مقالات

سنگ ماه تولد بهمن

سنگ ماه تولد بهمن

سنگ ماه تولد بهمن

هر یک از سنگ هایی که در طبیعت یافت می شود، دارای ویژگی ها و خواص منحصر به فردی می باشند. برای هر یک از ماه های سال، سنگی مخصوص در نظر گرفته شده است که چندین نگین فرعی دارد. در این مطلب تصمیم داریم به صورت اختصاصی به معرفی سنگ ماه تولد بهمن یعنی آمیتیست بپردازیم.

پس از آن به صورت کامل دسته سنگ های متولدین بهمن ماه که شامل جاسپر زرد، گارنت، فیروزه، عقیق خزه ای، اوپال و سوژیلیت می باشد را خواهیم پرداخت. در انتهای مطلب ویژگی های بهمن ماهی را برای شما شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

مختصری در مورد سنگ های ماه تولد

سنگ های هر ماه تولد بر اساس خصوصیات هر فرد، بیش ترین تطابق را با ستاره نجومی و بدن وی دارد. استفاده و به همراه داشتن نگین های ماه تولد، می تواند به فرد در جهت جذب و دریافت انرژی کائنات کمک نماید.

اما لازم است بدانید که تمامی باور ها بر گفته از طالع بینی نجومی و فرهنگ جوامع مختلف می باشد. به همین خاطر با توجه به آزمایشاتی که انجام شده است، برای متولدین هر ماه، سنگی مخصوص و مجموعه ای از سنگ ها فرعی در نظر گرفته شده است که بیش ترین تاثیر مثبت را برای شخص به همراه خواهد داشت.

مطلبی که اکنون در وبلاگ فروشگاه جواهرات نقوی مطالعه می کنید، به توضیح در مورد همین باور ها و اعتقادات فرهنگ های متفاوت پرداخته است و به عنوان اصلی ترین دسته بندی به شمار می آیند که به طور جهانی یکسان اعلام شده اند و بیان آن ها به معنی تایید نمی باشد.

معرفی اصلی ترین سنگ ماه تولد بهمن، آمیتیست

اصلی ترین و مهم ترین سنگ ماه تولد بهمن، آمیتیست می باشد. این سنگ نیز در دسته سنگ های ماه تولد آذر قرار دارد. آمیتیست سنگ متولدین بهمن می باشد که به عنوان یکی از گوهر های با ارزش خانواده کوارتز به شمار می آید.

این سنگ ماه تولد بهمن دارای رنگی سلطنتی، غنی از بنفش و ارغوانی می باشد. این سنگ متولدین بهمن ماه بیش تر در سایه های بنفش، یاسی تا ارغوانی روشن مشاهده می شود.

فراوانی طبیعی و گونه های نامحدود کوارتز آن را به پر استفاده ترین گوهر در بین تمامی نگین های معدنی قیمتی تبدیل نموده است.

سنگ ماه تولد بهمن

با اصلی ترین سنگ ماه تولد بهمن، آمیتیست آشنا شوید

کانی آمیتیست به طور معمول به شکل کریستال شش وجهی استخراج می شود که در بیش تر نمونه های سنگ های آذرین و دگرگونی، به خصوص گرانیت و گنیس رخ می دهد. این سنگ ماه تولد بهمن بیش تر در مناطق سمت غرب هند، جنوب برزیل، اروگوئه، ماداگاسکار، آمریکا، روسیه، استرالیا، آفریقای جنوبی، منطقه غربی سریلانکا، آمریکای جنوبی و آفریقا استخراج می گردد.

فواید استفاده از آمیتیست برای متولدین بهمن ماه

این سنگ ماه تولد بهمن به عنوان نگینی ارزشمند و زیبا به شمار می آید که در دوران باستان به منظور سحر و جادو مورد استفاده قرار می گرفت. البته بسیار از افراد آن را به جهت جلوگیری از مستی با خود همراه می کردند. واژه آمیتیست از کلمه یونانی amerhystos به معنی ضد مستی گرفته شده است.

مردان قدیمی یونان و روم، یک تکه از آمیتیست را درون شراب خود قرار می داند تا الکل نوشیدنی را از بین ببرند. اختر شناسان باستان بر این باور بودند که این سنگ ماه تولد بهمن یک گوهر بسیار قوی به شمار می آید که انسان را در برابر سحر و طلسم بد و شیطانی محافظت می نماید. همین طور موفقیت و خوش اقبالی را برای فرد به ارمغان می آورد.

آن ها این باور را داشتن که استفاده از نگین آمیتیست به صورت های مختلف مانند انگشتر، نیم ست و یا گردنبند، درک عمیقی از دانش پنهان هستی به آن ها منتقل می کند. در اواسط قرن پانزدهم، آمیتیست سنگی پر طرفدار به عنوان جادو و سحر همراه با سربازان دفن می شد.

آن ها این اعتقاد را داشتند که استفاده از این سنگ ماه تولد بهمن می تواند موجب محافظت در برابر آسیب و یا مرگ شده و باعث جلوگیری و کنترل ارواح شیطانی می شود. لازم است بدانید که آمیتیست سنگ متولدین آبان ماه نیز محسوب می شود.

معرفی دومین سنگ ماه تولد بهمن، گارنت

گارنت، علاوه بر این که دومین سنگ ماه تولد بهمن می باشد، در دسته سنگ های متولدین اردیبهشت ماه نیز قرار می گیرد. گارنت که با نام لعل نیز شناخته می شود، از مجموعه ای مواد معدنی تشکیل شده است که از دوران برنز، به عنوان گوهر های ارزشمند و سایش گر مورد استفاده قرار می گرفت.

نام گارنت از واژه لاتین Granatus به معنای دانه گرفته شده است. این مسئله به انار اشاره دارد. گیاهی که شامل دانه های قرمز، مانند ابعاد و رنگ بلور های گارنت می باشد. گوهر گارنت بیش تر به رنگ قرمز مشاهده می شود. اما این سنگ ماه تولد بهمن در محدوده وسیعی از طیف رنگ های مختلف اعم از قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، بنفش، بی رنگ و… مشاهده می گردد.

فواید استفاده از گارنت برای بهمن ماهی ها

این سنگ ماه تولد بهمن به یک داستان قدیمی از حضرت نوح اشاره دارد و این که او چگونه در مدت 40 روز نور کافی برای هدایت کشتی خود داشت. نقل شده است که او از فانوسی به جنس گارنت استفاده کرده است.

سنگ ماه تولد بهمن

فواید به همراه داشتن سنگ ماه تولد بهمن، گارنت

گوهر قیمتی این سنگ ماه تولد بهمن و استفاده از آن به عنوان انگشتر، می تواند به درمان زخم و بیماری های خون کمک کند. به همین خاطر صلیبیان قرون وسطی از گارنت (لعل) به عنوان یک جادو محافظ استفاده می نمودند.

معرفی سومین سنگ ماه تولد بهمن، جاسپر زرد

یکی دیگر از سنگ های متولدین بهمن ماه، جاسپر می باشد. این سنگ ماه تولد بهمن با سختی 7 در مقیاس مو و از گونه های کالسدونی و کوارتز به شمار می آید که به اشکال نامنظم، ریز دانه و کدر مشاهده می شود. این امکان وجود دارد که این گوهر در سایه های قهوه ای، خاکستری یا آبی، قرمز، زرد و حتی سبز مشاهده شود. البته نمونه زرد آن نگینی می باشد که قدرت آن بیش تر با متولدین بهمن ماه سازگار است.

خواص به همراه داشتن جاسپر زرد برای متولدین بهمن

از مهم ترین ویژگی های استفاده از این سنگ ماه تولد بهمن می توانیم به متصل نمودن فرد به انرژی خورشید اشاره کنید. از این رو سبب شادی، شور و مثبت گرایی در شخص می گردد. این سنگ ماه تولد بهمن به فرد یادآوری می کند که به زمین متصل شده و باعث افزایش قدرت حیاتی از راه بدن شود.

از دیگر خواص استفاده از گوهر جاسپر زرد می توانید به افزایش اعتماد به نفس در فرد اشاره کنیم. به ویژه در زمانی که احساس می کند در هم شکسته و در وضعیت سخت و نا مناسبی به سر می برد.

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد بهمن در تمامی طول روز، به کم شدن احساس استرس و اضطراب کمک چشم گیری خواهد نمود. چرا که آن ها را با احساسات شادی و خوش اقبالی جایگزین خواهد نمود. جاسپر زرد باعث تحریک و تعادل چاکرا های قسمت عصبی زیر معده می شود تا نگرانی و اضطراب را در فرد کاهش دهد.

بر اساس باور و اعتقاد برخی از افراد، استفاده از این سنگ ماه تولد بهمن به پاک کردن ذهن فرد کمک می کند و به جای عقب ‌گرد، یاری و کمک رسانی می کند تا همواره به سوی جلو و اهداف خود حرکت کند.

سنگ ماه تولد بهمن

با خواص سومین سنگ ماه تولد بهمن، گارنت بیش تر آشنا شوید

زمانی که فرد نیاز داشته باشد انرژی خود را افزایش دهد، می تواند گوهر جاسپر زرد را با خود همراه کند. ماهیت و خاصیت چشم گیر و جادیی این سنگ ماه تولد بهمن قادر است همانند آدرنالین برای فرد عمل کند. از این رو این امکان را مهیا می کند تا فرد انرژی بدن، ذهن و روح خود را تقویت نماید. در بین تمامی رنگ های این سنگ ماه تولد بهمن، تنها جاسپر زرد برای متولدین بهمن ماه مناسب می باشد.

با چهارمین سنگ ماه تولد بهمن، عقیق خزه ای آشنا شوید

عقیق خزه ای که با نام عقیق شجر نیز شناخته می شود، از دیگر سنگ های متولدین بهمن ماه محسوب می شود. سنگ عقیق در رنگ های گوناگونی مانند سفید، خاکستری، قرمز، نارنجی، سبز، آبی و سیاه مشاهده می شود. این سنگ ماه تولد بهمن در برخی از مواقع با رنگ های متفاوت به شکل باندی و یا لایه ای پدیدار می گردد.

رگه های عقیق خزه ای نیز گاهی اوقات قادر است به شکل یک درخت خود را نشان دهد. عقیق متعلق به مجموعه کوارتز بوده و با پر شدن حفره هایی در سنگ میزبان تشکیل می گردد.

فواید به همراه داشتن عقیق برای بهمن ماهی ها

در گذشته و در دوران باستان از این سنگ ماه تولد بهمن به منظور تولید محصولات سالم و رشد گیاهان باغ استفاده می شده است.کشاورزان لبنیاتی در قاره اروپا مشتاقانه نگین عقیق خزه ای را در قسمت بالای ورودی انبار آویزان می کردند.

سنگ ماه تولد بهمن

خواص ویژه استفاده از چهارمین سنگ ماه تولد بهمن، عقیق خزه ای

آن ها این باور را داشتند که شیر گا این استعداد را دارد تا در طی طوفان ها و رعد و برق ترشیده شود. این سنگ ماه تولد بهمن قادر است از جادوی خود استفاده کند و مانع از ترش شدن شیر گاو شود.

آشنایی با پنجمین سنگ ماه تولد بهمن، اوپال

اوپال نیز سنگی است که در دسته نگین های متولدین بهمن ماه قرار می گیرد. این سنگ ماه تولد بهمن یک ماده معدنی به شمار می آید که دارای ساختاری غیر بلورین و یا به عبارتی بدون شکل می باشد. این گوهر از مواد کروی کوچک ژل سیلیکا نامنظم تشکیل شده و به وجود آمده است.

گوهر اوپال به طور معمول حاوی 5 – 15 درصد و گاهی تا 20 درصد آب می باشد. به همین خاطر در صورتی که به درستی از آن مراقبت نشود، ممکن است خشک شده و ترک بردارد. لازم است بدانید که اوپال، سنگ متولدین مهر ماه نیز محسوب می شود.

از ویژگی ها و خصوصیات این سنگ ماه تولد بهمن می توانیم به وفا داری، بینش الهی و بصیرت عرفانی اشاره کنیم. اوپال در واقع نگین امید به شمار می آید. این سنگ متولدین بهمن ماه به عنوان یک راهکار در مقابل کم رویی مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ ماه تولد بهمن

آشنایی بیش تر با پنجمین سنگ ماه تولد بهمن، اوپال

حس ارزش در مقابل خود را افزایش داده و به شخص یاری می رساند تا از حس های منفی در گذشته خود بیرون برود. به همراه داشتن اوپال آبی رنگ، محبت و خوشی را با خود به ارمغان می آورد. اوپال قرمز و آتشین، باعث ایجاد قوت، جرات و زنده دلی در فرد می شود. هم چنین اوپال سیاه باعث رخنه شک به فرد خواهد شد.

معرفی ششمین سنگ ماه تولد بهمن، فیروزه

فیروزه علاوه بر این در دسته سنگ های ماه تولد بهمن قرار می گیرد، اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر نیز محسوب می شود. این سنگ ماه تولد بهمن، در واقع فسفات مس آبدار آلومینیوم می باشد. رنگ های آن سبز و سبز مایل به خاکستری، آبی آسمانی و سبز آبی می باشند.

این رنگ ها به دلیل وجود کم یا زیاد بودن عناصری مانند مس و آهن به وجود آمده اند. به دلیل وجود ناخالصی لیمونیت رگه های قهوه ای، نا خالصی شن موجب رگه های خاکستری سیر و نا خالصی سیاه به دلیل وجود اکسیر منگنز بر روی سطح و لایه رویی نگین فیروزه پدیدار می گردد. به همین دلیل نوع آبی یک دست آن بسیار نادر و کمیاب می باشد.

فواید استفاده از فیروزه برای مردان و زنان بهمن ماهی

مهم ترین خواص این سنگ ماه تولد بهمن شفا بخشی می باشد. به طور کلی گوهر فیروزه موفقیت و کامیابی را با خود برای مالک خود به ارمغان می آورد. از گذشته نقل شده است که از این سنگ متولدین بهمن ماه به عنوان یک جادو به منظور محافظت از مسافران از زمان قرون وسطی استفاده می شده است.

سنگ ماه تولد بهمن

فواید به همراه داشتن ششمین سنگ ماه تولد بهمن، فیروزه

به همراه داشتن این سنگ ماه تولد بهمن به عنوان نگین انگشتر در جهان مدرن باعث می شود تا تمامی افرادی که در سفر هستند (مانند پرواز با هواپیما) از مسافران تا خدمه کابین و خلبانان، از هر گونه سانحه هوایی مصون بمانند.

با سوژیلت هفتمین سنگ ماه تولد بهمن بیش تر آشنا شوید

سوژیلت (Sogelite) از دیگر سنگ های بهمن ماهی ها می باشد که به تازگی در دنیای گوهر های قیمتی و ارزشمند به وسیله دانشمند ژاپنی به نام دکتر ک. سوجی در سال 1944 کشف شده است.

این سنگ ماه تولد بهمن به خوبی ساختاری بلوری را تشکیل نمی دهد. اما ظاهر آن به شکل نگین هایی درشت می باشد و اجازه می دهند فرصت زیاد تری برای تولید نمونه های بیش تر در سایه های متمایز آبی و بنفش داشته باشیم.

بررسی ویژگی های سوژیلت برای متولدین بهمن

این کمیاب ترین و خاص ترین سنگ بهمن ماه به شمار می آید. این سنگ ماه تولد بهمن سمبل کنترل فردی می باشد. استفاده از سوژیلت می تواند بر روی ناخودآگاه بهمن ماهی را تاثیر گذاشته و باعث افزایش عملکرد آن شود.

این سنگ ماه تولد بهمن یک نگین بسیار قدرتمند و موثر در زمینه ارتباط با دنیای ارواح محسوب می شود. از این رو به فرد امکان استفاده از قدرت های روحی را می دهد و در این زمینه او را یاری می کند.

سنگ ماه تولد بهمن

با سوژیلیت، هفتمین سنگ ماه تولد بهمن بیش تر آشنا شوید

از نظر فیزیکی و جسمی، این سنگ ماه تولد بهمن می تواند برای افرادی که از درد زیاد رنج می برند، بسیار مفید واقع شود. نگین سوژیلیت با بهبود سردرد و ناراحتی در اغلب سطوح، تنظیم و تطابق مغز و اعصاب گوهری شگفت انگیز و حیرت آور محسوب می شود. هم چنین به همراه داشتن این سنگ ماه تولد بهمن می تواند باعث هماهنگ شدن تمام وجود فرد شده و یک حد معنوی را برای شخص به ارمغان بی آورد.

با خصوصیات اخلاقی و رفتاری بهمن ماهی ها آشنا شوید

متولدین بهمن، افرادی خاص به شمار می آیند. آن ها با واکنش ها و رفتار های غالبا عجیب خود احساس متفاوت بودن خود را بروز می دهند. این افراد بسیار خاص هستند.

بهمن ماهی ها تفکر خود را بر آداب و فرهنگ قدیمی غالب می کنند و به طور معمول عامل اتفاقات و تغییرات مهم می باشند. متولدین بهمن ما برای کشف و تجربه کردن مشتاق هستند و بیش تر از هر چیزی حامی استقلال و عشق می باشد.

کسانی که در ماه بهمن متولد شده است، دارای تضاد های رفتاری هستند و ممکن است در آن واجد چند رفتار را از خود به نمایش بگذارند. بهمن ماهی ها شیوه های ویژه خود را برای تعامل اجتماعی با افراد متفاوت دارند و به طور کلی رابطه خوبی با مواردی که همه افراد از آن گریزان هستند، برقرار می نمایند. همانند کودکی گریان و یا افراد عصبی و پرخاشگر.

متولدین بهمن ماه به طور کلی با تمام خونسردی اهل عمل می باشند. آن ها راه و روش های خود را برای زندگی دارند و خیلی کم در کار و زندگی شخص دیگر دخالت می کنند.

سنگ ماه تولد بهمن

معرفی سنگ ماه تولد بهمن و خصوصیات رفتاری متولدین این ماه

این دسته از افراد انسان هایی متعهد، نسبت به قولی که داده اند می باشند. اما در دسته افراد با نظم و وقت شناس قرار نمی گیرند. زمانی که احساس کردید زمان انزوا و تنهایی او فرا رسیده است، بهتر است او را به حال خود تنها بگذارید. چرا که این دوره خیلی سریع سپری می شود.

استفاده از سنگ ماه تولد بهمن برای این افراد با توجه به تمامی این ویژگی ها توصیه می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین فروشگاه نقوی در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *