجو و أعوذ بعزّتک و قدرتک من شرّ ما أخاف و أحذر و ما لا أحذر یا صاحب محمّد یوم حنین و یا صاحب علی یوم صفّین أنت یا ربّ مبیر الجبّارین و قاصم المتکبّرین أسألک بحق طه‏ و یس و القرآن الحکیمِ و الفرقان الحکیم أن تصلّی على محمّد و آل محمّد و أن تشدّ به عضد صاحب هذا العقد و أدرأ بک فی نحر کلّ جبّار عنید و کلّ شیطآن مرِید و عدوّ شدید و عدوّ منکر الأخلاق و اجعله ممّن أسلم إلیک نفسه و فوّض إلیک أمره و ألجأ إلیک ظهره اللّهمّ بحقّ هذه الأسماء الّتی ذکرتها و قرأتها و أنت أعرف بحقّها منّی‏ و أسألک یا ذا المن العظیم و الجود الکریم ولی الدعوات المستجابات و الکلمات التّامّات و الأسماء النّافذات
و أسألک یا نور النّهار و یا نور اللّیل و نور السّماء و الأرض و نور النّور و نورا بضی‏ء به کلّ نور یا عالم الخفیات کلّها فی البرّ و البحر و الأرض و السّماء و الجبال: و أسألک یا من لا یفنى و لا یبید و لا یزول و لا له شی‏ء موصوف و لا إلیه حدّ منسوب و لا معه إله و لا إله سواه و لا له فی ملکه شریک و لا تضَاف العزّه إلّا إلیه و لم یزل بالعلوم عالما و على العلوم واقفا و للأمور ناظما و بالکینونیه عالما و لِلتّدبیر محکما و بالخلق بصیرا و بالأمور خبیرا
أنت الّذی خشعت لک الأصوات و ضلّت فیک الأوْهامُ و ضاقت دونک الأسباب و ملأ کلّ شی‏ء نورک و وجل کلّ شی‏ء منک و هرب کلّ شیء إلیک و توکّل کلّ شیء علیک و أنت الرّبیع فی جلالک و أنت البهی فی جمالک و أنت العظیم فی قدرتک و أنت الذی لا یدرکک شی‏ء و أنت العلی الکبیر العظیم و مجیب الدعوات قاضی الحاجات مفرّج الکربات ولی النّقمات یا من هو فی علوه دان و فی دنوّه عال و فی إشراقه منیر و فی سلطآنه قوِی و فی ملکه عزیز صلّ على محمّد و آل محمد و احرس صاحب هذا العقد و هذا الحرز و هذا الکتاب بعینک الّتی لا تنام و اکنفه برکنک الّذی لا یرام و ارحمه بقدرتک علیه فإنّه مرزوقک
بسم اللّه الرّحمن الرّحیمِ بسم اللّه و باللّه الّذی لا صاحبه له و لا ولد بسم اللّه قوِی الشّأن عظیم البرهان شدید السّلطان ما شاء اللّه کان و ما لم یشأ لم یکن أشهد أنّ نوحا رسول اللّه و أنّ إبراهیم خلیل اللّه و أنّ موسى کلیم اللّه و نجیه و أن عیسى ابن مریمَ روح اللّه و کلمته صلوات اللّه علیه و علیهم أجمعین و أنّ محمّدا ص خاتم النّبیین لا نبی بعده و أسألک بحقّ السّاعه الّتی یؤتى فیها بإبلیس اللّعین یوم القیامه و یقول اللّعِین فی تلک السّاعه و اللّه ما أنا مهیج مردَه اللَّه نور السّماوات و الأرض و هو الْقاهر و هو الغالب له القدره السّابقه و هو الحکیم الخبیر اللّهمّ و أسألک بحقّ هذه الأسماء کلّها و صفاتها و صورتها و هی

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

حروف رمزی آورده شده حرز امام جواد (ع)

سبحان اللّه الّذی خلق العرش و الکرسی و استوی علیه أسألک أن تصرف عن صاحب کتابی هذا کلّ سوء و محذور فهو عبدک و ابن عبدک و ابن أمتک و أنت مولاه فقه اللّهمّ یا ربّ ادفع عنه الأسواء کلّها و اقمع عنه أبصار الظّالمین و ألْسنه المعآندین و المرِیدین له السّوء و الضّرّ و ادفع عنه کلّ محذور و مخوف و أی عبد من عبیدک أو أمه من إمائک أو سلطان مارد أو شیطان أو شیطآنه أو جنّی أو جنّیه أو غول أو غوله أراد صاحب کتابی هذا بظلم أو ضرّ أو مکر أو مکروه أو کید أو خدیعه أو نکایه أو سعایه أو فساد أو غرق أو اصطلام أو عطب أو مغالبه أو غدر أو قهر أو هتک ستر أو اقتدار أو آفه أو عاهه أو قتل أو حرق أو انتقام أو قطع أو سحر أو مسخ أو مرض أو سقم أو برص أو جذام أو بؤس أو فاقه أو آعه أو سغب أو عطش أو وسوسه أو نقص فی دینٍ أو معیشه فاکفنیه بما شئت و کیف شئت و أنّى شئت إنّک على‏ کلشی‏ء قدیر و صلّی اللّه على سیدنا محمّد و آله أجمعین و سلّم تسلیما کثیرا
و لا حول و لا قوّه إلا باللّه العلی العظیم و الحمد للّه ربّ الْعالمین یا مشهورا فی السّماوات یا مشهورا فی الأرضین یا مشهورا فی الدّنیا و الآخره جهدت الجبابره و الملوک على إطفاء نورک و إخماد ذکرک فأبى اللَّه الّا أن یتمّ نورک و یبوح بذکرک و لو کره المشرکون.

چه زمانی برای نوشتن حرز امام جواد (ع) مناسب است؟

در صورتی که تمایل دارید خودتان این دعا را نگارش کنید و از خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) بهره مند شوید، بهتر است بدانید که برای نگارش این دعا، زمان خاصی مشخص نشده است. اما بر اساس روایات و توصیه ها در زمان نوشتن حرز امام جواد (ع) باید قمر در عقرب نباشد (حالت خاص نجومی که تنها در برخی از روز های سال اتفاق می افتد). همین طور باید به این مسئله دقت داشته باشید تا حروف و اعداد به درستی و بدون هیچ اشتباهی نوشته شوند.

توصیه شده است که در زمان نوشتن حرز امام جواد (ع) از قلم و کاغذ و جوهر ساخت دست مسلمان استفاده شود. همین طور نیازی به گذاشتن اعراب کلمات نمی باشد. لازم به ذکر است که در حین نگارش حرز امام جواد (ع) بهتر است رو به قبله باشید و حتما وضو داشته باشید.

نکاتی در مورد استفاده از این دعا

پیش از این که اقدام استفاده از متن کامل حرز امام جواد (ع) کنید بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

نکته اصلی در جهت استفاده از حرز امام جواد (ع) این است که بدانید هدف اصلی شما از تهیه آن چیست؟ دعای کامل حرز امام جواد (ع) شما را تحت تاثیر حفاظت پروردگار جهانیان قرار می دهد. به همین خاطر از هیچ چیز و هیچ شخص را نمی توانید در سود و زیان خودتان به غیر از خداوند موثر بدانید و اتفاقاتی که حضرت معبود به دلیل رحمتش از شما دور می سازد به مسائلی مثل شانس و مهارت خود و مسائل این چنینی نسبت ندهید. از نعمت های خداوند قدردانی کنید و همواره خود را تحت عنایت و مصونیت او بدانید (انَّ اللهَ خَیر حافِظَا وَ هُوَ ارحَمُ الرّاحِمین) (بدون شک خداوند بهترین نگهدارینده است و همانا او رحیم ترین رحیمان می باشد)

این نکته را فراموش نکنید که با توجه به معنی حرز امام جواد (ع) بهترین راه در امان ماندن از انواع بلا ها مانند چشم زخم سحر و جادو و غیره دعای بهتر از آن وجود ندارد. چرا که از منابع معتبر دینی نقل شده است و این کوچک ترین خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) می باشد.

در صورتی که اتفاقی برایتان افتاد در نظر داشته باشید که امکان داشت حادثه از این بدتر رخ دهد که با رحمت خداوند و به دلیل همراه داشتن دعای حرز امام جواد (ع) به یک اتفاق و بلایی کوچک تبدیل شده است.

خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

نکاتی در مورد خواص استفاده از حرز امام جواد (ع)

از گناه هایی که باعث نزول بلا می گردند به شدت دوری کنید. در این صورت می توانید از خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) بهره‌مند شوید. این گناهان شامل: روابط نامشروع، گران ‌فروشی و کم ‌فروشی، عدم پرداخت زکات، ظلم و یاری ظالم، خوردن حق مردم به خصوص حق یتیم، قطع رحم، نفرین و غضب والدین، کنار گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر، گذشتن از دین برای بهره ‌وری از دنیا، کفر و ناسپاسی از نعمات خدا، تمسخر و استهزاء، دروغ و نیرنگ و… می باشد.

دعای حرز امام جواد (ع) دارای اسماء متبرکه است. به همین خاطر نباید بدون وضو لمس شود. بهتر است به منظور رعایت هر چه بهتر آداب نگهداری از حرز امام جواد (ع) از بازوبند چرمی و یا انگشتر و یا گردنبندی که مانع از تماس مستقیم با پوست گرد،د استفاده شود.

در صورتی که دعا بر روی پوست آهو یا پوست بز و… نوشته شده باشد تا جایی که امکان دارد آب به حرز امام جواد نرسد تا پوست از حالت عادی خود خارج نشود.

بر اساس روایتی از امام جعفر صادق (ع)، می توان در زمان جنابت یا دستشویی رفتن حرز امام جواد (ع) را به همراه داشت. اما خانم ها با حالت حیض و نفاس بهتر است آن را از خود جدا کنند و در داخل یک بازو بند چرمی قرار دهند و سپس آن را به بازوی خود ببندند.

توجه داشته باشید که حرز کبیر به منظور باطل کردن چشم زخم به بازوی دست راست بسته می شود. چرا که همان طور که پیش تر اشاره شد به گفته مرحوم بهجت به نقل از استاد خود، بهتر است حرز امام جواد (ع) را به بازو ببندید تا بتوانید از خواص استفاده از حرز امام جواد (ع) به منظور دفع سحر و جادو و چشم زخم بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *