مقالات

بررسی تخصصی طلسم شرف الشمس

طلسم شرف الشمس

بررسی تخصصی طلسم شرف الشمس

عقیق زرد و طلسم شرف الشمس و همین طور حکاکی آن، جزو موارد رمز آلودی به شمار می آید‌ که بسیاری از افراد به دنبال رمزگشایی آن می باشند. در این مطلب به صورت تخصصی تصمیم داریم در مورد طلسم شرف شمس بپردازیم و تمامی خواص عقیق زرد را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

طلسم شرف الشمس

بررسی تخصصی طلسم شرف الشمس

معرفی کوتاه از عقیق و عقیق زرد

سنگ عقیق که عقیق زرد یکی از مدل های مختلف آن محسوب می شود، جزو جواهرات قیمتی به شمار می آید. فرمول شیمیایی این سنگ sio2 بوده و از جنس سیلیس می باشد. این سنگ از اقسام در کوهی است. لازم است بدانید که بیش تر از سنگ های یمانی ساخته شده است. به همین خاطر به آن ها عقیق زرد یمنی نیز گفته می شود.

از صفات ساختاری و خواص سنگ عقیق زرد می توان به بافت ریزدانه و رنگ جذاب و هم چنین چشم نواز آن اشاره نمود. رنگ های سنگ عقیق شامل سرخ، زرد، سفید و… می باشد.

اما در بین این تنوع بی نظیری که سنگ عقیق از خود به نمایش گذاشته است، ذره های فراوان کانی میکا دیده می شود که درخشان تر و پر نور تر می باشند. این نوع خاص و عجیب به دلربا شهرت دارد. در ادامه بیش تر در مورد سنگ عقیق زرد یمنی و هم چنین طلسم شرف الشمس صحبت خواهیم کرد.

عقیق زرد یمنی چیست؟

یکی از جذاب ترین رنگ های سنگ یمنی، به دلیل کمیاب بودن در بین مردم، سنگ عقیق یمنی می باشد که کم تر شناخته شده است. نوع آبدار زرد یمنی بسیار جذاب و چشم نواز می باشد. البته لازم است بدانید که رنگ آن مایل به کرمی و یا پرتقالی است و زرد خاص نمی باشد.

فواید استفاده از عقیق زرد اصل

بر اساس یافته ها، سنگ عقیق زرد یمنی و انواع مختلف آن به سنگ عزت نفس شهرت دارند. از این رو از مهم ترین خواص استفاده از عقیق زرد یمنی می توانیم به بالا بردن حس احترام به خود و توانایی ها فردی اشاره کنیم.

این سنگ می تواند حس عشق و علاقه را در بین انسان ها بالا ببرد و باعث دور شدن از انرژی های منفی و مضر از شخص شود.

طلسم شرف الشمس

بررسی فواید عقیق زرد یمنی و طلسم شرف الشمس

انگشتر عقیق زرد یمنی می تواند ترس، حسادت و عصبانیت را در مالک خود کنترل کند. بر اساس تاریخچه عقیق یمانی، در بین دولت ها و ملت های گذشته از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده است. به همین خاطر در زمان جنگ و مبارزات از این سنگ به عنوان سنگ حفاظت کننده استفاده می نمودند.

هم چنان عقیده اکثریان این بوده است که یکی از مهم ترین خواص سنگ عقیق زرد این است که باعث افزایش و بیش تر شدن رزق و روزی می شود.

با در نظر گرفتن فوایدی که این نگین دارد، می توانیم انواع مختلفی از زیورآلات که به همراه این نگین ساخته شده  اند را در بازار مشاهده کنیم. در روایات نیز احادیثی وجود دارد که شما می توانید با تهیه نمودن انگشتر عقیق زرد یمنی، از خواص آن بهره مند شوید.

حکایاتی در مورد فواید انگشتر عقیق زرد

فردی را نزد پادشاهی به علت ارتکاب جرمى مى بردند امام صادق (ع) فرمودند: انگشترى با سنگ عقیق به او برسانند، انگشتر به شخص رسید و مورد هیچ گزندی قرار نگرفت.

شخصی نزد پیامبر اکرم (ص) آمد و گلایه و ناله نمود که دزدی در مسیر اموالش را ربوده است، حضرت فرمودند: چرا انگشتر عقیق به همراه نداشتى که آن آدمی را از هر شری نگاه مى دارد.

هم چنین روایت شده است که کسی را از مقابل حضرت امام باقر (ع) عبور دادند که تازیانه فراوان خورده بود. امام فرمودند: انگشتر عقیقش کجاست؟ اگر انگشتر عقیق همراه او مى بود او را تازیانه نمی زدند.

ارزش نگین عقیق زمانی که به طلسم شرف شمس منقش شود، به قدری زیاد می شود که نمی توان آن ها را در چند کلمه و یا جمله بیان نمود. پیغمبران و ائمه اطهار (ع) بر سنگ های زینتی قدیمی مهر تایید زده اند. اما نه به این دلیل که تاثیرات ماورایی و جادویی دارند، بلکه سنگ عقیق زرد یمن هر چه که باشد انتخاب شده است و برای صاحب خود اثرات و فواید زیادی را به همراه دارد.

طلسم شرف الشمس

حکایاتی در مورد عقیق زرد سمنی و طلسم شرف الشمس

از مهم ترین فواید استفاده از انگشتر عقیق زرد یمنی می توانیم به فتح نبرد ها، دفع بلایا و… اشاره کنیم. لازم به ذکر است که اثرات این سنگ ها ذاتی نبوده و بلکه از جانب خداوند متعال عنایت شده است. پس اگر شخصی سنگی را که به همراه دارد، مستقل از خداوند بداند، به خداوندگار عالم شرک ورزیده است!

بررسی نگین عقیق از دیدگاه ائمه اطهار (ع)

امام باقر (ع) به یکی از یاران خود فرمودند:

هر یک از شما که از انواع سنگ های عقیقی که می خواهید چه عقیق زرد، چه سرخ و چه سفید، هر سه این ها سه کوه در بهشت می باشند. هر شخص یکی از این ها را در دست داشته باشد، شیعه آل محمد به شمار می آید.

سپس فرمودند، چیزی به غیر خیر و خوبی نخواهد دید و روزی او وسعت می یابد و از همه انواع بالا محفوظ خواهد ماند و مصون است از ظلم و جور پادشاهان و از هیچ انسانی نخواهد ترسید.

امام موسی کاظم (ع) در حدیثی در مورد فواید استفاده از انگشتر نگین عقیق زرد فرموده اند: انگشتر عقیق زرد در دست کنید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری وجود ندارد.

لازم است بدانید که طلسم شرف الشمس بر عقیق زرد حکاکی می گردد. از این رو در انجیل، تورات و قرآن از طلسم شرف الشمس به عنوان سر و راز یاد شده است. چنان چه در جلد اول کتاب شمس المعارف الکبری محتوای بیش تری در مورد خواص استفاده از طلسم شرف الشمس به روی عقیق زرد آمده است و آیت الله حسن زاده آملی و شیخ بهایی به مطالب زیادی در این زمینه اشاره نموده اند.

خواص درمانی سنگ عقیق زرد

سنگ عقیق زرد در واقع نماد روح افضل و احساس تعالی و حس معنوی به شمار می آید. از این رو می توانید با به  همراه داشتن انگشتر عقیق زرد از خواص آن بهره مند شوید.

از دیگر فواید استفاده از عقیق زرد می توانیم به محافظت و دور کردن امواج منفی اشاره کنیم. این سنگ می تواند با زردی که دارد، به بهبود مشکلات مالی کمک های چشم گیری کند.

استفاده از گردنبند عقیق زرد می تواند باعث ایجاد احساس آرامش در فرد شده و عزت نفس وی را افزایش دهد.

طلسم شرف الشمس

خواص عقیق زرد یمنی و طلسم شرف الشمس

طلسم شرف الشمس می تواند باعث از بین رفتن ترس و دلهره در فرد شود. از دیگر فواید به همراه داشتن انگشتر عقیق زرد می توان از ایجاد خلاقیت و ازدیاد طول عمر و وسعت برکت در زندگی نام برد. لازم است بدانید که این نگین سمبل خوش شانسی نیز می باشد.

در تقویت عملکرد ریه ها، معده، کبد و دستگاه تناسلی مفید واقع می شود. هم چنین می تواند در مشکلات ناشی از قاعدگی به خانم ها کمک کند. لازم است بدانید که از دیگر خواص عقیق زرد، سرعت بخشیدن به بهبود انواع زخم ها می باشد.

طلسم شرف شمس چیست؟

حرز شرف الشمس یا همان طلسم شرف الشمس، در واقع اشکالی به شمار می آیند که بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می شوند. این اشکال اسامی اعظم خداوند می باشند که شامل نام های الله، جمیل، رحمن، مومن و نور می شود.

حرف اول هر کدام از این اسامی در طلسم شرف شمس حکاکی می شود. نگارش سری شرف الشمس به منظور حکاکی بر نگین انگشتر عقیق زرد به طور کلی 13 حرف را دارا می باشد که چهار حرف این طلسم از کتاب تورات، چهار حرف دیگر طلسم شرف شمس از انجیل و پنج حرف آن از قرآن کریم گرفته شده است.

در حقیقت با این که بیش تر مردم از شرف شمس به عنوان یک انگشتر و یا گردنبند یاد می کنند، لازم به ذکر است که شرف الشمس دعایی به شمار می آید که بر روی عقیق زرد رنگ حکاکی می شود. در اصل شرف یک اصطلاح اختر شناسی محسوب می شود که به منظور موقعیت مکانی ستارگان در برخی از بروج فلکی و تشخیص میزان مبارک بودن و یا منحوس بودن روز ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی از گذشته تا به امروز، ساکن شدن و یا قرار گرفتن هر ستاره در برج و درجه ای که شرف نامیده شود، به نوعی تاثیر داشته و هم چنین قرار گرفتن آن در درجه ای متفاوت که درجه هبوط آن ستاره باشد، نیز دارای اثرات مختلف و متفاوتی می باشد. از این رو نقل شده است که زمان حکاکی طلسم شرف الشمس، زمانی است که خورشید در درجه 19 حمل (فروردین ماه) قرار گیرد.

طلسم شرف شمس در صورتی که در حالتی خاص و در روز مخصوص شرف شمس به روی عقیق زرد حکاکی شود، محاسن و خواص بسیاری را به همراه خواهد داشت. طلسم شرف الشمس در آن که 19 فروردین هر سال می باشد، توسط شخصی مسلط به امر حکاکی شرف الشمس، حکاکی می گردد.

در این زمان شمس (خورشید) به مقدار 19 درجه در برج حمل یا همان فروردین ماه، مستقر می شود. به طور خلاصه روز شرف شمس از نظر علم نجوم و دانشمندان مسلمان اختر شناس روز بسیار مبارک و خوش یمنی محسوب می شود. عقیده و باور بیش تر مردم بر این است که در روز شرف الشمس نمایندگان خورشید یا همان شمس به زمین آمده و ساعاتی را به روی کره زمین می مانند.

طلسم شرف الشمس

طلسم شرف الشمس چیست؟

طلسم شرف الشمس صرفا سنگ عقیق زرد نمی باشد. بلکه طلسم شرف شمس دعایی منسوب به امیرالمومنین علی (ع) است که در برخی از کتب شیعیان آورده شده است. طلسم شرف الشمس شامل نقوشی است که به عنوان حرز شرف الشمس شناخته می شود. این اشکال را امیر المومنین (ع) در میان راه و هنگامی که قصد عزیمت به جهاد را داشتند بر روی یک سنگ حکاکی نمودند و سپس با اشاره به این اشکال فرمودند که این رموز از اسرا فتح و ظفر ما در جنگ می باشد.

اعتقاد به طلسم شرف الشمس

بر اساس روایات نقل شده طلسم شرف الشمس در روز نوزدهم فروردین ماه باید بر روی نگین انگشتر عقیق زرد حکاکی شود. این کار باعث وسعت رزق و توفیق در عبادت خواهد شد.

نظرات متفاوتی در بین مجتهدین و عالمان در مورد انگشتر طلسم شرف شمس وجود دارد. برخی از افراد به این موضوع اعتقاد دارند و گروهی آن را جزو انحرافات می دانند. اما ذکر این نکته ضروری است که طلسم شرف شمس که بر روی نگین عقیق زرد حکاکی می شود، اثرات و فواید بی شماری دارد که نمی ‌توان آن را کتمان نمود و به صورت تجربی اثرات آن به ثبت رسیده است. به طور کلی به جهت امید به خیر می توان از خواص انگشتر عقیق زرد با ذکر شرف الشمس استفاده نمود.

خواص شرف الشمس

به طور کلی خواص شرف شمس از دو نظر حائز اهمیت است یکی خواصی که نگین در خود دارد و دیگری قدرت اسما الهی است که بر روی نگین عقیق زرد حکاکی می شود.

علامه مبشر کاشانی در کتاب خود به زمان آداب و کیفیت شرف الشمس اشاره کرده است و آن را از علوم غریبه می دانند. بر اساس گفته سید عبدالله بوشهری در کتاب السحاب اللئالی خود شرف الشمس را جزو علوم غریبه به شمار آورده است. هم چنین در مورد آن گفته به همراه داشتن طلسم شرف الشمس باعث دوری از فقر و بیماری ها و حفظ صاحب آن از حمله جانوران و ایمنی از بلایا و همین طور کسب عزت و بزرگی می شود.

در کتاب هزار و یک نکته، نکته ۲۷۷، نوشته آیت الله حسن زاده آملی مطلبی در مورد این انگشتر آورده شده است. در دیگر کتب اسلامی هم نقش شرف شمس را شامل پنج اسم اعظم خداوند می دانند که آن ها را کلمات مبارکه الله، جمیل، رحمان، مومن و نور گفته اند.

داستان طلسم شرف الشمس و شیخ بهایی

هم زمان با تغییر مقر حکومت به اصفهان در زمان حکومت شاه عباس اول طاعون در همه شهر های نزدیک اصفهان شیوع پیدا کرده بود. از این رو شاه عباس به اجبار برای دفع و درمان بیماری که باعث از بین رفتن بسیاری از مردم شده بود از شیخ بهایی درخواست کمک کرد و از او خواست که طلسمی را آماده کند. اما شیخ بهایی برای نوشتن طلسم شرف الشمس شرایط خاصی را گذاشت در ادامه این شرایط را برای شما شرح می دهیم.

ابتدا این که محل آماده سازی طلسم در عقیق زرد را خودش انتخاب کند دوم آن هیچ کس نباید در کار او دخالتی کرده و تمامی مراحل را باید شخصا انجام دهد.

شاه عباس تمامی شرایط را پذیرفت و شیخ بهایی برای آماده ‌سازی طلسم شرف الشمس کار خود را آغاز کرد و پس از سپری شدن ماه ها شیخ بهایی طلسم را نوشت و خواست تا کوه صفه (در جنوب شهر اصفهان قرار دارد) محل قرارگیری طلسم بر عقیق زرد باشد.

بر اساس مدارک تاریخی گرد آوری شده و به دست رسیده این کوه شهرت بسیار زیادی داشته و مملو از رمز و راز بوده است. البته عقیده شیخ بهایی این بود که نام کوه از نام اصحاب صفه که زمانی چند در غار ها و تونل های موجود در این کوه سکونت کرده‌ اند گرفته شده است.

طلسم شرف الشمس

داستان طلسم شرف الشمس و شیخ بهایی

متاسفانه در حال حاضر با سپری شدن بیش از ۴۰۰ سال اثری از طلسم شیخ بهایی در این محدوده پیدا نمی شود. بر اساس نوشته های تاریخی به دست آمده، این طلسم هم زمان با حمله افغان ها به شهر اصفهان توسط دشمنان، به احتمال زیاد دزدیده شده یا این که شخص شیخ بهایی به جهت در امان بودن این طلسم در محلی از این کوه آن را پنهان کرده است.

در رابطه با ساختار این طلسم میرزا محمد خان تنکابنی در کتابش در سال ۱۳۰۲ هجری قمری این گونه نوشته است: طلسم شیخ بهایی روی مربعی از فلز طلا با حروف ابجد حکاکی شده است. هم چنین نوشته است که روی این طلسم مضاف بر طلسم شرف الشمس نام حضرت موسی و حروف کلمه اصفهان و موارد دیگری نیز حکاکی شده بود.

دعای کامل شرف الشمس

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
اَللّهم اِنِّی اَسئلُکَ بِاِلهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصِّیِ و بالاَلَفِ المُقّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بِالاَربعَه الَتِی هی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِاِلهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ عَلی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بِعَدَدِ حروف ما جَری بِالقلمِ و اَن تَقضِی حاجَتِی.

آداب خواندن و نوشتن دعا و طلسم شرف شمس

لازم است بدانید که در زمان نوشتن و خواندن دعای شرف الشمس مواردی به آن اشاره شده است که باید یک به یک آن ها را رعایت کنید. در این صورت می ‌توانید از خواص عقیق زرد شرف شمس بیش ترین نتیجه را به دست آورید.

در روز نوزدهم فروردین ابتدا باید وضو بگیرید و سپس مانند نماز صبح دو رکعت نماز بجا آورید. پس از آن نوشتن دعا و طلسم شرف شمس را بر روی کاغذ زرد رنگ آغاز کنید. لازم به ذکر است که حرز و طلسم شرف الشمس باید بر روی کاغذ های کوچک و زرد رنگ نوشته شود و شما می توانید آن را با خود در منزل و یا سفر همراه داشته باشید.

هم چنین می توانید و حکاکی طلسم شرف الشمس را به روی عقیق زرد انجام دهید. البته لازم است بدانید که حکاکی طلسم شرف الشمس بر روی نگین عقیق زرد باید توسط شخصی حکاک و ماهر و مسلط به این کار انجام شود.

طلسم شرف الشمس

آداب خواندن و نوشتن طلسم شرف الشمس

حکاکی طلسم شرف شمس بر روی عقیق زرد رنگ شرایط بسیار خاصی دارد که باید تمامی آن ها رعایت شود. مسائلی از قبیل هم اندازه بودن یا نبودن الف ها، پر بودن یا نبودن داخل حرف میم و دیگر مسائلی از این دست، ریزه ‌کاری هایی به شمار می آیند که باید رعایت شوند. چرا که بر روی خواص حرز شرف شمس تاثیر گذار می باشند.

از این رو به شما توصیه می کنیم اگر تصمیم دارید از فواید انگشتر شرف شمس استفاده کنید آن را به دست یک حکاک ماهر بسپارید.

 زمان نوشتن طلسم شرف الشمس

همان طور که پیش تر گفته شد در زمان نوشتن طلسم شرف الشمس باید به زمان حکاکی آن دقت کنید. در غیر این صورت نمی ‌توانید از خواص عقیق زرد شرف الشمس استفاده کنید.

روز ۱۹ فروردین هر سال زمان نوشتن طلسم شرف الشمس بر روی نگین عقیق زرد می ‌باشد. البته بر اساس شواهد به دست آمده از کتاب ‌های گذشتگان در این زمان از سال خورشید از انرژی بسیار بیش تری نسبت به سایر ستارگان موجود در فضا برخوردار می باشد.

به دلیل اهمیت زیادی که این حرز دارد، هر شخص شایستگی نوشتن و حکاکی آن را بر روی عقیق زرد نخواهد داشت و قطعاً لازم است که برای استفاده بیش تر و بهتر از فواید آن نوشتن این حرز توسط یک شخص متخصص در این حرفه صورت پذیرد. چرا که در کتب تاریخی تاکید فراوانی بر حکاکی شدن طلسم شرف شمس دقیقاً در روز ۱۹ فروردین و بر عقیق زرد رنگ شده است.

بررسی دقیق ‌تر زمان حکاکی طلسم شرف الشمس

۱۹ فروردین هر سال نزد اختر شناسان مسلمان از نظر حکاکی این گوهر و استفاده از خواص عقیق زرد شرف الشمس اهمیت بسیار ویژه ‌ای دارد. این روز، روزی است که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل یا فروردین قرار گرفته است.

اعتقاد این افراد این است که این روز ویژه بر اساس محاسبات نجومی روزی کاملاً خوش یمن و پر سعادت است.

همان طور که پیش تر گفته شد در ساعات خاصی از این روز خورشید در بهترین موقعیت خود در کهکشان قرار می گیرد.

در کتاب التفهیم نوشته ابوریحان بیرونی در باب در احکام نجوم و در فصل بحث ‌های ستارگان اندر بروج و همین طور در زیر تیتر شرف و هبوط ستارگان کدام اند، مطالب مفیدی در رابطه با شرف به سیارات دیده می ‌شود.

بر اساس جدولی که در این کتاب به دست آمده است، شرف الشمس زمانی است که خورشید ۱۹ درجه در برج هم قرار می‌ گیرد. از این رو بهترین زمان حکاکی طلسم شرف الشمس به روی عقیق زرد رنگ که با نام نگین شرف شمس شناخته می شود، همین زمان می باشد.

نقل شده است که در هر سال و در این روز خاص خورشید به یک مکان خاص در آسمان منتقل می ‌شود و حالت مانند شب قدر را به وجود می آورد. از این رو زمان مناسبی برای حکاکی طلسم شرف شمس به روی نگین عقیق زرد رنگ به شمار می آید.

طلسم شرف الشمس

بررسی زمان دقیق حکاکی طلسم شرف الشمس به روی عقیق زرد

در این زمان خورشید قدرت بیش تری نسبت به دیگر ستارگان به روی زمین دارد و اعمال شرایط ویژه ‌ای برای آن ذکر شده است که با رعایت آن ها می توان از خواص عقیق زرد شرف شمس بیش ترین استفاده را نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *